Miksi myydä vuosikausia?

okt ostelija

Miksi joitain asuntoja myydään vuosikausia samalla hinnalla? Olen törmännyt muutamaan kiinnostavaan okt-kohteeseen, mutta hinta on tuntunut todella kovalta ja sittemmin onkin käynyt ilmi, että kohteet ovat olleet myynnissä 1-3 vuotta täsmälleen samalla hinnalla.

Miksi menetellä näin? Rahapulaa ei voi olla, jos voi vuosikausia uhrata myymiselle. Onko kyseessä vain jääräpäisyys?

17

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupla-Uunot

Olen ihmetellyt samaa. Kannattaisi nostaa reilusti hintaa. Aina löytyy joku idiootti joka haluaa ison velan vaivoikseen.

• Luki.

No ne on niitä myymättömiä 0 euron kohteita jotka vanhentuu kaikkien silmissä jo neljässä kukaudessa.

Kyse on siis tyhmyydestä,tässä ei ole viisautta tippaakaan,yritetään myydä hinnalla jonka on todettu ykköskuukausien aikana ettei kukaan osta,no jäädä paksukalloisena riippumaan ja kukaan ei osta edeleenkään.

Kaikki kohteet jotka riippuvat puolikin vuotta myynissä kannattaa kartaa samantien,koska jos jostain syystä joudut myymään kohteen ja vielä epäsuotuisissa olosuhteissa eli laskuaukana, on tilanne itseleen kohtalokas ,olethan itse nähnyt kuinka vaikeaa oli kaupata kohde.

Moni näyttää nyt myynnin esimerkin kuinka se oma kohde todellisuudessa saamyytyä,ei missään tapauksessa mene samalla hintaa kuin parivuotta sitten,jää myymättä yli suurin osa mikäli ei korjata hyvin nopeasti hintaa.

Kohteessa on oltava hinta korjaus kuukauden sisällä mikäli ei kohteesta tule vakavaa ostaja ehdokata.

• On muitakin

Vaihtoehtoja on muitakin. Voi myös vetää asunnon myynnistä kokonaan ja jäädä asumaan siihen. Tai sitten tekee kuten eräs tuttavani, eli vetää kohteen myynnistä muutaman kuukauden myynnissä olon jälkeen, pistää sen vuokralle muutamaksi vuodeksi ja vasta sitten myy asunnon. Tuttavani vain tajusi muutaman kuukauden jälkeen, että on järkevämpää pistää asunto vuokralle, jos kerran ostajia ei löydy, mutta sopivia vuokralaisehdokkaita löytyi joka paikasta. Mitään kiellettyä ei ole vetämästä asuntoa kokonaan pois myynnistä. Eli voihan tuossa käyttää sitäkin logiikkaa, että jos vakavaa ostajaehdokasta ei löydy kuukauden sisällä, vähennetään hintaa, jäädään asumaan asuntoon tai pistetään asunto vuokralle.

• majakaubat

Ihan samalla logiikalla kuin myydään veneitä Nettiveneessä tai autoja Nettiautossa. Eli ei nyt varsinaisesti ole mitään myyntitarvetta mutta jos joku pyydetyn hinnan suostuu maksamaan niin ilman muuta myydään.

• okt ostelija

Tuntuu aika vaivalloiselta järjestää kymmeniä näyttöjä vain sen takia, että "jos joku sattuisi maksamaan". Mutta kukin tietysti tyylillään.

Omat kokemukset ovat Tampereelta ja ympäryskunnista.

• das fakta.
        okt ostelija kirjoitti:

Tuntuu aika vaivalloiselta järjestää kymmeniä näyttöjä vain sen takia, että "jos joku sattuisi maksamaan". Mutta kukin tietysti tyylillään.

Ei niille ylihintaisten näytöille tule ketään joten siinä ei ole mitään järjestämistä. Ostajat ohittaa sellaiset ilmoitukset hinnan vilkaistuaan.

• okt ostelija
        das fakta. kirjoitti:

Ei niille ylihintaisten näytöille tule ketään joten siinä ei ole mitään järjestämistä. Ostajat ohittaa sellaiset ilmoitukset hinnan vilkaistuaan.

Jos järjestää näytön, on asunnon oltava myyntikunnossa ja asukkaiden poissa. Ei sillä ole väliä käykö itse näytöllä kukaan vai ei, samat valmistelut on tehtävä joka tapauksessa.

• osta homeläävä
        okt ostelija kirjoitti:

Jos järjestää näytön, on asunnon oltava myyntikunnossa ja asukkaiden poissa. Ei sillä ole väliä käykö itse näytöllä kukaan vai ei, samat valmistelut on tehtävä joka tapauksessa.

Asunto pitää olla myyntikunnossa aina, jos on vähänkään myyntiaikeita. En tarkoita myyntikunnolla imurointia ja vuokrattuja tekokukkia. Jos ostaja on niin tyhmä että sitä voi tuollaisilla naruttaa, pitää olla melkoinen ok-loordi. Toistaalta, uppoaahan ne autoliikkeiden silikonilla kiillotetut renkaatkin joihinkin ostajiin. Niillä saa vedettyä huomion pois ongelmakohdista.

• Ei näyttöjä
        okt ostelija kirjoitti:

Suurimmasta osasta kalliimpia asuntoja ei ole ainuttakaan yleistä näyttöä, vaan asuntoa näytetään vain vakavasti otettaville ehdokkaille. Tämä on ihan normaalia, esimerkiksi julkkisten myynnissä olevista asunnoista ei koskaan ole yleisiä näyttöjä, koska niissä käy lähinnä uteliaita, joilla ei ole aikomustakaan ostaa asuntoa.

• Luki.

"Ihan samalla logiikalla kuin myydään veneitä Nettiveneessä tai autoja Nettiautossa."

Niin ja se sama logikka ei käy asuntokauppaan,koska tuote kuluu ihmisten silmissä myymättömäksi.

Kokeileppa hullutella jos omistat auton tai veneen,et nää yhtään ostajaa paikalla edes tinkimässä,sitä logikkaa käytetään autokaupassa rajusti.

Jos sinulla on käsitystä autokausta niin voin vakuuttaa ettei tänäpäivänä yksityinen myy helpolla,kun kyse on kahden tai kolmen tonnin autosta niin tämäkin on tiukalla,ihmissillä ei ole rahaa.

Kokeileppa saada autosta käteisellä 5000e niin sä joudut myymään varsin uudenauton erittäin siistiin ja huoletun,tuo vertauskuva oli sinulla sikäli oikea että autokauppa on erittäin vaikeaa tässä lamassa,varsinkin nettiauton pyynnöillä.

Otappa tarkkailuun jokin kohde,ostajaa ei hevillä näy,jos tuote hinnoitellaan kutsuvasti niin se myydään.

Otan esimerkin jos oikeasti myy eikä miihaa.....tänäkeväänä möin asuntoauton suoraan talvisäilytyksestä käynistämättä ja katsastamatta näin:

Latoin tori.fi kuvien kera ja tuli tarjous ja varaus puolessa tunnissa haku olisi kahden päivän päästä,samaan aikaan joku yritti soittaa ja vastasin varauksen jälkeen,tulinen kaveri pääti ostaa samantien tulla heti klo:20:00 paikalle ja maksaa siinä aikaa kului ilmoituksesta 50minuuttia,kaveri nosti hintaa niin reippasti että soitin varanneelle kaverille etten jää odottamaan kun ostaja tulee nyt ja tarjoaa hiomattavasti enemmän ilman koeajoja.

Eli kohde kaupattiin niin että sama iltana oli rahat kahdessa tunnissa ilmoituksen ilmestyttyä.

Myös nelivedon auton möin samantien nyt keväällä,ilman kuvia,hinta oli kohdallaan,ne samat mallit joita katsoin nettiautosta on myymättä tänäänkin ,miksi?????

Siksi että ne on hinnoiteltu väärin,ja olettamus on myyjälle että laite on sen arvoinen,he eivät käsitä ajan olevan aivan toinen jolloin autokauppaa ei tehdä mikäli kaikki ei ole kohdallaan hintaa myöten.

Kaikki ne jotka ostavat isoista liikeistä joutuvat hinnan puolesta maksamaan ilmaa,eli jopa puolet on poissa kun hetken kurvailet sillä.

• Okt-suurmufti

Kyseessä ovat kohteet, joita ei ole ns "pakko myydä". Yleinen epävarmuus tekee sen, että voivat roikkua hyvinkin kauan myynnissä. Tilanne voi olla vaikkapa se, että lapset ovat jo lentäneet pesästä ja pienempikin asunto kelpaisi, mutta polkumyyntiin ei ole tarvetta. Joku sitten ostaa, jos ostaa ja jollei osta, niin mitä sitten? Ostovoimaisia ja ostohaluisia on huonoinakin aikoina enemmän kuin pakkomyynnin edessä olevia, joten aina joku pitkään myynnissä olevakin kohde menee. Odottelijaostaja joutuu miettimään sitä, missä vaiheessa talous kääntyy ja kämpistä tulee entistäkin kalliimpia. Useimmilla myyjillä taas ei ole mitään huolta, sillä jossain vaiheessa käänne tulee, joten miksi myydä ale-hintaan.

Aloittajakin on selkeästi ostohaluinen. Mahdollisesti hän miettii joka kuukausi vuokraan uppoavaa rahaa ja/tai sitä, että elämä lipuu ohi. Pitkässä juoksussa asunnot eivät ole koskaan halventuneet, joten kaikki riski on odottelijalla. Voi olla, että vuoden päästä hinnat ovat 10 prosenttia alempana. Voi myös käydä kuten Karille, eli kolmentoista odotteluvuoden jälkeen kämppä on maksettu vain vuokranantajalle.ja tappiot ovat tähtitieteelliset. Paljon suuremmat, kuin jopa pakkomyyntirakoon ajautuneille, jotka maksimissaankin ovat tehneet turskaa kymmenisen prosenttia hankintahinnasta.

• kylmä suihku

Hahhahhaa!

Ettei vaan olisi samaa jengia kuin ehdollisten ostotarjousten jättäjät. "Kyllä me tää pyyntihinta maksetaan, jos saadaan oma myytyä". Elikkä myyjän pitäisi varata kohde heille, onhan kaupat ostajien mielestä enää nimien kirjoittamista vailla....

Näistä ei ikinä kuulu uudelleen = on ollut hieman ruusuiset kuvitelmat nykyisen asunnon arvosta.

• Ihmettelen vaan

Mä en ymmärrä, kuinka joku jaksaa edes yrittää ja pitää kaiken kansan nähtävillä omaa lääväänsä vuosi tolkulla. Kyllä mua ainakin jo hävettäisi naapurin tyhmyyden ja ahneuden vuoksi.

Vielä vähemmän ymmärrän välittäjiä. Miksi he eivät sano suoraan, että tässä hinnassa ei ole mitään jäkeä? Eihän tuollainen vie, kun kummankin osapuolen aikaa. Jokaine. Toki tavallaan, mutta eikä niillä välittäjillä ole muuta tekemistä, kuin käydä näytöstä toiseen yksin istumassa toisten taloissa?

Meillä on tossa kadulla kans yksi ok-talo ollut myynnissä jotain 4kk, enkä koskaan ole nähnyt ketään katsomassa taloa. Ei edes kadulta ketään paikallissheriffiä / juoruakkaa. Meidän identtinen talo arvioitiin hinnaksi 240-250k€, tästä talosta pyydettiin ensin 335 ja nyt tiputettu 317k€. Omistajat ovat jo muuttaneet uuteen taloon, mutta lääkäreillä ei ole pulaa rahasta. Ahneita he kyllä ovat. Vähän kyllä koen myötähäpeää noinkin hienoina itseään tuntevan parin, kun sitten pitää yrittää törkeää ylihintaa, vaikka heille varmaan taloudellisesti sama, vaikka lahjoittaisivat talonsa jollekin. Sinne ne tulee kerta viikkoon leikkaan nurmikon, maksaa peruslämmityskulut, kiinteistöverot ym. Mä en vaan ymmärrä, mutta eipähän tietysti ole mun asia. Mulla on ainakin aina niin kiire, etten edes jaksaisi moista riesaa itselleni järjestää. Joko myyn taloni markkinahintaan, tai olen myymättä.

• "Joko myyn taloni markkinahintaan, tai olen myymättä."

Juuri näin.

Monesti se välittäjänketku on saanut myyjille puhuttua ja itsekin odottaa "lottovoittoa" tyyliin:
        "yksi ostaja riittää"

Mitä järkeä on maksaa kuluja vaikka 3 vuotta omakotitalosta?
        No, jos lasketaan peruslämpö ja vakuutukset/verot niin eihän se toki liene kuin 2500E / kk mutta jos rahalla ei ole väliä niin eikö tuota hintaa sitten kannattaisi kerralla tiputtaa siihen mikä sen "oikea" arvo on?

Itse laittaisin siinä tapauksessa vuokralle, kohdehan voi silti olla myynnissä ja ties vaikka se vuokralainen sen ostaisi jos viihtyy.

• asdfadsf3252345

Johtuu varmaan siitä että myyjät ovat ensi kertaa asialla ja on elämässä muuta kuin se kämpän myyminen eli aika menee perheen kaitsemiseen, joten sinne nettiin laitetaan joku ilmoitus jossa on joku ideaa antava hinta. Ideana on että vaikka siinä lukee mikä hinta tahansa niin itse soittaisin ja neuvottelisin. Ne ilmoitukset ovat vain jääneet, koska esim etuovessa voi olla yhdellä maksulla vuosikausia ja sitä voi sitten päivittää. Itse laittaisin homman juuri myyjän kokemattomuuteen. Sama juttu kuin autoilmoittelussa. Suomi hinnoissa on varaa neuvotella koska kysyntää ei juuri ole ja myyntivarastot suuria. Sitten autoja ilmoitellaan alan ilmaislehdissä jotka eivät myyjälle maksa mitään, ihan läppä hinnoilla joita ei kukaan maksa. Itse vähän kokeneempana sivuuttaisin sen hinnan kokonaan sinä läppänä miksi se on tarkoitettu ja soittelisin ja tinkaisin. Alan myynti ammattilaiset ovat laittaneet hinnat ihan läppä tappiin joten niitä ei koskaan kannata maksaa. Sitten yksityiset imitoivat ammattilaista koska eivät ymmärrä paremmasta ja kertovat läppää eteenpäin. Suomessa kaikki on neuvoteltavissa koska kysyntää ei ole oikeastaan ollenkaan, se on fakta. Ja vielä, jos ei lähde ostajan hinnalla, niin parempi jättää ja odottaa seuraavaa.

• iso talo

Minulla on iso ok-talo myynnissä. MYös yksityisnäytöin , muutama katsoja. Mutta tiedän talon hinnan ja koska ei ole pakko myydä miksi myisin tappiolla?

Tiedän , että lapsiperheelle olisi ihana talo. Jaksan odotella ja katson miten hinnat kehittyvät. Ja onhan se mukava 300 neliön talossa olla.

• denial-jäärämuuli

Minulla on vanhat kalsarit myynnissä. En laske hintaa, koska tiedän niiden hinnan. Jos ne joku ostaa pyydetyllä hinnalla, se riittää käsirahaksi hulppeaan kesämökkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      74
      3338
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      94
      3102
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      178
      3045
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      145
      2493
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      54
      2414
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      208
      2234
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      57
      2188
    8. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      14
      2055
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      39
      1760
    10. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      402
      1719
    Aihe