Ydinvoimahanke jakaa Oulun päättäjien mielipiteet

Äänestitkö oikeaa?

11

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • oikea päätös

        Hienoa, toteutuessaan hanke tuo meille kaikille hyvinvointia vuosikymmenien ajan.


      • Joopasenjoo
        oikea päätös kirjoitti:

        Hienoa, toteutuessaan hanke tuo meille kaikille hyvinvointia vuosikymmenien ajan.

        Niinkö? Kuka ihan oikeasti elää vielä siinä illuusiossa, että Pyhäjoen voimala toisi Ouluun jotenkin poikkeuksellisen paljon kaikkea? Se ei tuo sitä edes Pyhäjoelle... Lobbarit toki näin haluaa uskotella, mutta ajatelkaas nyt järjellä. Tai oikeastaanhan se tuo, miljardilaskut 100000 vuotta säteilyä!


      • Taloudellista
        Joopasenjoo kirjoitti:

        Niinkö? Kuka ihan oikeasti elää vielä siinä illuusiossa, että Pyhäjoen voimala toisi Ouluun jotenkin poikkeuksellisen paljon kaikkea? Se ei tuo sitä edes Pyhäjoelle... Lobbarit toki näin haluaa uskotella, mutta ajatelkaas nyt järjellä. Tai oikeastaanhan se tuo, miljardilaskut 100000 vuotta säteilyä!

        Taloudellisesti satavarmasti kannattava sijoitus jo sähkön myyntitulojen takia, mutta tulot tulevat vasta voimalan valmistuttua. Pörssisähköä siellä tuotetaan Euroopan tarpeisiin, josta saa kunnon hinnan. Merikaapeleita on jo, joilla sähkö johdetaan Euroopan verkkoon.

        Itse ydinvoima taas on eri keskustelun aihe. Millä sähkö tuotetaan, jos hiilivoimaloita ei saa olla, vesivoimaa ei saa lisärakentaa ja tuulivoima on sikakallista ja sitä ei saada talvipakkasilla ollenkaan, kun ei tuule?


      • oikea päätös
        Joopasenjoo kirjoitti:

        Niinkö? Kuka ihan oikeasti elää vielä siinä illuusiossa, että Pyhäjoen voimala toisi Ouluun jotenkin poikkeuksellisen paljon kaikkea? Se ei tuo sitä edes Pyhäjoelle... Lobbarit toki näin haluaa uskotella, mutta ajatelkaas nyt järjellä. Tai oikeastaanhan se tuo, miljardilaskut 100000 vuotta säteilyä!

        Fennovoiman ydinvoimala hyödyttää välillisesti kaikkia suomalaisia niin kuin Fortumin ja Teollisuuden Voiman ydinvoimalat ovat jo tehneet vuosikymmenien ajan.


    • Huolestuttaa

      Euroopan turvallisuusvirasto on varoittanut osallistumasta venäläisiin avaimet käteen -periaatteella toimitettaviin ydinvoimaloihin. Syynä on se, että arvaamaton Venäjä Putinin johdolla (Rosatom Putinin sormen alla) käyttää näitä poliittisiin tarkoituksiin, koska KAIKKI toimii näissä voimaloissa Venäjän tahdon mukaisesti, myös esim. varaosatoimitukset. Jos tilttaan, niin Venäjästä on kiinni mitä tehdään.
      Toisekseen koko hankkeeseen lähdettiin tosi heppoisin tiedoin, ja esimerkiksi Oulun energian liikelaitoksen johtokunta ei suositellut, että Oulu hakisi Fennovoiman osakkuutta. Selvityksiä ja kustannuslaskelmia saati vaikutusarviointeja ei ole tehty. Mitä tapahtuu, jos Siikajoki tulvii massiivisesti? Mitä tapahtuu, jos merenpinta nousee dramaattisesti? Luulisi, että meitä kaikkia kiinnostaisi tietää ensin riskitekijät ennen kuin tällaiseen lähdetään mukaan.
      Fennovoiman kannattajien ainut argumentti on, että se tuo työtä. Joo-o, Olkiluodossakin vain 30 prosenttia työntekijöistä on suomalaisia.

      • oikea päätös

        "Olkiluodossakin vain 30 prosenttia työntekijöistä on suomalaisia."

        Mielestäsi olisi varmaan parempi, että niitä työpaikkoja ei olisi ollenkaan?


      • Talvisodan jälkeen

        kansa sanoi: "Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistaisi." Tuo sanonta pätee vielä tänä päivänäkin. Venäjä on arvaamaton ja toimii halutessaan miten tahtoo - aivan mielivaltaisesti kansainvälisistä sopimuksista piittaamatta.

        On suuri virhe, että tollot Suomen päättäjät ovat edes alunperinkään lähteneet tähän venäläisten kelkkaan. Suomi tulee vielä näkemään, mihin se johtaa, kun antaa Venäjä-karhulle edes pikkurillin. Siitä ei hyvä seuraa.

        Valitettavasti Siperia tulee opettamaan, mutta silloin on liian myöhäistä.


      • Kappas vaan!
        Talvisodan jälkeen kirjoitti:

        kansa sanoi: "Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistaisi." Tuo sanonta pätee vielä tänä päivänäkin. Venäjä on arvaamaton ja toimii halutessaan miten tahtoo - aivan mielivaltaisesti kansainvälisistä sopimuksista piittaamatta.

        On suuri virhe, että tollot Suomen päättäjät ovat edes alunperinkään lähteneet tähän venäläisten kelkkaan. Suomi tulee vielä näkemään, mihin se johtaa, kun antaa Venäjä-karhulle edes pikkurillin. Siitä ei hyvä seuraa.

        Valitettavasti Siperia tulee opettamaan, mutta silloin on liian myöhäistä.

        Sana r-y-s-s-ä on kiellettyjen sanojen listalla.


    • NuclearSolution

      Toivottavasti se ydinpommi rakennetaan ja paukahtaa.
      Päästään ghetoista; Pyhäjoki, Raahe ja Oulu.

      • Sinä vain et tiedä..

        Nopeuttaisihan se, mutta homma on jo hoidossa. Fukushima on vasta alussa ja tulee aikanaan autioittamaan nuokin paikat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe