Moottoripyörällä Eurooppaan

ensikertalainen

Olemme suunnitelleet ensikesänä matkaa Euorooppaan reitti Saksa-Itävalta-Pohjois-Italia-Sveitsi- ehkä Ranska-Belgia-Hollantai-Saksa.
Matka olisi tarkoitus tehdä moottoripyörällä.
Kuinka turvallista on lähteä yhdellä pyörällä liikenteeseen. Pitääkö pyörä laitta yön ajaksi lukittuun säilöön tai olla varusteet jolla voi pyörän kiinnittää johonkin kiinni esim. rakennukseen jne. Olen lukenut kirjoituksia jossa Saksassa pyörä on laitettu lukittuun säilöön.
Olisin todella kiitollinen vastauksistanne.

12

20193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks

      Hotelleissa yleensä tallit. Gasthouseissa harvoin. Leirialueet ovat vartioituja ja aidattuja. Voihan sitä yksinkin ajella jos siltä tuntuu.

    • Paavo

      Kirjassa Ajamisen nautinto on paljon vinkkejä mp-matkailuun ulkomailla. www.alfamer.fi, hinta taisi olla 15e, hintansa väärti.

    • M.S.

      Tulee mieleen oma ensireissu eurooppaan. Tuli myös suunniteltua kunnianhimoinen "Saksa-Itävalta-Pohjois-Italia-Sveitsi- ehkä Ranska-Belgia-Hollantai-Saksa." suunnitelma. Mutta Kuinkas kävikään reissusta tuli vain Saksa-ruotsi reissu vaikka aikaa oli varattu 2 viikkoa. Ensinnäkin 2 päällä laukkuineen ei keskivauhdiksi tullutkaan 120 km/h toiseksi kun saksaan pääsi huomasi kuinka paljon katseltaa yhdessäkin maassa riitti puhumattakaan että olisimme siitä vielä jatkaneet 1) Itävaltaan 2) Italiaan 3) Sveitsiin 4) Ranskaaan 5) Belgiaan 6) Hollantiin. Kannattaa tehdä se suunnitelma vähän löysemmäksi jos ei nyt ihan koko kesää aijo viettää mopon päällä.

      • Pena

        Itte oltu eukon kahdestaan parina kesänä Saksa Itävalta Pohjoisitalia ja takaasi menöö 2 viikos helposti jos ei pirätä joka kylään autobaanaa alpeille ja siellä voi kurvailla viikko ja ajo ote ja takaasi Saksas toki menee aikaa jos ajelee
        pikkuteitä niin taitaa mennä 2-3 vrk ennenku on
        alpeilla jos sinne tahtoo,näkemistähän on vaikkei
        menisikää mutta mitä kukaki hakee matkaltaan senhän päättä ken menee, itse ei ole ollu ikinä
        mitää ennakkosuunnitelmaa ku paluu ajankohdasta
        ja hyvin on aika kuulunu.


      • Busa
        Pena kirjoitti:

        Itte oltu eukon kahdestaan parina kesänä Saksa Itävalta Pohjoisitalia ja takaasi menöö 2 viikos helposti jos ei pirätä joka kylään autobaanaa alpeille ja siellä voi kurvailla viikko ja ajo ote ja takaasi Saksas toki menee aikaa jos ajelee
        pikkuteitä niin taitaa mennä 2-3 vrk ennenku on
        alpeilla jos sinne tahtoo,näkemistähän on vaikkei
        menisikää mutta mitä kukaki hakee matkaltaan senhän päättä ken menee, itse ei ole ollu ikinä
        mitää ennakkosuunnitelmaa ku paluu ajankohdasta
        ja hyvin on aika kuulunu.

        Eihän tuota voi ymmärtää!


    • vinkkejä

      "Kuinka turvallista on lähteä yhdellä pyörällä liikenteeseen."

      -Riippuu pyörästä ja kuskista. Kaikkeahan voi aina sattua, mutta moni on kuollut kotiakin.

      "Pitääkö pyörä laitta yön ajaksi lukittuun säilöön tai olla varusteet jolla voi pyörän kiinnittää johonkin kiinni esim. rakennukseen jne."

      -Itse olen yrittänyt saada pyörän talliin, mutta tarvittaessa hälytin pitää innokkaimmat loitolla. Toisaalta, ei siitä maailmanloppu tule, jos pyörä pöllitään - ainakaan minulle (vakuutukset).

      -Reittisuunnitelmia kannattaa miettiä: Alppien pikkuteillä matkanopeus putoaa muutamaan kymmeneen kilometriin tunnissa. Itse tykkään kovasti ajaa pitkiä matkoja, mutta emäntä ei välitä istua pitkiä rupeamia. Ahneus yleensä ei kannata, pari kolme päivää tepastelua jossain kulttuurikaupungissa sopii ainakin itselleni.. Välipäiviä kannattaa pitää.

      -Kannattaa varata seuraavan yön hotellihuone vaikkapa aamulla. ETENKIN, jos taittaa matkaa elokuussa, kun koko Eurooppa on lomalla. Muina aikoina en ole havainnut ongelmia. Saattaa tympäistä etsiä kaatosateessa vapaata hotellia.

      • vesseli

        Älä suotta huoli noista rosmoista. Näyttävän näköinen lisälukitus ja järjen käyttö riittää läntisen euroopan maissa loistavasti.

        Joku varoitteli, että alppiteillä nopeus tippuu. Älä myöskään luota, että keski-eurooppalainen "autobahn" myöskään vetää sujuvasti. Ainakin pohjoissaksassa saattaa olla käsittämättömiä ruuhkia (ja tod. näk. onkin), joten älä ihmettele, jos Hampuriin kestää Tanskasta / p-saksasta 8 tuntia...

        Ruotsin väli on nopeahkoa. Via baltica yhtä tuskaa...


      • jake
        vesseli kirjoitti:

        Älä suotta huoli noista rosmoista. Näyttävän näköinen lisälukitus ja järjen käyttö riittää läntisen euroopan maissa loistavasti.

        Joku varoitteli, että alppiteillä nopeus tippuu. Älä myöskään luota, että keski-eurooppalainen "autobahn" myöskään vetää sujuvasti. Ainakin pohjoissaksassa saattaa olla käsittämättömiä ruuhkia (ja tod. näk. onkin), joten älä ihmettele, jos Hampuriin kestää Tanskasta / p-saksasta 8 tuntia...

        Ruotsin väli on nopeahkoa. Via baltica yhtä tuskaa...

        nuo ruuhkat olen jättänyt autoilijoitten riesaksi, autot jonottaa ja pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa. Lauttajono voikin olla sit eri juttu.


      • M.S.
        jake kirjoitti:

        nuo ruuhkat olen jättänyt autoilijoitten riesaksi, autot jonottaa ja pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa. Lauttajono voikin olla sit eri juttu.

        En usko sinun edes mopoilleen Saksassa. Nimittäin väite "pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa." on silkkaa puppua Saksassa. Jo se että opastat "ensikertalaista" näin mauttomalla väitteellä paljastaa sinut.


      • kyl määki
        vesseli kirjoitti:

        Älä suotta huoli noista rosmoista. Näyttävän näköinen lisälukitus ja järjen käyttö riittää läntisen euroopan maissa loistavasti.

        Joku varoitteli, että alppiteillä nopeus tippuu. Älä myöskään luota, että keski-eurooppalainen "autobahn" myöskään vetää sujuvasti. Ainakin pohjoissaksassa saattaa olla käsittämättömiä ruuhkia (ja tod. näk. onkin), joten älä ihmettele, jos Hampuriin kestää Tanskasta / p-saksasta 8 tuntia...

        Ruotsin väli on nopeahkoa. Via baltica yhtä tuskaa...

        Ruotsin väli on nopeahkoa. Via baltica yhtä tuskaa...

        mulle tuo ruattin reitti riiti kerrasta,mut varmaan hienoo vetää wingil ruisel ja ottaa vaikka torkut välissä.

        mut taasen VB:ssä hyvää lyhyt lossi,edullinenkin viel ja satavarmasti tilaa.
        ja matka sama ku hki oulu ja oot jo puolasssa!


      • R1150GS
        jake kirjoitti:

        nuo ruuhkat olen jättänyt autoilijoitten riesaksi, autot jonottaa ja pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa. Lauttajono voikin olla sit eri juttu.

        Tällä vastaajalla se vauhtipää ei taida olla kaikkein kovin, jos kävelyvauhtin on "todella kovaa"


    • kykelhagen

      Kyllä jonojen välissä voi päästä eteneen, mutta niikuin jake kirjoitti ei kovaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe