Olen kuullut, että kananmunankuoria kannattaa laittaa kotiruoan sekaan. Mitä hyötyä siitä on koiralle? Kalkin saantiko? Kannattaako syöttää myös pennulle kotiruoan yhteydessä?
Mitä mieltä olette kinkun syöttämisestä koiralle? Saako antaa kinkusta jäävät luut koiralle?
Kanamunankuoret...
3
462
Vastaukset
- Taveners
Itse ruokin koiriani barfilla ja sen kautta olen tutustunut myös kuoriin. annan kuoria jauhettuna omille koirilleni sekä suositelen kasvateilleni myös niitä. Munakuorijauho on luonnonmukaista kalkkia jota "ei voi liika annostella" kuten keinotekoisia kalkkivalmisteita (joita itse en edes uskaltaisi käyttää). Kananmunan kuorissa on myös paljon muita mineraaleja. Koira käyttää kuorijauhosta vain sen verran kuin tarvitsee. Varsinkin jos koira syö paljon raakaa lihaa niin koiran tulisi saada myös kalkkia ettei elimistön kalkki-fosfori suhde heitä häränpyllyä.
Kinkku ei ole hyväksi koiralle sen sisältämän valtavan suolamäärän takia. Toki koiralle voi pieniä maistiaisia antaa kinkusta. - Jussi
Ei ole munankuorista haittaa ainakaan ollut minun koirilleni... Itse olen munat antanut kokonaan syötäviksi ja pieninä "löytöinä". Siis eli saavat itse kokea löytämisen riemun löytäessään "pesän"!
Kinkun luut olen myös antanut koirilleni aina.
Silloin vain on oltava riittävästi juotavaa, sillä koiralle on luissakin suolaa paljon!
Tosin jotkut varoittavat että ei pitäisi antaa porsaan/sian luita!!!! - hamsu90
joo kananmunan kuoria saa antaa koirille kun vaan musertaa sen tarpeeksi hienoksi. koira saa siitä kalkkia ja vitamiinia! myös ruoka öljyä kannattaa laittaa koiran ruuan sekaan silloin tällöin koska öljy laittaa koiran turkin kiiltämään! kinkkua ei kannata antaa kuin vähän koiralle! jos se on suolasta! en suosittele että annat koirallesi koska luussa voi olla teräviä piikkejä jotka tekevät haavoja koiran kitalakeen ja kieleen monet pienet luut saattavat jopa tarttua koiran kurkkuun ja koira voi tukehtua. myöskään lehmän luita koiralle ei saa antaa. turvallisin keino on antaa tavallisia koiran puruluita koirallesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514