Huomasimme iltalenkin jälkeen uros australianpaimenkoirassamme outoa huojumista silloin kun tämä seisoi tai istui (ei ollut kovin voimakasta eikä huojunut kävellessä) pupillit olivat laajentuneet ja koira vaikutti hieman tavallista vaisummalta. Soitimme päivystykseen ja sitten eläinlääkärille... Siellä annettiin tippoja ja otettiin verikoe eikä mitään suurempaa ilmennyt. Eläinlääkäri ei osannut sanoa syytä. Nyt koira makoilee lattialla rättiväsyneenä edelleen kuin olisi saanut rauhoittavia mutta hengittää normaalisti ja herkkukin kelpasi. Onko mahdollisesti saanut ulkoa joitakin tabletteja tai muuta lääkkeitä. Koiraa tarkkaillaan ja huomenna uudelleen eläinlääkäriin. Luulemme että tämä kuitenkin menee ohi (:
outo huojuminen
11
4531
Vastaukset
- tinis
Koiran ikä ?
Sydän ? Onko lonkat kuvattu ? - Teidänhän se
pitäisi omistajina tietää onko koiranne syönyt ulkoa jotain outoa vai ei.
Muutenkin mielestäni on hieman outoa, että omistajien huomaamatta koirat syövät katujen varsilta näitä myrkky syöttejä. Omat koirani ei ainakaan syö mitään ulkoa, kun se on opetettu, että mitään löydettyä ei syödä. Lattialle pudonneita ruokiakaan minun koirani ei saa ilman lupaa ottaa.- vihastunut
Meinaatko että annoimme itse koiralle jotain? No jo on! Älä tule tänne pätemään minulla ei ole silmiä selässä varsinkaan kun koira juoksee vapaana metsässä... Tällä hetkellä koira voi oikein mainiosti ja myöhemmin tarkkaillaan maksaa.
- ................
Sitten pitää huomioida se, että onko saanut vastikään matokuuria, loishäätöjä ym. Omani meni todella huonoon kuntoon matolääkkeestä, ja ne oireet kehittyivät pikkuhiljaa, alkoivat sellaisella pienellä jäykkyydellä ja kömpelyydellä, edeten siihen, että koira kulki kaarelle taipuneena ympyrää, eikä pysynyt pystyssä. Selvisi kuitenkin, mutta loppuelämän ajan piti olla tarkkana, että turhia madotuksia ja loishäätöjä ei annettu. Ilmeisesti se vaan oli jotenkin ehrkempi kuin ns. normikoirat. Hoito viivästyi siksi, että eläinlääkärit kielsivät matolääkkeiden voivan aiheuttaa tuollaista, ja syytä etsittiin vääristä paikoista ja asioista. Mutta herkälle koiralle voi tehdä ihan tuollaiset arkisetkin jutut vaikka mitä.
- omituiset koirat
En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin
- vihastunuy
omituiset koirat kirjoitti:
En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin
Eipäs tuomita ihmiset. Ei teitäkään syytetä jos lapsenne kaatu ja saa haavoja koska ette "vahtineet". Koira syö lähes kaiken syötävän mitä maasta löytää ja toki olemme varuillamme. En tosin voi mitää jos koirani juoksee vapaana metsässä. Nämä lääkkeet tuli mieleen vain koska koiran olemus oli aivan kuin aineissa. Selvisi että koira on mahdollisesti syönyt ihmisen ulostetta sille samanlainen tapaus tuli myöhemmin. En sitten tiedä onko ulosteessa ollut jotain epämääräistä.
- .................
omituiset koirat kirjoitti:
En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin
Se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita, että ilmiötä ei ole. Ja kyllä, se ei kehittynyt samana päivänä tuohon tilaan, vaan muistaakseni kolmantena päivänä vasta oli keskushermosto-oireet pahimmillaan. Ja miksikö koira ei saanut hoitoa jo alussa. Sen vuoksi, että mm eläinlääkärit kielsivät, ettei tuollaista voi matolääke aiheuttaa. Täysin ventovieras ihminen sen minullekkin kertoi, omansa oli kuollut, ja tunnisti oireet kun oli nähnyt koiran liikkumista. Onneksi otti asiakseen huolehtia, että sain tiedon. Koska kun soitin heti taas kerran sinne lääkärille, niin tämä lääkäri todellakin selvitti asian (esimerkiksi myrkytystietokeskus ei ilmiötä tuntenut). Ja kyllä kun sitten enemmän kaivelin, niin tuohon aineeseen on koiria kuollut Suomessakin. Ja se aine, se on edelleenkin myynnissä. Kyseessä oli kuuri, joka annettiin kerta-annoksena. Koiramme vietti eläinlääkärin hoidossa sitten kaksi päivää. Ja onneksi toipui.
- ,,,,,
................. kirjoitti:
Se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita, että ilmiötä ei ole. Ja kyllä, se ei kehittynyt samana päivänä tuohon tilaan, vaan muistaakseni kolmantena päivänä vasta oli keskushermosto-oireet pahimmillaan. Ja miksikö koira ei saanut hoitoa jo alussa. Sen vuoksi, että mm eläinlääkärit kielsivät, ettei tuollaista voi matolääke aiheuttaa. Täysin ventovieras ihminen sen minullekkin kertoi, omansa oli kuollut, ja tunnisti oireet kun oli nähnyt koiran liikkumista. Onneksi otti asiakseen huolehtia, että sain tiedon. Koska kun soitin heti taas kerran sinne lääkärille, niin tämä lääkäri todellakin selvitti asian (esimerkiksi myrkytystietokeskus ei ilmiötä tuntenut). Ja kyllä kun sitten enemmän kaivelin, niin tuohon aineeseen on koiria kuollut Suomessakin. Ja se aine, se on edelleenkin myynnissä. Kyseessä oli kuuri, joka annettiin kerta-annoksena. Koiramme vietti eläinlääkärin hoidossa sitten kaksi päivää. Ja onneksi toipui.
Voiko koiralle tulla tämmöistä huojumista kivun aiheuttamasta shokista?
Lievä epileptinen kohtaus..?
Kun muistelen ko. rotua...: Googlaa epilepsia australianpaimenkoira, jos vaikka löytyisi jotain vastaavaa..- 25,
vittu lopeta se ryyppääminen.
- absolutisti
XD Selväpä se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603