outo huojuminen

huolestunuttyttö

Huomasimme iltalenkin jälkeen uros australianpaimenkoirassamme outoa huojumista silloin kun tämä seisoi tai istui (ei ollut kovin voimakasta eikä huojunut kävellessä) pupillit olivat laajentuneet ja koira vaikutti hieman tavallista vaisummalta. Soitimme päivystykseen ja sitten eläinlääkärille... Siellä annettiin tippoja ja otettiin verikoe eikä mitään suurempaa ilmennyt. Eläinlääkäri ei osannut sanoa syytä. Nyt koira makoilee lattialla rättiväsyneenä edelleen kuin olisi saanut rauhoittavia mutta hengittää normaalisti ja herkkukin kelpasi. Onko mahdollisesti saanut ulkoa joitakin tabletteja tai muuta lääkkeitä. Koiraa tarkkaillaan ja huomenna uudelleen eläinlääkäriin. Luulemme että tämä kuitenkin menee ohi (:

11

4531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinis

      Koiran ikä ?

      Sydän ? Onko lonkat kuvattu ?

    • Teidänhän se

      pitäisi omistajina tietää onko koiranne syönyt ulkoa jotain outoa vai ei.

      Muutenkin mielestäni on hieman outoa, että omistajien huomaamatta koirat syövät katujen varsilta näitä myrkky syöttejä. Omat koirani ei ainakaan syö mitään ulkoa, kun se on opetettu, että mitään löydettyä ei syödä. Lattialle pudonneita ruokiakaan minun koirani ei saa ilman lupaa ottaa.

      • vihastunut

        Meinaatko että annoimme itse koiralle jotain? No jo on! Älä tule tänne pätemään minulla ei ole silmiä selässä varsinkaan kun koira juoksee vapaana metsässä... Tällä hetkellä koira voi oikein mainiosti ja myöhemmin tarkkaillaan maksaa.


    • ................

      Sitten pitää huomioida se, että onko saanut vastikään matokuuria, loishäätöjä ym. Omani meni todella huonoon kuntoon matolääkkeestä, ja ne oireet kehittyivät pikkuhiljaa, alkoivat sellaisella pienellä jäykkyydellä ja kömpelyydellä, edeten siihen, että koira kulki kaarelle taipuneena ympyrää, eikä pysynyt pystyssä. Selvisi kuitenkin, mutta loppuelämän ajan piti olla tarkkana, että turhia madotuksia ja loishäätöjä ei annettu. Ilmeisesti se vaan oli jotenkin ehrkempi kuin ns. normikoirat. Hoito viivästyi siksi, että eläinlääkärit kielsivät matolääkkeiden voivan aiheuttaa tuollaista, ja syytä etsittiin vääristä paikoista ja asioista. Mutta herkälle koiralle voi tehdä ihan tuollaiset arkisetkin jutut vaikka mitä.

      • omituiset koirat

        En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin


      • vihastunuy
        omituiset koirat kirjoitti:

        En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin

        Eipäs tuomita ihmiset. Ei teitäkään syytetä jos lapsenne kaatu ja saa haavoja koska ette "vahtineet". Koira syö lähes kaiken syötävän mitä maasta löytää ja toki olemme varuillamme. En tosin voi mitää jos koirani juoksee vapaana metsässä. Nämä lääkkeet tuli mieleen vain koska koiran olemus oli aivan kuin aineissa. Selvisi että koira on mahdollisesti syönyt ihmisen ulostetta sille samanlainen tapaus tuli myöhemmin. En sitten tiedä onko ulosteessa ollut jotain epämääräistä.


      • .................
        omituiset koirat kirjoitti:

        En vaan oo kikinä kuullutkaan, viiveellä kehittyvistä vaivoista matolääkkeistä johtuen,, äkkisairastumisesta hetkellisesti tiedänkin

        Se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita, että ilmiötä ei ole. Ja kyllä, se ei kehittynyt samana päivänä tuohon tilaan, vaan muistaakseni kolmantena päivänä vasta oli keskushermosto-oireet pahimmillaan. Ja miksikö koira ei saanut hoitoa jo alussa. Sen vuoksi, että mm eläinlääkärit kielsivät, ettei tuollaista voi matolääke aiheuttaa. Täysin ventovieras ihminen sen minullekkin kertoi, omansa oli kuollut, ja tunnisti oireet kun oli nähnyt koiran liikkumista. Onneksi otti asiakseen huolehtia, että sain tiedon. Koska kun soitin heti taas kerran sinne lääkärille, niin tämä lääkäri todellakin selvitti asian (esimerkiksi myrkytystietokeskus ei ilmiötä tuntenut). Ja kyllä kun sitten enemmän kaivelin, niin tuohon aineeseen on koiria kuollut Suomessakin. Ja se aine, se on edelleenkin myynnissä. Kyseessä oli kuuri, joka annettiin kerta-annoksena. Koiramme vietti eläinlääkärin hoidossa sitten kaksi päivää. Ja onneksi toipui.


      • ,,,,,
        ................. kirjoitti:

        Se, että sinä et ole kuullut, ei tarkoita, että ilmiötä ei ole. Ja kyllä, se ei kehittynyt samana päivänä tuohon tilaan, vaan muistaakseni kolmantena päivänä vasta oli keskushermosto-oireet pahimmillaan. Ja miksikö koira ei saanut hoitoa jo alussa. Sen vuoksi, että mm eläinlääkärit kielsivät, ettei tuollaista voi matolääke aiheuttaa. Täysin ventovieras ihminen sen minullekkin kertoi, omansa oli kuollut, ja tunnisti oireet kun oli nähnyt koiran liikkumista. Onneksi otti asiakseen huolehtia, että sain tiedon. Koska kun soitin heti taas kerran sinne lääkärille, niin tämä lääkäri todellakin selvitti asian (esimerkiksi myrkytystietokeskus ei ilmiötä tuntenut). Ja kyllä kun sitten enemmän kaivelin, niin tuohon aineeseen on koiria kuollut Suomessakin. Ja se aine, se on edelleenkin myynnissä. Kyseessä oli kuuri, joka annettiin kerta-annoksena. Koiramme vietti eläinlääkärin hoidossa sitten kaksi päivää. Ja onneksi toipui.

        Voiko koiralle tulla tämmöistä huojumista kivun aiheuttamasta shokista?


    • Lievä epileptinen kohtaus..?

      Kun muistelen ko. rotua...: Googlaa epilepsia australianpaimenkoira, jos vaikka löytyisi jotain vastaavaa..

    • 25,

      vittu lopeta se ryyppääminen.

      • absolutisti

        XD Selväpä se


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe