Moottoripyörällä Eurooppaan

ensikertalainen

Olemme suunnitelleet ensikesänä matkaa Euorooppaan reitti Saksa-Itävalta-Pohjois-Italia-Sveitsi- ehkä Ranska-Belgia-Hollantai-Saksa.
Matka olisi tarkoitus tehdä moottoripyörällä.
Kuinka turvallista on lähteä yhdellä pyörällä liikenteeseen. Pitääkö pyörä laitta yön ajaksi lukittuun säilöön tai olla varusteet jolla voi pyörän kiinnittää johonkin kiinni esim. rakennukseen jne. Olen lukenut kirjoituksia jossa Saksassa pyörä on laitettu lukittuun säilöön.
Olisin todella kiitollinen vastauksistanne.

12

20921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks

Hotelleissa yleensä tallit. Gasthouseissa harvoin. Leirialueet ovat vartioituja ja aidattuja. Voihan sitä yksinkin ajella jos siltä tuntuu.

• Paavo

Kirjassa Ajamisen nautinto on paljon vinkkejä mp-matkailuun ulkomailla. www.alfamer.fi, hinta taisi olla 15e, hintansa väärti.

• M.S.

Tulee mieleen oma ensireissu eurooppaan. Tuli myös suunniteltua kunnianhimoinen "Saksa-Itävalta-Pohjois-Italia-Sveitsi- ehkä Ranska-Belgia-Hollantai-Saksa." suunnitelma. Mutta Kuinkas kävikään reissusta tuli vain Saksa-ruotsi reissu vaikka aikaa oli varattu 2 viikkoa. Ensinnäkin 2 päällä laukkuineen ei keskivauhdiksi tullutkaan 120 km/h toiseksi kun saksaan pääsi huomasi kuinka paljon katseltaa yhdessäkin maassa riitti puhumattakaan että olisimme siitä vielä jatkaneet 1) Itävaltaan 2) Italiaan 3) Sveitsiin 4) Ranskaaan 5) Belgiaan 6) Hollantiin. Kannattaa tehdä se suunnitelma vähän löysemmäksi jos ei nyt ihan koko kesää aijo viettää mopon päällä.

• Pena

Itte oltu eukon kahdestaan parina kesänä Saksa Itävalta Pohjoisitalia ja takaasi menöö 2 viikos helposti jos ei pirätä joka kylään autobaanaa alpeille ja siellä voi kurvailla viikko ja ajo ote ja takaasi Saksas toki menee aikaa jos ajelee
        pikkuteitä niin taitaa mennä 2-3 vrk ennenku on
        alpeilla jos sinne tahtoo,näkemistähän on vaikkei
        menisikää mutta mitä kukaki hakee matkaltaan senhän päättä ken menee, itse ei ole ollu ikinä
        mitää ennakkosuunnitelmaa ku paluu ajankohdasta
        ja hyvin on aika kuulunu.

• Busa
        Pena kirjoitti:

Itte oltu eukon kahdestaan parina kesänä Saksa Itävalta Pohjoisitalia ja takaasi menöö 2 viikos helposti jos ei pirätä joka kylään autobaanaa alpeille ja siellä voi kurvailla viikko ja ajo ote ja takaasi Saksas toki menee aikaa jos ajelee
        pikkuteitä niin taitaa mennä 2-3 vrk ennenku on
        alpeilla jos sinne tahtoo,näkemistähän on vaikkei
        menisikää mutta mitä kukaki hakee matkaltaan senhän päättä ken menee, itse ei ole ollu ikinä
        mitää ennakkosuunnitelmaa ku paluu ajankohdasta
        ja hyvin on aika kuulunu.

Eihän tuota voi ymmärtää!

• vinkkejä

"Kuinka turvallista on lähteä yhdellä pyörällä liikenteeseen."

-Riippuu pyörästä ja kuskista. Kaikkeahan voi aina sattua, mutta moni on kuollut kotiakin.

"Pitääkö pyörä laitta yön ajaksi lukittuun säilöön tai olla varusteet jolla voi pyörän kiinnittää johonkin kiinni esim. rakennukseen jne."

-Itse olen yrittänyt saada pyörän talliin, mutta tarvittaessa hälytin pitää innokkaimmat loitolla. Toisaalta, ei siitä maailmanloppu tule, jos pyörä pöllitään - ainakaan minulle (vakuutukset).

-Reittisuunnitelmia kannattaa miettiä: Alppien pikkuteillä matkanopeus putoaa muutamaan kymmeneen kilometriin tunnissa. Itse tykkään kovasti ajaa pitkiä matkoja, mutta emäntä ei välitä istua pitkiä rupeamia. Ahneus yleensä ei kannata, pari kolme päivää tepastelua jossain kulttuurikaupungissa sopii ainakin itselleni.. Välipäiviä kannattaa pitää.

-Kannattaa varata seuraavan yön hotellihuone vaikkapa aamulla. ETENKIN, jos taittaa matkaa elokuussa, kun koko Eurooppa on lomalla. Muina aikoina en ole havainnut ongelmia. Saattaa tympäistä etsiä kaatosateessa vapaata hotellia.

• vesseli

Älä suotta huoli noista rosmoista. Näyttävän näköinen lisälukitus ja järjen käyttö riittää läntisen euroopan maissa loistavasti.

Joku varoitteli, että alppiteillä nopeus tippuu. Älä myöskään luota, että keski-eurooppalainen "autobahn" myöskään vetää sujuvasti. Ainakin pohjoissaksassa saattaa olla käsittämättömiä ruuhkia (ja tod. näk. onkin), joten älä ihmettele, jos Hampuriin kestää Tanskasta / p-saksasta 8 tuntia...

Ruotsin väli on nopeahkoa. Via baltica yhtä tuskaa...

• jake
        vesseli kirjoitti:

Älä suotta huoli noista rosmoista. Näyttävän näköinen lisälukitus ja järjen käyttö riittää läntisen euroopan maissa loistavasti.

Joku varoitteli, että alppiteillä nopeus tippuu. Älä myöskään luota, että keski-eurooppalainen "autobahn" myöskään vetää sujuvasti. Ainakin pohjoissaksassa saattaa olla käsittämättömiä ruuhkia (ja tod. näk. onkin), joten älä ihmettele, jos Hampuriin kestää Tanskasta / p-saksasta 8 tuntia...

nuo ruuhkat olen jättänyt autoilijoitten riesaksi, autot jonottaa ja pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa. Lauttajono voikin olla sit eri juttu.

• M.S.
        jake kirjoitti:

nuo ruuhkat olen jättänyt autoilijoitten riesaksi, autot jonottaa ja pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa. Lauttajono voikin olla sit eri juttu.

En usko sinun edes mopoilleen Saksassa. Nimittäin väite "pyörillä vedetään jonojen välissä todella kovaa." on silkkaa puppua Saksassa. Jo se että opastat "ensikertalaista" näin mauttomalla väitteellä paljastaa sinut.

• kyl määki
        vesseli kirjoitti:

mulle tuo ruattin reitti riiti kerrasta,mut varmaan hienoo vetää wingil ruisel ja ottaa vaikka torkut välissä.

mut taasen VB:ssä hyvää lyhyt lossi,edullinenkin viel ja satavarmasti tilaa.
        ja matka sama ku hki oulu ja oot jo puolasssa!

• R1150GS
        jake kirjoitti:

Tällä vastaajalla se vauhtipää ei taida olla kaikkein kovin, jos kävelyvauhtin on "todella kovaa"

• kykelhagen

Kyllä jonojen välissä voi päästä eteneen, mutta niikuin jake kirjoitti ei kovaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe