All inclusive ja rannat

ronja3105

Oltaisiin lähdössä ensi talvena Mauritiukselle ekaa kertaa isolla porukalla (mukana myös 2-v. poikamme) ja kyselisin kokemuksia. Tarkoitus siis olisi mennä vähintään neljän tähden all inclusive-hotelliin, johonkin lapsiystävälliseen. Onko Mauritiuksella yleisesti ottaen minkätasoiset nämä all inclusivet, lähinnä ruoan osalta? Uskon, että laatu on hyvää, mutta miten on tarjonnan runsauden laita buffet-pöydissä? Kokemuksia on Karibialta.
Ja sitten Grand Baien rannoista. Luin, että ne ovat kapeampia kuin muualla. Ovatko ne miten lapsiystävällisiä? Entä miten snorklaus suoraan rannalta? Lähinnä ollaan lapsen takia ajateltu Finnmatkojen Blumarine-hotellia. Kokemuksia?

11

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,edellisissä keskusteluissa on sinulle vastaukset.:)

      • ronja3105

        Joo näköjään. Osaisko kukaan vaan tästä all inclusive jutusta sanoa mitään?


    • Ap.

      Minä en osaa all inclusivesta paljoa kertoa kun en sellaisia harrasta mutta luulen olevan ihan hyvää tasoa koska Mauritiuksella turismiin paljon panostetaan.Huippuhotellit ovat kansainvälistä huipputasoa.
      Sapuskan taso riippuu toki hotellista ja niitähän on siellä paljon eritasoisia. Luulen että todenmukaisimman tiedon saa ulkolaisilta foorumeilta tai suoraan hotellilta sähköpostilla!
      Katsoin Blumarinea googlemapsista ja sen oma rantahan on aika pieni. Lähellä on pieniä saaria joiden ympärillä luulisi olevan katsottavaa snorklaajille ja samoin oletan veden olevan matalaa, samojen saarien takia. Riutan reuna eroittuu selvästi ja se estää isompien aaltojen vyöryn rantaan joten ranta voi olla ihan ok 2-vuotiaalle. Mauritiuksen itäpuoli on tuulisempaa mutta länsirannoilla Madgaskarin saari ja Afrikan manner estää isojen aaltojen syntymisen. Pohjoisesta jos tuulee niin aalto voi olla isoa ainakin riutan reunaan asti Blumarinen edustalla.

      Grand Bayn alueelta uskallan suositella pienille lapsille Mervillen rantaa koska se on matala, hienoa hiekkaa ja tyyni.
      Grand Bayn kaupungin rannat eivät ole huippuhyviä kuten on todettu aiemmissa keskusteluissa mutta lähellä on paljon hyviä rantoja. Toki isolla jengillä liikkuminen on aina hankalampaa...

      Mutta Ronja ,onko all inclusive-hotelli ehdoton vaatimus vai oletteko miettineet bungalowia?
      Jos itse lähtisin isolla porukalla niin vuokraisin ehdottomasti talon rannalta omalla altaalla ja tekisin sapuskat itse! Saisi privatbeachin ja ei tarvitsisi jonotella ruokia satojen muiden ihmisten kanssa.
      Hintakin on luultavasti halvempi.

    • Ap.
      • ronja3105

        Moi AP,
        Ja kiitos paljon tosi hyvästä vastauksesta!

        Tämä nyt on vaan tälle meidän yleensä köyhälle porukalle tällainen "once in a lifetime" juttu ja sen takia halutaan kaikki se all inclusive. Se, että päästään koko perheen kanssa luksushotelliin, ilman, että kukaan todella joutuu laittamaan tikkua ristiin ruoan tms. suhteen, on meille aivan mahtavaa. Uskon todella, että muitten kuin isojen matkatoimistojen kautta saisi paljon hienompia bungaloweja uskomattomista paikoista, mutta ei vaan kuitenkaan sitä haluta nyt.

        Mutta kiitos paljon!


      • onneamatkaan
        ronja3105 kirjoitti:

        Moi AP,
        Ja kiitos paljon tosi hyvästä vastauksesta!

        Tämä nyt on vaan tälle meidän yleensä köyhälle porukalle tällainen "once in a lifetime" juttu ja sen takia halutaan kaikki se all inclusive. Se, että päästään koko perheen kanssa luksushotelliin, ilman, että kukaan todella joutuu laittamaan tikkua ristiin ruoan tms. suhteen, on meille aivan mahtavaa. Uskon todella, että muitten kuin isojen matkatoimistojen kautta saisi paljon hienompia bungaloweja uskomattomista paikoista, mutta ei vaan kuitenkaan sitä haluta nyt.

        Mutta kiitos paljon!

        Vastaus ronja3105-nimimerkkiä käyttävälle. En ole matkustanut Mauritiukselle, mutta annan sinulle ystävän(jolla on lapsia), niin neuvon. Voit onnesi tiimellyksessä helposti unohtaa Mauritiukselle matkustamisen kannalta joitain tärkeitä asioita. Otapa selville ennen reissuanne, että mitkä taudit/sairaudet Mauritiusta riivaavat ennen kuin lomalle lähdet. Vastauksia saat ulkoasianministeriön maakohtaisesta tiedotteesta thl:n nettisivuilta jne.


    • Ap.

      Kaikille tiedoksi että bungaloweissa on usein mukana "maid" eli nainen joka hoitaa taloudenpidon eli itse ei tarvitse tehdä mitään ellei halua. Yleensä talon omistajan kanssa sovitaan mitä apulaisen tehtäviin kuuluu. Hän voi käydä kaupassa, tehdä aamupalat ja ruuat, tiskaa, siivoaa ,petaa sängyt jne...
      Tämä oli meidän perheelle luksusta kun itse ei tehty mitään, mentiin vain valmiiseen pöytään kun kutsu tuli! :) Eräänlainen täysihoito siis ja ainoa vaiva oli päättää mitä tänään syötäisiin.
      Ruuat olemme syöneet rantaan katetulla pöydällä, omassa rauhassa omalla rannalla.
      Ei hullumpi vaihtoehto tämäkään siis ja tuli vielä paljon halvemmaksi kuin hotelli ruuat. Vaatii tosin hieman enemmän vaivaa kun valmiin matkan ottaminen toimistolta.

      Taitaa pahimmat terveysuhat 2-vuotiaalle olla kuumuus ja siitä johtuva kuivuminen sekä auringonpolttamat.
      Meidän poika oli 2,5v ekalla reissullaan ja edes ripulia ei saatu matkalta.

      • ronja3105

        Kiitos taas Aplle!

        Tosi hyvä vinkki, täytyy ottaa tuollaisesta selvää.

        Ja toiselle, olen kyllä ymmärtänyt, ettei Mauritius kovin "vaarallinen" paikka ole ja olemme jo käyneet Kanarialla kun poika oli alle 1v. Eikä mitään mahatauteja saanut tai muitakaan, vaikka söi kaikkea. Ainahan huono tsägä voi käydä vaikka Ruotsin laivalla.


      • finnish mother
        ronja3105 kirjoitti:

        Kiitos taas Aplle!

        Tosi hyvä vinkki, täytyy ottaa tuollaisesta selvää.

        Ja toiselle, olen kyllä ymmärtänyt, ettei Mauritius kovin "vaarallinen" paikka ole ja olemme jo käyneet Kanarialla kun poika oli alle 1v. Eikä mitään mahatauteja saanut tai muitakaan, vaikka söi kaikkea. Ainahan huono tsägä voi käydä vaikka Ruotsin laivalla.

        No, tuota. Minä olen käynyt kyllä läpi monet taudit, mutten lavantautia. Kiinnostuksen kohteena täällä myös Jamaika ja, kun netissä ahkerasti selailin, niin löytyipä niin Jamaikan kuin Mauritiuksen kohdalta ikäviä asioita. Esim. leptospiroosia, Chikungya-kuumetta ja samalta suunnalta löytyy myös koleraa, denguekuumetta, lavantautia, HIVIÄ, Aidsia, hepatiitti beetä. En oleile tällä palstalle siksi, kun en ole matkustanut enkä siksi, etten tarttuvien tautien vuoksi enää aio matkustaakin mihinkään, vaan siksi, että olen matkustanut, matkustan, olemme matkustaneet ja matkustamme vielä jonnekin mahtavaan ja mahdollisesti uuteen kohteeseen

        Ihania ja terveellisiä lomamuistoja myös muille kuin Ronjalle perheineen kaikkialla maailmassa matkustaville


    • Ap.

      Kyllä tauteja on joka maassa mutta Mauritiuksen riskit koskevat mielestäni enemmän paikallisten kanssa samoissa oloissa eläviä kun turistipaikkoja.
      Niissä on aina siistimpää ja hygieenisempää.
      Riskit on hyvä tiedostaa ja varautua niihin.
      Mm. hyttysten levittämät kuumeet ovat harvinaisia jos pysyy merenrannassa eikä lähde kosteita rämeitä koluamaan tai metsiin vaeltamaan. Hyttysmyrkkyä ja poltettavia karkotteita saa kaupasta ja niitä kannattaa käyttää illalla.

      Muutamassa kämpässä omistaja on sanonut ettei maid kokkaa vaan hoitaa tiskit ja siivoukset. Tästä on selvitty rahalla, Ollaan maksettu 4-7€ päivä käteen apulaiselle niin palvelu on muuttunut ensiluokkalaiseksi. Lähtiessä vielä tipit!
      Apulaisten työaika on yleensä klo 8-16 eli iltasapuska on grillattu itse tai lähdetty ravintolaan syömään. Minusta tämä on hyvä vaihtoehto hotellille sillä tässä pääsee paremmin paikallisten kanssa juttuun ja saa vinkkejä paikoista joissa hotellissa asuessa ei pääse. Muutaman kerran olemme vierailleet apulaisten kodeissakin heidän elämäänsä ihmettelemässä.

      • myös Sahnessa käynyt

        En ota kantaa em. tekstiin. Mutta, täytyy vielä mainita, että mahtaako maapallolta löytyä montaa yhtä upeata paratiisia kuin Mauritius..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe