Finnmatkojen retket

Hanna K S

Olisiko kokemuksia Finnmatkojen retkistä Kyproksella? Ollaan 29.8 lähdössä 2 aikuista ja 2 11-vuotiasta. Suunniteltu alustavasti Nikosian retkeä, mutta en tiedä kuinka lapset siitä tykkää.. toinen olisi tuo Merirosvoristeily, joka varmaan olisi mielenkiintoinen juuri lapsille. Kysymykseen meidän kohdalla kun tulee vain nuo suomen kielellä opastetut, sen verran heikko on englannin kielen taitomme :( Lapset on kyllä kiinnostuneita historiasta. Mutta kaikkia kokemuksia Finnmatkojen retkistä haluaisin kuulla :) kiitoksia jo etukäteen.

4

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nicola

      Olimme tänä vuonna Nikosian retkellä. Se on kokopäivän retki. Meillä oli tosi hyvä opas, tuli paljon tietoa. Kyllä 11-vuotiaat saavat retkestä irti ehkä paljonkin. Ohjelmassa on käynti Turkin miehittämällä puolella kaupunkia, ja siellä käytiin myös moskeijassa.

      11-vuotiata voisi kiinnostaan myös Finnmatkojen järjestämä puolen päivän retki (muistaakseni Road trip nimeltään), jolla käytiin maatiloilla ja tutustuttiin pieneen jäätelötehtaaseenkin. Ehdittiin käydä vielä pienessä akvaario-"eläintarhassa", jossa oli joitakin muitakin eläimiä kuin kaloja. Maatilalla saatiin poimia appelsiineja puista, oli monenlaisia kotieläimiä.

      Merirosvoristeilystä ei ole kokemusta, mutta varmasti hyvä ja vilvoittava varsinkin kuumana päivänä.

      • Hanna K S

        Kiitos Nicola. Tuo Road Trip on se toinen reissu mitä ollaan mietitty lasten kanssa kolmisin tehtäväksi, eli se tai Merirosvoristeily. Kiva kuulla, että Nikosian retkikin miellytti, se kun tosiaan on varmaan se mihin olemme menossa.


    • flipflop

      Olen käynyt Nicosian retkellä. Suomalainen paikallisopas oli mukana. Oli hyvä retki. Sen jälkeen olen käynyt itsekseni paikallisbussilla Nicosiassa, ja turkkilaisella puolella kävellen. Nyt on tarkoitus tehdä sama retki. Kannattaa katsella myös Tjäreborgin retket. Heillä on Nicosia-Troodos yhdistelmä. Bussilla liikkuminen on tosi halpaa.

    • Jokke

      Olimme Nikosian retkellä vaimon kanssa toukokuussa. Hyvä suomenkielinen opas, mutta puhui liikaa omaan pussiinsa, eli hänen mielestään pelkästään turkkilaiset olivat miehityksen syypäitä. On naimisissa kyproksenkreikkalaisen kanssa. Ymmärtääkseni osasyy turkkilaisten väkivaltaiseen tulemiseen saarelle oli saaren turkkilaisvähemmistön ala-arvoinen kohteleminen, olivat aivan kulkukoiran asemassa. Sitäpaitsi Turkki oli halukas aselepoon silloin v. -74, mutta Kreikka oli sotahaluinen, eikä sopua syntynyt.
      En puolusta sen paremmin kreikkalaisia kuin turkkilaisiakaan vaan kirjoitukseni pointti on se, että oppaan tulisi aina olla puolueeton ja kertoa vain tosiasiat ilman mitään paatosta. Olen antanut palautetta myös Finnmatkoille, mitään kommenttia ei ole kuulunut eikä näkynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe