Olen pärjännyt avoimessa yliopistossa lääketieteen ja oikeustieteen aloilla arvosanoilla 2-4-5 pääasiassa 4-5 mutta aina pääsykokeet tökkii.
Tehdäänkö pääsykokeet tahallaan ylivoimaisiksi?
Olen jo aikuinen ja aikuisopiskelija keski-ikäinen.
Vaikuttaako uusien ylioppilaiden tunku ja heidän saamat lisäpisteet asiassa vaiko hakijamäärät.
Missä vika
8
338
Vastaukset
- 34567
Sun pitää keskittyä vaan pääsykoemenestykseen. Avoin yo ei mittaa sitä. Tylyä,mutta totta.
- huu haa
Mitä tarkoitat tuolla vastaavuudella?
Eli onko tarkoituksenhakuisesti pääsykokeet lyöty tiukiksi ja mahdottoman oloisiksi suorittaa eli sellaisiksi jolla mitataan suorituskyvyn määrää kun taas itse tiedekunnassa opiskelu on puolet helpompaa?
Avoimen yliopiston opinnothan ovat samoja opintoja kuin pääasiallisetkin opiskelijat suorittaa eli samat materiaalit, vaatimukset ja tentit. - Kdksbsjsjo
huu haa kirjoitti:
Eli onko tarkoituksenhakuisesti pääsykokeet lyöty tiukiksi ja mahdottoman oloisiksi suorittaa eli sellaisiksi jolla mitataan suorituskyvyn määrää kun taas itse tiedekunnassa opiskelu on puolet helpompaa?
Avoimen yliopiston opinnothan ovat samoja opintoja kuin pääasiallisetkin opiskelijat suorittaa eli samat materiaalit, vaatimukset ja tentit.Lääkkikseen hakee pääsiassa se kaikista paras 1% niin pakkohan kokeen on olla vaikea koska mitä järkeä siinä on jos kaikki 5 ällän kirjoittajat saavat täydet pisteet pääsykokeesta? Ihan hakijoitten taso vaikuttaa pääsykokeeseen. Sanotaankin, että tietyillä aloilla pääsykoe on se vaikein koe.
Sitten taas vaikkapa yliopistoon matematiikkaan koe on sairaan helppo verrattuna mitä sitten yliopistossa opiskellaan ihan sen takia, että eipä niin moni yliopistoon matematiikkaa halua opiskelemaan. - ...?
huu haa kirjoitti:
Avoimen yliopiston opinnothan ovat samoja opintoja kuin pääasiallisetkin opiskelijat suorittaa eli samat materiaalit, vaatimukset ja tentit.Pääsykokeiden tason määrittää hakijoiden taso, ei mikään muu. Kokeen vaikudella ei ole väliä, päästäksesi sisään sinun tulee olla vain kärki X%:ssa hakijoista.
Näinollen, koe ei ole ylivoimainen, vaan nähtävästi liian suuri osa hakijoista on sinuun verrattuna. Syytä voi etsiä joko liian hyvästä lukio-opetuksen tasosta, tai liian huonoista omista opiskelutekniikoista. - harmittaa kovasti
...? kirjoitti:
Pääsykokeiden tason määrittää hakijoiden taso, ei mikään muu. Kokeen vaikudella ei ole väliä, päästäksesi sisään sinun tulee olla vain kärki X%:ssa hakijoista.
Näinollen, koe ei ole ylivoimainen, vaan nähtävästi liian suuri osa hakijoista on sinuun verrattuna. Syytä voi etsiä joko liian hyvästä lukio-opetuksen tasosta, tai liian huonoista omista opiskelutekniikoista.Kaikkie eiät ole käyneet lukiota vaan esimerkiksi ammattikoulun joten kun ammattikoulukin on yksi väylä niin pääsykokeetkaan eivät voi olla vain ylioppilastaustaisille suunnattuja.
Lisäksi nämä yo pisteet joka asettaa hakijat eriarvoisiksi pääsykokeitten pistelaskennassa verrattuna niihin jotka eivät ole ylioppilaaksi lukeneet.
Siihen nähden kun kävin pääsykokeissa vuonn 2011 oli asiat paljon helpompia nyt kävin kahden eri tiedekkunnan pääsykokeissa ja voin sanoa että olivat aika tiukat monikohan kymmenen vuotta sitten valmistunut olisi ne enää läpäissyt.
Tulosjohtajuuden myötä myös pääsykokeet on kiristyneet.samoin kuin valintakoekirjallisuus business jyllää. - valintakoe apina
Siis hetkinen jos saan hyväksyttyjä arvosanoja avoimen yliopiston tenteissä mitkä on samoja kuin pääaineopiskelijoilla niin eikö se jo kerro että kykenee opiskelemaan yliopistossa?
Jos taas ei pärää päsykokeissa jotka on apinointia ja suorittamista niin jopa on outoa.
- 456779
En tiedä mitä pääsykokeet mittavaat. Ne on vaikeat. Itsekin olen opiskellut avoimessa ja saanut hylsyjä pääsykokeesta. Systeemi on kiero. Iästä ja elämänkokemuksesta mun kokemuksen mukaan on vaan haittaa.
- Ähh!
Noin 10 vuotta hakenut amk kulttuuri/viestintä ..en sisään tänä vuonnakaan. Joko nyt sitten antaa jo olla tai koittaa aikuiskoulutuksiin?..Olen töiltäni/tyyliltäni välimaastossa. [_](taide/kulttuuri)........[x](minä)........[_](melia/viestiäala) ja tuntuu ,etten vain sitten sovi jatkohauissa enää syvemmälle lokeroon. Koittanut kummankin suunnan koulutuksiin :( Aina lähellä pistemäärää, mutta tarpeeksi kaukana että 10-20 muuta edessä vapaille paikoille. Montaa näitä kouluja mihin haen ei ole suomessa, joka ei helpota sekään. Saan aina silloin tällöin asiakastöitä projektimaisesti,mutta ei niin pysyvää putkea ,että voisin tehdä vain tätä (mitä haluan)elääkseni. Kovasti tahtoisin tuon amk jalkojeni alle, mutta alkaa tuntua jos sitten olenkin niin paljon huonompi muihin verrattuna kun ei natsaa? Muuten töitäni kehutaan ja käynyt myös opettamassa alaani kursseilla. Nyt mennyt tuo 30 v rikki jo ja mietin tässä kädet auki taas tämän tuloskirjeen kanssa, miten jatkaa, mitä nyt .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803