allergia kokemuksia

huolestunut1234

Avopuolisoni kotona on ollut koiria hänen syntymästään asti mutta muutamia vuosia sitten viimenen koira jouduttiin lopettamaan. Hänellä ei ollut allergisia reaktioita vaikka kyseessä on samainen rotu joka meillä tälläkin hetkellä on. Talouteemme muutti vajaa vuosi sitten pk collie pentu. Koira allergisoi hyvin vähän koiraa pentuna ja myöhemmin ei ollenkaan. Nyt vuoden iässä koirallamme on runsas karvan lähtö koska pentukarva vaihtuu lopullisesti. Avopuolisoni on sittemmin alkant saamaan pahoja nuha ja tukkoisuus oireita.
Asiaa pohdittuani olen päätynyt siihen että hänellä on ollut allergia lapsesta asti muttei ole puhjennut koska on elänyt koiran kanssa päivittäin. Monen vuoden tauon aikana hän ei ole ollut suuremmin koirien kanssa tekemisissä joten allergia puhkesi nyt pahana.
Allergiaa ei siis ole diagnosoitu. Olen koittanut saada häntä lääkäriin että allergia saataisiin diagnosoitua ja saataisiin lääkkeet joilla oloa voisi helpotta. Toivottavasti tilanne helpottaa kun karvanlähtö hellittää koska asuntoa ei saa pidettyä puoleksikaan niin puhtaana kuin ilman karvan lähtöä.
Millaisia tilanteita teillä on näissä tapauksissa ollut? Oletteko saaneet asiaan helpotusta jne ja jos olette niin miten. Koira on meille hyvin rakas ja viimeinen vaihtoehto on koirasta luopuminen. Haluaisimme kuiteniin että miehelläkin olisi hyvä olla koiran kanssa.

1

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lubas

      Nyt myös heinä kukkii, ja koivukin vielä jonkin verran, voiko mukana olla siitepölyallergiaa? Siitepölyallergikot reagoivat siitepölyaikaan herkemmin sellaisellekin mitä muina vuodenaikoina sietävät ilman ongelmia.

      Kannattaa imuroida päivittäin karvanlähtöaikaan ja kokeilla vaikka ilmanpuhdistajaa, mutta tietenkin sinne allergiatestiin kannattaa nyt mennä mahdollisimman äkkiä jotta varmistuu allergian aiheuttaja ja voimakkuus. Minun mieheni reagoi myöskin koirani karvanlähtöön silloin kun tutustuin häneen, vaikka heilläkin oli ollut kotona koira. Hänellä se reagointi väheni ja loppui kun muutimme yhteen asumaan ja koira oli kaiken aikaa samassa talossa. Enää ei ole ollut mitään oireita moneen vuoteen. Että niinkin voi mennä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe