Italia baarin ikäraja?

touristi

Terve! Ollaan menossa Italiaan heinäkuun alussa ja ajattelin viettää joitakin iltoja baarissa jalkapalloa katsellessa ja muutaman oluen nauttiessa. Kuitekin täytän elokuussa 16 (kyllä olen kauhean nuori pentu ja pilaan elämäni alkoholilla. Olen tehnyt elämässäni päätöksiä omasta valinnastani ja juon kulttuurin ja kokemusten takia.) ja enole varma Italian alkoholilaeista. Olisi kivaa istua siellä ja katsoa peliä ja nauttia paikallista olutta tai likööriä, mutta päästettäisiinkö minut baariin? Jos päästetään niin annetaanko minun ostaa juomia? Älkää jaksako tuomita sillä en välitä vihakommenteista tällaisella nettisivulla joten teidän valistusviestinne o at hyödyttömiä, joten kommentoidessanne vastatkaa vain kysymyksiini.

4

3185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olly

Virallinen ikäraja on käsittääkseni juuri 16, mutta en koskaan ole nähnyt kenenkään kysyvän papereita. Sama koskee tupakkaa.

• la legge

Ikäraja on 18 ja sitä valvotaan nykyään tarkasti. Ravintoloitsija/baarin pitäjä kun jää kiinni alaikäisille alkoholin myynnistä, saa ravintoloitsija huomattavat sakot ja baari joudutaan kenties sulkemaan muutamaksi viikoksi.

• Olly

Näköjään 2013 ikärajaa on nostettu, nyt se on 18v. Juttelin ystäväni tyttären kanssa, ja hän sanoi, että valvontaa ei käytännössä ole.
      Itse yli viisikymppisenä ongelmaa ei ole...

• Angelo

Viisitoista vuotta olen täällä Italiassa asunut ja kertaakaan en ole nähnyt että baari kieltäytyisi jollekin juomaa myymästä.

Baareihin ei sinänsä ole mitään ikärajoja mutta laki kieltää alkoholin myynnin alle 18 vuotiailta (ennen se oli 16, mutta mielestäni yhä nykyisin niin kauan kuin puhutaan viineistä ja sitä miedommista juomista, en tosin ole varma).

Joka tapauksessa, onhan noita kielto/varoitustarroja siellä sun täällä (ei alkoholia alle 18v ym.) mutta kyllä ne melko lailla seinäkoristeita tuntuvat olevan.

Vaikka tilanne onkin muuttumaan päin (huonompaan suuntaan) ei nuoret täällä muutenkaan pääsääntöisesti juo samalla tavalla kuin pohjolassa. Täten ei tänne ole koskaan syntynyt suomesta tuttua "paperinnäyttökulttuuria".

Näin yleisestäen alkoholia täällä juodaan keskimäärin varmasti enemmän kuin suomessa, mutta humalassa täällä harvoin ketään näkee (no näkee tietysti välillä, mutta harvoin ketään täällä totaalisen perseet on).

Pilveähän täällä nuoret sitten polttavatkin kuin huomista ei olisi, mutta se on taas eri asia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      99
      6562
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      365
      6133
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3023
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2484
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2145
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1804
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1663
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1340
    9. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1285
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe