Olen miettinyt kunnon kaiuttimien hankkimista tietokoneeseen. Olen todella herkkäkorvainen enkä kestä yhtään sitä, jos basso särkyy tai kaiutin resonoi tms. Epäilen noita suoraan tietokoneeseen liitettäviä kaiuttimia, vaikka olisivat kuinka kalliita.
Voinko ostaa esimerkiksi käytetyn viritin-vahvistimen ja kunnon kaiuttimet ja liittää ne koneeseen? Tällaisessa uudessa koneessa ei näköjään ole enää niitä samoja liitäntöjä kuin viime koneessa kun vedin koneesta piuhat stereoihin ja sitä kautta äänen kaiuttimiin - liitetäänkö tuollainen viritys nykyään HDMI-kaapelilla?
Kaiuttimet tietokoneeseen
5
281
Vastaukset
- 3edc
Pitää tosiaan olla digitaalinen liitäntä, esim. HDMI, mutta tavallisemmin S/PDIF optisella kaapelilla, jos kuvaa ei tarvitse siirtää. Muuten väliin laitettava vahvistin ei auta mitään, jos tietokoneesta tulee herkästi häiriötä lähtösignaaliin. Jos vahvistimella ei ole muuta käyttöä, niin aktiivikaiuttimet on parempi vaihtoehto, vaikka valikoima onkin paljon suppeampi. Ainakin Behringerin kaiuttimia on kehuttu. http://www.thomann.de/fi/behringer_ms20_multimedia_lautsprecher.htm#bewertung Näyttää vaan aika rumilta... Genelecin aktiivikaiuttimet ovat parhaita, mutta niin kalliita, etten kytkisi sellaisia häiriöisellä 3,5 mm plugilla tietokoneeseen. Käsittääkseni niissä ei ole digitaalista liitäntää (DA-muunninta).
- Neito pulassa
Kiitos neuvosta, nuohan ei ole ollenkaan pahan hintaiset. Olipa ihanaa saada noin asiallinen vastaus tällä foorumilla heti kättelyssä. :)
- wsup
Suosittelen mille tahansa aktiivikaiuttimille ottamaan kaveriksi esim. http://www.thomann.de/fi/behringer_ucontrol_uca_202.htm jos ei ole erillistä kunnollista äänikorttia.
...niitä Genelecejäkin saa ihan hyvään hintaan välillä käytettyinä ;)
- rwqrwr
miks ja mitä tuolla tekee?
- Löytyi etsimäsi
Genelec
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078