Mukavaa katsottavaa, mielnkiintoista ja mukaansatempaavaa. Köyhän miehen unelmasportti: slummien pikkupojasta joka viisivuotiaana potkii räsypalloa polttavala kesäkadulla voikin kasvaa kansansankariksi, suurtähdeksi josta kaikki klubit kilpailevat: ja palkat astronoomiset.
Kivan näköisiä pelipaitoja pojilla nyt: tiukkaa, kroppaan liimautuvaa lycraa joka korostaa kropan lihaksikkuutta ja vaikeuttaa pelipaidasta repimistä. Hiki virtaa noroina Brasilian helteessä, tunteet kuohuvat ja samba soi. Todellista kansanjuhlaa!
Maailman paras urheilulaji: jalkapallo!
96
279
Vastaukset
Olisit antanut olla.
Liikaa sopu-pelejä, diivoja ja haamu-kaatumisia.
Jalkoja katkotaan, nilkkoja potkitaan.
Törkeitä käsi-merkkejä, huutoa ja raivoa.
Revittyjä paitoja ja paljasta pintaa.
Hyypiäkin sai potkut.
Ja Aulis Rytkönen kuoli.
Banaanistakin on tehty karoteeni-muunnos.
Se ei ole enää väriltään valkoinen.
Tutustu mieluummin paikalliseen ralli-tarjontaan.
H.Ralli ei ole edes urheilua kun ne on koneet jotka jyllää. Jalkapallo on lajien KUNINGAS, jossa ainoastaan pelaajan taito, lahjakkuus, kunto ja henkinen vahvuus ratkaisee tuloksen, ei mitkään miljoonien koneet ja pelit.
Mun hattuni nousee slummien ja faveloiden pojille jotka ovat treenanneet itsensä köyhyydestä ja kurjuudesta maailan areenoille, antavat palkastaan hyväntekeväisyyteen, tukevat orpokoteja ja lastensuojelua ja pelaavat futista: luonnollisestikin tarvii olla hiukkasen perillä pelin luonteesta ja säännöistä ennenkuin pystyy arvostamaan. Joukkuepelinä siinä on todella paljon hienouksia kuten yksilöllisyyden ja ryhmätyön rinnakkaistuminen pelikentällä tuloksia tuottavaksi ja silmää hivelevän kauniiksi urheilusuoritukseksi.Paloma.se.co kirjoitti:
Ralli ei ole edes urheilua kun ne on koneet jotka jyllää. Jalkapallo on lajien KUNINGAS, jossa ainoastaan pelaajan taito, lahjakkuus, kunto ja henkinen vahvuus ratkaisee tuloksen, ei mitkään miljoonien koneet ja pelit.
Mun hattuni nousee slummien ja faveloiden pojille jotka ovat treenanneet itsensä köyhyydestä ja kurjuudesta maailan areenoille, antavat palkastaan hyväntekeväisyyteen, tukevat orpokoteja ja lastensuojelua ja pelaavat futista: luonnollisestikin tarvii olla hiukkasen perillä pelin luonteesta ja säännöistä ennenkuin pystyy arvostamaan. Joukkuepelinä siinä on todella paljon hienouksia kuten yksilöllisyyden ja ryhmätyön rinnakkaistuminen pelikentällä tuloksia tuottavaksi ja silmää hivelevän kauniiksi urheilusuoritukseksi."Paloma.se.co"
Olisit sit heti sanonut että aloitus on kopio aloituksesta ankarista äideistä.
Retuuttavista, surkeista oloista.
Jokaisen ralli-auton takana on niissäkin äiti ja isä.
Ja jumalaton joukkue muuta porukkaa.
H.- Ouninpohja/Mini
Miksi jätit mainitsematta kaikkien aikojen parhaan jalkapalloilijan maassamme. A.T:n.
- mimmimummi*
Hehkutan myös jalkapallon puolesta.........kuningas jalkapallo...koko maailman suosituin laji.....Juuri niinkuin Paloma sanoi....slummien pikkupojasta....
Itse en seurannut nuorempana jalkapalloa....mutta kun lapsen koko perhe on futishulluja....on se vähän tarttunut minuunkin....hyvä harrastus ollut pienestä pitäen lapsille.... MM-kisat aika yllättäviä pelejä ollut....esim. eilinen Saksa- Portugal....
Kisastudiossa ilahduttaa .....Litmanen... joka on oppinut aukaisemaan suutaan....kun puhuu...Mä olen katsellut varmaan kaikki jalkapallon MM-kisat telkkarista sitten Englanti v. 66. Ostin pienille pojille jalkapallon että saavat potkia pihalla kun ne istui ja heijasi kurkku suorana kun Colombia pelasi Kreikkaa vastaan (oma Colombian-reissu joulukuussa oli vielä muistissa ja onhan heillä neljännes sen maan vertakin suonissaan); äitinsä taisi kotona seurata ja heijata, isää ei kiinnosta minkäänlainen urheilu. Tosiaan, kaikki noi pallolajit on hyvä harrastus nuorisolle ja lapsille etenkin nyt kun lapsukaiset mielellään istuvat ja näpräävät apeillaan aamusta iltaan.
- mimmimummi*
Paloma.se.co kirjoitti:
Mä olen katsellut varmaan kaikki jalkapallon MM-kisat telkkarista sitten Englanti v. 66. Ostin pienille pojille jalkapallon että saavat potkia pihalla kun ne istui ja heijasi kurkku suorana kun Colombia pelasi Kreikkaa vastaan (oma Colombian-reissu joulukuussa oli vielä muistissa ja onhan heillä neljännes sen maan vertakin suonissaan); äitinsä taisi kotona seurata ja heijata, isää ei kiinnosta minkäänlainen urheilu. Tosiaan, kaikki noi pallolajit on hyvä harrastus nuorisolle ja lapsille etenkin nyt kun lapsukaiset mielellään istuvat ja näpräävät apeillaan aamusta iltaan.
Kyllä kaikki tällaiset joukkuelajit ....kehittävät nuoria....olemaan porukassa...oppivat sietämään erilaisia ihmisiä...ja ennenkaikkea se ilo... mikä tulee yhdessä pelailemisesta...siinä ei väännetä mitään ennätyksiä... tai huippusuorituksia ...mutta onnistumisen ilo on aina suuri...
Kaikkia urheilumuotoja ei voi verrata toisiinsa....
Jäi mieleeni ohjelma jossa Arman Alizad kävi Kamerunissa... tapaamassa kummityttöään....pelasivat siellä jalkkista porukassa....joka myös näiden lapsien suuri rakkaus....
Itse en pidä jalkapallosta yhtään ja jääkiekkoakin just ja just jaksan katella. Jaliksessa välillä tempo on niin hidasta että nukahtaa väkisin. Se että jotkut muutamat antaa hyväntekeväisyyteen murto osan tuloistaan ei lajista tee yhtään sen ylevämpää ku muukaan urheilulaji, olkoot mistä slummista hyvänsä kotosin.
Yleisurheilussakin on menestyjiä jotka antavat oman panoksensa tuloistaan maansa nuorille ym. Niin meinaan et mieluummin katon yleisurheilua jossa tapahtuu jatkuvasti jotain, ku jalista.Yleisurheilu on pelkkää temppuilua ja kikkailua, rahaa, sponsrausta ja dopingia. Aina kun näkee hyvän suorituksen tulee ekana mieleen mitähän mömmöjä se on vetänyt.
En minäkään sen takia katso jalkapalloa kun ne huippupelaajat lahjottvat hyväntekeväisyyteen; se nyt oli vain sellainen sivujuttu. Peli on taiturimaisuudessaan mukaansavievää katsottavaa. Eihän se tietysti ole kaikkien mieleen, mutta kyllä niitä katsojia näyttää riittävän ympäri maailmaa ihan kiitettävästi ja köyhätkin maat saa kokoon lahjakkaita joukkueita ja pääsevät mukaan mittelöihin kun ei ole kysymys vain kalleista varusteista.- parasta mitä on
Paloma.se.co kirjoitti:
Yleisurheilu on pelkkää temppuilua ja kikkailua, rahaa, sponsrausta ja dopingia. Aina kun näkee hyvän suorituksen tulee ekana mieleen mitähän mömmöjä se on vetänyt.
En minäkään sen takia katso jalkapalloa kun ne huippupelaajat lahjottvat hyväntekeväisyyteen; se nyt oli vain sellainen sivujuttu. Peli on taiturimaisuudessaan mukaansavievää katsottavaa. Eihän se tietysti ole kaikkien mieleen, mutta kyllä niitä katsojia näyttää riittävän ympäri maailmaa ihan kiitettävästi ja köyhätkin maat saa kokoon lahjakkaita joukkueita ja pääsevät mukaan mittelöihin kun ei ole kysymys vain kalleista varusteista.Jalkapallo on maailman suosituin laji, nämä rallin sun muiden seuraajat ovat takuulla laiskoja lihavia sohvaperunoita.
Paloma.se.co kirjoitti:
Yleisurheilu on pelkkää temppuilua ja kikkailua, rahaa, sponsrausta ja dopingia. Aina kun näkee hyvän suorituksen tulee ekana mieleen mitähän mömmöjä se on vetänyt.
En minäkään sen takia katso jalkapalloa kun ne huippupelaajat lahjottvat hyväntekeväisyyteen; se nyt oli vain sellainen sivujuttu. Peli on taiturimaisuudessaan mukaansavievää katsottavaa. Eihän se tietysti ole kaikkien mieleen, mutta kyllä niitä katsojia näyttää riittävän ympäri maailmaa ihan kiitettävästi ja köyhätkin maat saa kokoon lahjakkaita joukkueita ja pääsevät mukaan mittelöihin kun ei ole kysymys vain kalleista varusteista.Sori nyt kamalasti kun en hehkuta jaliksen puolesta. Sanoinhan vain mielipiteeni. Eipä näytä olevan yhtään pohjoismaalaista maata kisoissa olevan joten kait olemme lahjattomia ja hirveen köyhii, no toi oli vitsi.
Ei ne kengät juoksijoillakaan paljoo maksa tai et hyppää jonkun riman yli jne. Eikä kait muuten yksikään jalkapalloilija ole koskaan jäänyt kiinni huumeista tai dopingista? No mää muistan varmaan väärin.- ...
parasta mitä on kirjoitti:
Jalkapallo on maailman suosituin laji, nämä rallin sun muiden seuraajat ovat takuulla laiskoja lihavia sohvaperunoita.
Sivusta.
Mä seuraan satunnaisesti moottoriurheilua. Siinä yhdistyy monia asioita. Tekniikka tietenkin, erilaisia strategioita, ja se oikeasti on erittäin kovaa urheilua. Rallit kestää vuorokausitolkulla, ei sellaisia jaksa kehnolla kunnolla kukaan ajaa. Reaktionopeuden oltava aivan äärimmäisen hyvä. Lisäksi tarvitaan kaiketi sitä ns. pelisilmäksi kutsuttua osaamista äkillisissä tilanteissa ja strategisissa asioissa. Ja tekniikasta johtuen, teknistä tietotaitoa.
Kokonaisuus, kuten muussakin urheilussa. Hommaa tehdään lähinnä muualla, kuin kilpailuissa. Ihan punttitreeneistä insinöörien kanssa teknisten asioiden ratkomiseen. Ja pitää muistaa kartturi. Se on erittäin tarkkaa puuhaa tehdä nuotteja ja lukea niitä. "Loiva oikea.. eikun tarkoitin tiukka vasen"...
Noh, tuttuja ajanut rallia ja sitä kautta ollut nuorempana mukana vähän kuvioissa. Itse en ole ajanut, mutta sen verran kokeillut, että ei se auton tiellä pitäminen maksimivauhdilla ole ihan lastenleikkiä. Höh, mun maksimivauti aika hiljaista, kun vertaa ammattilaisiin. Mutta voi rallihommiakin harrastaa. Ei edes kovin kallista junnuluokissa, aikaa siihen kyllä menee äärettömästi. Lähinnä auton laittelemiseen ja sen sellaiseen.
Mua lähinnä ihmetyttänyt entisen autonkuljettajan, joka koomassa jo puolivuotta näkyminen lööpeissä likipitäen päivittäin. Ihmetyttäänyt, eikö tosiaan maailmallaa muuta tapahdu, kun yks eläkeläisautoilija makaa koomassa sairaalassa? Olettaisi vähän muunkinlaisia uutisia olevan olemassa.
Vaan, jalkapalloilijoihin verrattuna arvostan suuresti ralliautoilijoita. Siinä hommassa muuten testailtu tuotantoon turvavyöt, uudenlaiset renkaat, kaikenlaista innovaatiota, mitä nyt on kaikissa nykyaikaisissa autoissa jokapäiväisessä tieliikenne käytössä. Ei suuret autotehtaat mitään leikkimässä ole ralleissa. Ne kehittelee ja testaillee tuotteitaan kovissa olosuhteissa ja se nyt tietenkin osa niitten omaa markkinointia. Potkupalloseurat mainostavat ties mitä kaupallisia tuotteita, mutta mitään omia tuotteita niillä ei ole, muuta kuin tulevia entisiä jalkapalloilijoita. Enkä nyt tiedä, jossain jalkinekehittelyssä potkupallisteista voi olla hyötyäkin, mutta siihenpähän se jää. Mutta muut kyllä vaurastuvat sen kautta, itsessään se homma ei tuota kerrassaan mitään.
=DW= Nittaminax kirjoitti:
Sori nyt kamalasti kun en hehkuta jaliksen puolesta. Sanoinhan vain mielipiteeni. Eipä näytä olevan yhtään pohjoismaalaista maata kisoissa olevan joten kait olemme lahjattomia ja hirveen köyhii, no toi oli vitsi.
Ei ne kengät juoksijoillakaan paljoo maksa tai et hyppää jonkun riman yli jne. Eikä kait muuten yksikään jalkapalloilija ole koskaan jäänyt kiinni huumeista tai dopingista? No mää muistan varmaan väärin.Ei tule mieleen heti kauheen usein tapahtuneen (dopingskandaaleja jalkapallossa) joku satunnainen kokaiininkäyttötapaus (Maradona) ja ei missään mielessä yleisurheiluun tai edes pyöräilyyn verrattavissa.
Jep, oikeessa olet, lahjattomuutta kait kun ei yksikään pohjoismaalainen joukkue ole yltänyt loppupeleihin vaikka kovasti yrittivät. :)) Siis ei kiinnostuksen puutetta, vaan tason heikkoutta .... kirjoitti:
Sivusta.
Mä seuraan satunnaisesti moottoriurheilua. Siinä yhdistyy monia asioita. Tekniikka tietenkin, erilaisia strategioita, ja se oikeasti on erittäin kovaa urheilua. Rallit kestää vuorokausitolkulla, ei sellaisia jaksa kehnolla kunnolla kukaan ajaa. Reaktionopeuden oltava aivan äärimmäisen hyvä. Lisäksi tarvitaan kaiketi sitä ns. pelisilmäksi kutsuttua osaamista äkillisissä tilanteissa ja strategisissa asioissa. Ja tekniikasta johtuen, teknistä tietotaitoa.
Kokonaisuus, kuten muussakin urheilussa. Hommaa tehdään lähinnä muualla, kuin kilpailuissa. Ihan punttitreeneistä insinöörien kanssa teknisten asioiden ratkomiseen. Ja pitää muistaa kartturi. Se on erittäin tarkkaa puuhaa tehdä nuotteja ja lukea niitä. "Loiva oikea.. eikun tarkoitin tiukka vasen"...
Noh, tuttuja ajanut rallia ja sitä kautta ollut nuorempana mukana vähän kuvioissa. Itse en ole ajanut, mutta sen verran kokeillut, että ei se auton tiellä pitäminen maksimivauhdilla ole ihan lastenleikkiä. Höh, mun maksimivauti aika hiljaista, kun vertaa ammattilaisiin. Mutta voi rallihommiakin harrastaa. Ei edes kovin kallista junnuluokissa, aikaa siihen kyllä menee äärettömästi. Lähinnä auton laittelemiseen ja sen sellaiseen.
Mua lähinnä ihmetyttänyt entisen autonkuljettajan, joka koomassa jo puolivuotta näkyminen lööpeissä likipitäen päivittäin. Ihmetyttäänyt, eikö tosiaan maailmallaa muuta tapahdu, kun yks eläkeläisautoilija makaa koomassa sairaalassa? Olettaisi vähän muunkinlaisia uutisia olevan olemassa.
Vaan, jalkapalloilijoihin verrattuna arvostan suuresti ralliautoilijoita. Siinä hommassa muuten testailtu tuotantoon turvavyöt, uudenlaiset renkaat, kaikenlaista innovaatiota, mitä nyt on kaikissa nykyaikaisissa autoissa jokapäiväisessä tieliikenne käytössä. Ei suuret autotehtaat mitään leikkimässä ole ralleissa. Ne kehittelee ja testaillee tuotteitaan kovissa olosuhteissa ja se nyt tietenkin osa niitten omaa markkinointia. Potkupalloseurat mainostavat ties mitä kaupallisia tuotteita, mutta mitään omia tuotteita niillä ei ole, muuta kuin tulevia entisiä jalkapalloilijoita. Enkä nyt tiedä, jossain jalkinekehittelyssä potkupallisteista voi olla hyötyäkin, mutta siihenpähän se jää. Mutta muut kyllä vaurastuvat sen kautta, itsessään se homma ei tuota kerrassaan mitään.
=DW="..."
Eipä ole teeveeltä kaikki ohjelmat hukassa.
Tunnen tyydytystä siitä.
Ayrton Sennan haudalle tuodaan edelleenkin kukkia.
Kengäntekijä on tuskin enää nupullakaan.
Mutta hyvin varmaan vielä myyvät.
Elämän raadollisuus näkyy siinäkin että raatoja ei jätetä rauhaan.
Eivät jätä edes omaiset.
Saati muut arkun-kannattajat.
Mutta, kuten teevee viisaasti kirjoitti, mieluummin minä ajan autolla joka on
rallilla kehitetty.
Kuin autolla, jonka on kehittänyt kakaramainen pallon-kehittelijä.
Hoitakoot he Vapun.
H.- yksi pallo
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei tule mieleen heti kauheen usein tapahtuneen (dopingskandaaleja jalkapallossa) joku satunnainen kokaiininkäyttötapaus (Maradona) ja ei missään mielessä yleisurheiluun tai edes pyöräilyyn verrattavissa.
Jep, oikeessa olet, lahjattomuutta kait kun ei yksikään pohjoismaalainen joukkue ole yltänyt loppupeleihin vaikka kovasti yrittivät. :)) Siis ei kiinnostuksen puutetta, vaan tason heikkoutta .Ei se potkupallon pelaaminen ole helppoa lumessa.
- mikään ei ole varma
Nittaminax kirjoitti:
Sori nyt kamalasti kun en hehkuta jaliksen puolesta. Sanoinhan vain mielipiteeni. Eipä näytä olevan yhtään pohjoismaalaista maata kisoissa olevan joten kait olemme lahjattomia ja hirveen köyhii, no toi oli vitsi.
Ei ne kengät juoksijoillakaan paljoo maksa tai et hyppää jonkun riman yli jne. Eikä kait muuten yksikään jalkapalloilija ole koskaan jäänyt kiinni huumeista tai dopingista? No mää muistan varmaan väärin.nitta
Minä "hehkutan", en siksi, että ymmärtäisin itse tai katsoisin kumpaakaan, siis jääkiekkoa ja jalkapalloa, mutta ihailen lapsenlastani.
Poika 8 v pelaa Pikku-Leijonissa jääkiekkoa ja nyt jalkapalloa kesällä. On ihanaa nähdä hänen nimensä lehdessä maalintekijänä.
Eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo, mutta toivottavasti ei ole vanhempiensa nurkissa asumassa aikuisena, eikä kiertele kaljojensa kanssa puistoissa ryyppäämässä tai pelaamassa pajatsossa työkkärikorvauksiaan.
Kaikki harrastukset, tarkoitan nyt niitä "kunniallisia", en mitään epämääräisiä, on mielestäni jo nuorena hyvä aloittaa. Silloin saa myös samantyylisiä kavereita, eikä ole niin suuri vaara sortua sinne "puistokemistien" porukkaan. - ent. siivoojaparka
mikään ei ole varma kirjoitti:
nitta
Minä "hehkutan", en siksi, että ymmärtäisin itse tai katsoisin kumpaakaan, siis jääkiekkoa ja jalkapalloa, mutta ihailen lapsenlastani.
Poika 8 v pelaa Pikku-Leijonissa jääkiekkoa ja nyt jalkapalloa kesällä. On ihanaa nähdä hänen nimensä lehdessä maalintekijänä.
Eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo, mutta toivottavasti ei ole vanhempiensa nurkissa asumassa aikuisena, eikä kiertele kaljojensa kanssa puistoissa ryyppäämässä tai pelaamassa pajatsossa työkkärikorvauksiaan.
Kaikki harrastukset, tarkoitan nyt niitä "kunniallisia", en mitään epämääräisiä, on mielestäni jo nuorena hyvä aloittaa. Silloin saa myös samantyylisiä kavereita, eikä ole niin suuri vaara sortua sinne "puistokemistien" porukkaan.Entäs sitten, kun se ikä on ohi, että pärjää potkupallossa? Mikä on ammatti sitten? Ei ne kaikki taida kovin vanhana enää olla sillä tasolla, että se pelkkä pallon perässä juokseminen elättää. Sillä pelkällä menneellä kunniallako sitä sitten pärjää ja vanhoilla lehtileikkeleillä?
- ....
yksi pallo kirjoitti:
Ei se potkupallon pelaaminen ole helppoa lumessa.
Sivusta.
Eipä ne lumessa pelaa aina. Tossa kentällä kiertää talvisin jatkuvasti pikkutraktori auraamassa lunta. Siis jatkuvasti, työllistäähän se yhden ihmisen, muuta hyötyä siitä ei taida olla. Hupaisa näky muuten, lunta napaan asti, vieressä menevällä kevyenliikenteen väylällä ei talvikunnossapitoa, heskellä valkoista maisemaa täikyvän vihreä lumeton jalkapallokenttä....
Ei lumi siis ongelma, suunnitelmissa tehdä kenttä lämmitettäväksi, joten se traktoristi kai joutuu työttämäksi.
Ongelmana pakkanen. Jollain, en muista varmasti, Karhulan Dynamolla miehekkäästi nettisaitilla pakkasrajaksi olmoitettu -35 astetta. Nojoo, ei tossa lähikentällä kukaan pelaa, jos enenpi pakkasta, sataa lunta, tai rakeita jne. Kelit ratkaisee asian.
Kiinnostaa vaan toi lämmitys. Ensiksikin, sehän tulee älyttömän kalliiksi rakentaa ja käyttökulyt jäjettömät. Ja siis ihan järjetön idea.
Mutta miten lie terveysvaikutukset. Potkupallisteille ja muille kaheleille se ja sama, mitä enemmän keuhkokuumeessa, sen vähemmän ovat wiittua huutamassa ja rähinöimässä tuossa. Mutta entäpä mikroilmasto lähistöllä. Mitä hittiä tapahtuu, kun jossain kummenen asteen pakkasessa ja lumisateessa keskellä subtrooppinen alue, josta siis tietenkin leviää kosteaa ja lämmintä ilmaa ympäristöön?? Mulla vahva epäilys, asiaa tuskin pohtinut kukaan.
Kauheasti tapetilla ilmaston lämpeneminen ja ties mitkä hiilipäästöt, jotka tulevat tuhoamaan maapallon. Yhdet kahelit rakentelevat lämmitettäviä potkupallokenttiä keskelle lappia. Pitäisköhän alkaa puuhaamaan jääkiekkohalleja saharaan, urheilun kyseessä ollen, järkeä ei tarvita, rahaa tuntuu aina liikenevän hyviin ideoihin.
=DW= Paloma.se.co kirjoitti:
Ei tule mieleen heti kauheen usein tapahtuneen (dopingskandaaleja jalkapallossa) joku satunnainen kokaiininkäyttötapaus (Maradona) ja ei missään mielessä yleisurheiluun tai edes pyöräilyyn verrattavissa.
Jep, oikeessa olet, lahjattomuutta kait kun ei yksikään pohjoismaalainen joukkue ole yltänyt loppupeleihin vaikka kovasti yrittivät. :)) Siis ei kiinnostuksen puutetta, vaan tason heikkoutta .Ne lennättää sieltä MM-kisoista pissinäytteet Sveitsiin, Brasilian labra ei kelpaa Wadalle!?
Miks? Herää heti jotain epäilyksiä.
Ja jalkapallossa on melkosesti pelaajia delannut kentälle kesken pelin, tosta vaan: PIM.
Miks?
Herättää epäilyksiä.- mikään eiole varmaa
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Entäs sitten, kun se ikä on ohi, että pärjää potkupallossa? Mikä on ammatti sitten? Ei ne kaikki taida kovin vanhana enää olla sillä tasolla, että se pelkkä pallon perässä juokseminen elättää. Sillä pelkällä menneellä kunniallako sitä sitten pärjää ja vanhoilla lehtileikkeleillä?
ent.siivojaparka...nyt kyllä menetit kaiken luottamukseni, mutta ei sillä väliä, jos mielipiteesi on tuollainen, että aliarvioit lasten harrastuksia...jatkuu..
Voi, ei! Käsitit aivan väärin tuon ajatukseni, koska vertasin tämän lapsenlapseni isäänsä. Hän pelaa edelleen ikämies sarjassa ja on joskus valmentaja pojalleen.
Mutta mitäpä minä sinulle selostamaan, mitä olen ajatellut? Sinähän olet jo tuhoon tuominnut mielessäsi kaiken, mitä olen lapsenlapsilleni toivonut.
Ei se minua mitenkään haittaa. Ajattele sinä mitä hyvänsä, mutta täällä tehdään, kuten parhaaksi nähdään meidän jälkeläisten hyväksi.
Isällä on oma firma, johon näillä suhteilla myös lapset tulevat.
Pojalla on jo osoitusta liikemies taidoista 5v, koska hän osti torilta "jotain" ja sisko halusi niitä. Niillä oli hinta. Ei niitä ilmaiseksi annettu? - ent. siivoojaparka
mikään eiole varmaa kirjoitti:
ent.siivojaparka...nyt kyllä menetit kaiken luottamukseni, mutta ei sillä väliä, jos mielipiteesi on tuollainen, että aliarvioit lasten harrastuksia...jatkuu..
Voi, ei! Käsitit aivan väärin tuon ajatukseni, koska vertasin tämän lapsenlapseni isäänsä. Hän pelaa edelleen ikämies sarjassa ja on joskus valmentaja pojalleen.
Mutta mitäpä minä sinulle selostamaan, mitä olen ajatellut? Sinähän olet jo tuhoon tuominnut mielessäsi kaiken, mitä olen lapsenlapsilleni toivonut.
Ei se minua mitenkään haittaa. Ajattele sinä mitä hyvänsä, mutta täällä tehdään, kuten parhaaksi nähdään meidän jälkeläisten hyväksi.
Isällä on oma firma, johon näillä suhteilla myös lapset tulevat.
Pojalla on jo osoitusta liikemies taidoista 5v, koska hän osti torilta "jotain" ja sisko halusi niitä. Niillä oli hinta. Ei niitä ilmaiseksi annettu?Onpa teillä lasten tulevaisuus, ammatti ja työpaikka suunniteltu tarkkaan. Joko heille on suunniteltu valmiiksi tulevat puolisotkin? Entä, jos he itse haluavatkin muuta? Onko sellaiselle sijaa?
Ettei vain olisi niin, että tuo poika raukka joutuu nyt lunastamaan isänsä unelmat, mihin hän ei itse yltänyt potkupallon pelaajana. - mikään ei ole varma?
Onpa teillä lasten tulevaisuus, ammatti ja työpaikka suunniteltu tarkkaan. Joko heille on suunniteltu valmiiksi tulevat puolisotkin? Entä, jos he itse haluavatkin muuta? Onko sellaiselle sijaa?
Ettei vain olisi niin, että tuo poika raukka joutuu nyt lunastamaan isänsä unelmat, mihin hän ei itse yltänyt potkupallon pelaajana.ent.siivoojaparka
Haluatko tahallasi mitätöidä toisten unelmat, vai mitä ajattelit kirjoittaessasi noin ilkeästi?
Aika vaikeaa kuvitella, jos "he" haluavat "jotain muuta", esim. päätyö puiston kasvatiksi, niin uskon, että sellaiselle ei ole sijaa.
ps.puolisokin on valittu tyttärelle, siis itse on valinnut, koska hän on ihastunut isänsä firman toisen omistajan poikaan. Poika taas jo lastentarhassa ihastui jonkin leipurin tyttäreen, koska kauaskantoisenta sanoi, että on ainakin tuoretta pullaa kotona aina.)))))
- mollamaija
Katselin futista enempi 80-luvulla, kun Socrates pelasi. Olen käynyt Riossa ja Balilla ja nähnyt Balilla slummien pikkupoikien lennättävän katoilla leijoja ja potkivan palloa takapihoilla.
Pyrin yhden kotimaisen futismatsin kerran kesästä katsomaan, HJK:n.- --€
Minäkun olen pitänyt sua mummona joka istuu kiikkustuolissa kutimet käessä mutta erehdyin oletkin maailmaa nähdyt sivistynyt rouva voi jopa erehdyin, sillä tavalla
- ent. siivoojaparka
Täytyy sanoa, että minä en ole nähnyt sisälle siihen potkupallopelin loistoon. Aikuiset miehet juoksevat pallon perässä ja rypevät likaamassa housujaan. Eri joukkueitten kannattajat tappelevat keskenään ja jopa tappavat toisiaan, jos ei vahdit ja poliisit saa pidettyä niitä erillään.
Kerran meinasi yhdelle tulla ihan sivullisena turpiin, kun oli laittanut tuolin selkänojalta DIF:n paidan sivuun sillä aikaa kun mies oli katsomassa potkupallo-ottelua. Se paita piti olla koko matsin ajan siinä selkänojalla levällään, muuten lempijoukkue ei voita. Sillä kertaa hävisivät vain sen takia, kun paita oli hävinnyt. Tällaista kaikkea siellä taustalla yhden pallon takia.
Meillä koulussa joskus pelattiin jumppatunnilla potkupalloa. Minä sain aina seisoa maalivahtina. Siinä ei paljon liikuntaa saanut. Tylsää oli katsoa, kun toiset laukkasivat pallon perässä. Joskus harvoin se pallo meinasi tulla kohti maaliakin. Yritin väistää, mutta siinä seisoskellessa oli jo niin kangistunut, ettei ehtinyt alta pois ja pallo tuli suoraan päin mahaa, onneksi ei naamalle. Se sattui, mutta toiset vaan hurrasivat ja taas seuraavalla kerralla sain olla maalivahtina...Joo toi tyypillinen eurooppalainen huliganismi kannattajien kesken pilaa jalkapallon mainetta. Englannissa se on kai kaikkein törkeintä. Mutta jalkapallo herättää tunteita: esimerkkinä joku seitskytluvulla alkanut sota kahden keskiamerikkalaisen maan kesken joka lähti alkuun jalkapallomatsista. Jotkut ottavat jalkapallonsa tosi vakavasti.
Olen joskus ollut ihan paikan päällä katsomassa kun E-Amerikan Champions liigaa vastaavaa Copa Libertadores-matsia pelattu 60 000 muun katsojan kanssa....upea tunnelma ja kansanjuhlaa.- ent. siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Joo toi tyypillinen eurooppalainen huliganismi kannattajien kesken pilaa jalkapallon mainetta. Englannissa se on kai kaikkein törkeintä. Mutta jalkapallo herättää tunteita: esimerkkinä joku seitskytluvulla alkanut sota kahden keskiamerikkalaisen maan kesken joka lähti alkuun jalkapallomatsista. Jotkut ottavat jalkapallonsa tosi vakavasti.
Olen joskus ollut ihan paikan päällä katsomassa kun E-Amerikan Champions liigaa vastaavaa Copa Libertadores-matsia pelattu 60 000 muun katsojan kanssa....upea tunnelma ja kansanjuhlaa.Onko sinulle sillä tavalla se peli mielenkiintoista, että on joku erityinen joukkue tai maa, mitä kannatat? Vai onko se yksi ja sama kuka niistä voittaa?
Onko sinulle sillä tavalla se peli mielenkiintoista, että on joku erityinen joukkue tai maa, mitä kannatat? Vai onko se yksi ja sama kuka niistä voittaa?
Nyt kannatan tietenkin Kolumbian maajoukkuetta joka on taas pelannut hienosti. Paikallisella tasolla kannatan Deportivo Calin jalkapallojoukkuetta.
Muuten mun heijausjärjestys menee tietyn hierarkian mukaan, jossa Kolumbian jalkapallo ekana, Suomen hiihto ja mäkihyppy, jos Suomi ja Kolumbia pelaa vastakkain futista heijaan ekaks Kolumbiaa koska ne tarvii sitä enemmän, jos Suomi ja Ruotsi pelaa, heijaan Suomea, jos Ruotsi ja joku muu maa niin Ruotsia.- ent. siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Nyt kannatan tietenkin Kolumbian maajoukkuetta joka on taas pelannut hienosti. Paikallisella tasolla kannatan Deportivo Calin jalkapallojoukkuetta.
Muuten mun heijausjärjestys menee tietyn hierarkian mukaan, jossa Kolumbian jalkapallo ekana, Suomen hiihto ja mäkihyppy, jos Suomi ja Kolumbia pelaa vastakkain futista heijaan ekaks Kolumbiaa koska ne tarvii sitä enemmän, jos Suomi ja Ruotsi pelaa, heijaan Suomea, jos Ruotsi ja joku muu maa niin Ruotsia.Minulla ei ole sillätavalla tunteita mitään jalkapallomaata kohtaan. Siitä kai se olematon kiinnostukseni koko lajiin. Niistä urheilulajeista olen enemmän kiinnostunut, missä Suomella on jonkunlaisia mahdollisuuksia pärjätä. Tuo Ruotsin kannustaminen taas... Äh, ihan sama ketä vastaan Ruotsi kilpailee, niin olen aina sen toisen maan kannalla. Näkyy lapseni imeneen jo äidinmaidossa samat taipumukset, vaikka ovat täällä syntyneitä ja kasvaneita kumpikin.
Urheilulajit ovat vähän kuin uskonto ja politiikka, niistä ei voi kunnolla keskustella, ilman mehevää kinastelua.
Seuraan aika montaa lajia, ampumahiihto on talvilajeista kiinnostavin.Harvoin kampittavat tai ampuvat toisiaan.
Jalkapalloa katson myös, usein sillä huonommalla silmällä, enkä pelaajien ulkonäön vuoksi.
Jossain lehdessä oli rankattu 15 komeinta pelaajaa, bonuksena aikuiselle naiselle valittuna Saksan valmentaja Löw. Jonka pisteet putosivat käytöksensä takia, iljettävää kaivella nokkaansa ja kätellä sen jälkeen vastustajan pelaajaa. Joskus on kuulemma syönytkin kaivelunsa tuotoksen.
Myös ralli on rattoni, nykyisin osittain sukulaispojan takia.
En ole myöskään rallikuskien kovin usein ottavan yhteen, mutta hehän ajelevatkin jokainen omalla autollaan.- ippe.
Surkeaa antaa kisat köyhällistömaihin, jossa köyhät kyykytetään.
Samaan aikaan rakennetaan suurella rahalla toinen toistaan loistokkaampia stadioneita, leikin, harrastuksen vuoksi.
Järjetöntä ja surullista. Monikohan brasilialainen katuasukas nauttii pelaajien hikisisen suolkkaista ruumiinrakenteista? Erittäin tärkeää ja rahallisestikin tuottavaa. Ainoastaan Kolumbiasta on sinne matkustanut 30 000 turistia (vähintään) jotka jättävät monta kolikkoa paikallisiin bisneksiin ja ne ei ole suinkaan maanrikkaimpia vaan futisfanaatikkoja jotka voivat olla hyvinkin köyhiä, mutta säästäneet pitkään että pääsevät heijaamaan omaa joukkuetta. Et taida olla oikein tietoinen miten paljon jalkapallo merkitsee siellä, etenkin juuri kansan syvissä riveissä?
- ippe.
Paloma.se.co kirjoitti:
ja tää oli "ippe"lle.
Olisikin leipää, vaan taitaa olla vain sirkushuveja nälkäisellle kansalle.
Et taida, jospa ihan taitaisin? ippe. kirjoitti:
Olisikin leipää, vaan taitaa olla vain sirkushuveja nälkäisellle kansalle.
Et taida, jospa ihan taitaisin?Jospa vaikka taitaisit mutta et halua nähdä metsää puilta? Aatteellinen motivaatio kyseessä?
Jalkapallon MM-kisat ovat erittäin tuottava tapahtuma köyhemmällekin maalle, jossa on niin suuri jalkapallokiinnostus kuin Brasilia ja maan KAIKKI naapuritkin ovat täysin jalkapallon lumoissa. Maracaná-stadionille mahtuu 80 000 katselijaa ja se on vain yksi areenoista. Brasiliassa on 12 jalkapalloareenaa jonne mahtuu 40 000 tai yli katselijaa ja paikat ovat aika loppuunmyytyjä.
Tietenkin areenoiden rakentaminen ja kunnostus on vaatinut sijoituksia, mutta uskon kyllä voittoa tulevan ja nimenomaan katutasolla: turistit käyttävät runsaasti rahaa ja heitä on siellä nyt PALJON. Siis leipää ja sirkushuveja. Kansa tarvii molempaa.- täti vihreä
Paloma.se.co kirjoitti:
Jospa vaikka taitaisit mutta et halua nähdä metsää puilta? Aatteellinen motivaatio kyseessä?
Jalkapallon MM-kisat ovat erittäin tuottava tapahtuma köyhemmällekin maalle, jossa on niin suuri jalkapallokiinnostus kuin Brasilia ja maan KAIKKI naapuritkin ovat täysin jalkapallon lumoissa. Maracaná-stadionille mahtuu 80 000 katselijaa ja se on vain yksi areenoista. Brasiliassa on 12 jalkapalloareenaa jonne mahtuu 40 000 tai yli katselijaa ja paikat ovat aika loppuunmyytyjä.
Tietenkin areenoiden rakentaminen ja kunnostus on vaatinut sijoituksia, mutta uskon kyllä voittoa tulevan ja nimenomaan katutasolla: turistit käyttävät runsaasti rahaa ja heitä on siellä nyt PALJON. Siis leipää ja sirkushuveja. Kansa tarvii molempaa.Saksahan rakennutti oman harjoittelurakennuksen, oliko peräti 500m2, lahjoittavat sen johonkin orpokoti tai vastaavaan käyttöön kisojen jälkeen.
- mimmimummi*
Paloma.se.co kirjoitti:
Jospa vaikka taitaisit mutta et halua nähdä metsää puilta? Aatteellinen motivaatio kyseessä?
Tietenkin areenoiden rakentaminen ja kunnostus on vaatinut sijoituksia, mutta uskon kyllä voittoa tulevan ja nimenomaan katutasolla: turistit käyttävät runsaasti rahaa ja heitä on siellä nyt PALJON. Siis leipää ja sirkushuveja. Kansa tarvii molempaa.Yksi tuttu mies on käynyt Brasiliassa ....jalkapallopelissä...lomamatkalla.. kertoi ettei ole pelännyt niinpaljon missään....kuin siellä.... En tiedä mikä peloitti.....oliko se vaan valtava ihmispaljous.....
Mutta ruuasta piti sanoa.... Toimittaja kertoi jostain Coxinhasta jota siellä syödään...ottelutauolla.... euron kappale....kalliista hinnoista moitittu....mutta jos eurolla saa tuollaisen ...coxinhan...vai oliko se peräti kaksi kpl... Onko sinulle tuttu tuo ruoka mimmimummi* kirjoitti:
Yksi tuttu mies on käynyt Brasiliassa ....jalkapallopelissä...lomamatkalla.. kertoi ettei ole pelännyt niinpaljon missään....kuin siellä.... En tiedä mikä peloitti.....oliko se vaan valtava ihmispaljous.....
Mutta ruuasta piti sanoa.... Toimittaja kertoi jostain Coxinhasta jota siellä syödään...ottelutauolla.... euron kappale....kalliista hinnoista moitittu....mutta jos eurolla saa tuollaisen ...coxinhan...vai oliko se peräti kaksi kpl... Onko sinulle tuttu tuo ruokaEn osaa sanoa mikä sitä pelotti siellä...en ole koskaan ollut Brasiliassa, mutta naapurimaan Kolumbian jalkapallokulttuuri on tutumpaa. Ei minua peloittanut yhtään vaikka turvatoimenpiteet ankarat ja olkalaukku tutkittiin ja sellainen tyyppi lentokenttätarkastus portilla. Ei ole tuttu ruoka brasseruuista tiedän oikeesti vain brasilialaisen grillivartaan, rodizion ja muutamsn drinkin ;)
- utopiaa se on
mimmimummi* kirjoitti:
Yksi tuttu mies on käynyt Brasiliassa ....jalkapallopelissä...lomamatkalla.. kertoi ettei ole pelännyt niinpaljon missään....kuin siellä.... En tiedä mikä peloitti.....oliko se vaan valtava ihmispaljous.....
Mutta ruuasta piti sanoa.... Toimittaja kertoi jostain Coxinhasta jota siellä syödään...ottelutauolla.... euron kappale....kalliista hinnoista moitittu....mutta jos eurolla saa tuollaisen ...coxinhan...vai oliko se peräti kaksi kpl... Onko sinulle tuttu tuo ruokakalliista hinnoista moitittu....
Tuskin suomalaiselle turistille tuo on kallista, mutta mietippä paikallisia, joiden keskiansio on reilu 500 euroa kuuussa/brutto.
(eikä se köyhä paikallinen väestö hyödy paskan vertaa näistä potkupallokisoista) utopiaa se on kirjoitti:
kalliista hinnoista moitittu....
Tuskin suomalaiselle turistille tuo on kallista, mutta mietippä paikallisia, joiden keskiansio on reilu 500 euroa kuuussa/brutto.
(eikä se köyhä paikallinen väestö hyödy paskan vertaa näistä potkupallokisoista)Tota.....ne on ne köyhät katukauppiaat ja ruuan myyjät jotka eniten hyötyvät. Ja ne ovat....kas kummaa...paikallisia!
- utopiaa se on
Paloma.se.co kirjoitti:
Tota.....ne on ne köyhät katukauppiaat ja ruuan myyjät jotka eniten hyötyvät. Ja ne ovat....kas kummaa...paikallisia!
Tota...mut katos, kun kaikki köyhät brassit eivät ole katukauppiaita eikä ruuan myyjiä, mut kas kummaa...ne muutkin köyhät ovat paikallisia!
utopiaa se on kirjoitti:
Tota...mut katos, kun kaikki köyhät brassit eivät ole katukauppiaita eikä ruuan myyjiä, mut kas kummaa...ne muutkin köyhät ovat paikallisia!
Tota....mutta kun ton kokoset urheilutapahtumat työllistävät isonjoukon muitakin kun katukauppiaat....raksatyöläisiä, huoltomiehiä, sambapukujenompelijoita, taksikuskeja, elintarviketyöläisiä, kulttuurityöntekijöitä elikkä julmetusti kansaa ja varmaan paikallisten taskuihin ne tulot menee...köyhienkin.
- ...
Paloma.se.co kirjoitti:
Tota....mutta kun ton kokoset urheilutapahtumat työllistävät isonjoukon muitakin kun katukauppiaat....raksatyöläisiä, huoltomiehiä, sambapukujenompelijoita, taksikuskeja, elintarviketyöläisiä, kulttuurityöntekijöitä elikkä julmetusti kansaa ja varmaan paikallisten taskuihin ne tulot menee...köyhienkin.
Ja korruptio rehottaa...areenat ovat vieläkin keskeneräisiä...mutta väliäkös sillä kunhan kansa hurraa.
... kirjoitti:
Ja korruptio rehottaa...areenat ovat vieläkin keskeneräisiä...mutta väliäkös sillä kunhan kansa hurraa.
Hyvää huomenta sinullekin. Suosittelen kupposta kahvia etikkaliemen sijasta näin keskiviikkoaamuna, juhannuskin on tulossa.
Kansa saa sitä mitä se tarvitsee, haluaa ja mikä tuottaa sille iloa ja huvia. KAUHEETA!!! (varsinkin kun ne on vielä köyhiä ja niillä voi siitä huolimatta olla kivaa)
- :||:
"Brasilia hukuttaa huolet jalkapalloon"
Siinä se. - potku pallo
pallo on pyöreä ja sitä potkitaan ei tarvitse paljon järkeä juosta pallon perässä koirakin juoksee heti perään. vai että kuningas laji, kyllä kaukana yksilö lajeista.
- vapaa valinta
Tuskin jaksaisitkaan juosta ja miksi pitää halveerata jotain josta joku toinen pitää.
- sää ja mää
vapaa valinta kirjoitti:
Tuskin jaksaisitkaan juosta ja miksi pitää halveerata jotain josta joku toinen pitää.
Eikö palsta ole luotu mielipiteidelle. Kullekin yhtälaisesti.
Kyllä Paloma antaa suunvuoron kullekin ihan yskimättä, uskon.
Sinähän rumasti viet asian henkilökohtaisuuteen. Hehe kantsii juosta sen pallon perään jos tienaa niinkin hyvin kuin esimerkiksi...Ronaldo 32 Englannin puntaa minuutissa ;)
http://www.ronaldo7.net/salary/cristiano-ronaldo-salary.htmlsää ja mää kirjoitti:
Sinähän rumasti viet asian henkilökohtaisuuteen.Ihan oikeesti. Mutta kannattaa välttää henkilökohtaisuuksia, tulee vain paha mieli ja hyvä ketju pilaan.
- emmentaali
joo ja meidän ikäiset miehet juoksee naisten perässä, eikä muista että miksi.
- vapaa valinta
sää ja mää kirjoitti:
Sinähän rumasti viet asian henkilökohtaisuuteen.Ei siinä mitään rumaa ollut, sillä en itsekään jaksaisi juosta kuten pelaajat jaksavat. Kuntoa se vaatii.
- sää ja mää
vapaa valinta kirjoitti:
Ei siinä mitään rumaa ollut, sillä en itsekään jaksaisi juosta kuten pelaajat jaksavat. Kuntoa se vaatii.
Tottahan se toki on. :) Siksihän siellä ei meidän ikäisiä joukkueissa olekaan.
- vapaa valinta
sää ja mää kirjoitti:
Tottahan se toki on. :) Siksihän siellä ei meidän ikäisiä joukkueissa olekaan.
Mä en jaksaisi juosta edes ikänaisten joukkueessa.
Paloma.se.co kirjoitti:
Hehe kantsii juosta sen pallon perään jos tienaa niinkin hyvin kuin esimerkiksi...Ronaldo 32 Englannin puntaa minuutissa ;)
http://www.ronaldo7.net/salary/cristiano-ronaldo-salary.htmlSorry katsoin väärin...ne olikin euroja ei puntia.
- jännittääkö yhtään?
Paloma.se.co kirjoitti:
Sorry katsoin väärin...ne olikin euroja ei puntia.
No huomenna näkö paranee...
- ent. siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Jännittää tosi paljon.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Vaikka, kylläpähän ne työnsä osaa. Siltikin ilkeälle tuntuu ajatus, että silmää sörkitään, mutta on se varmasti sen väärti ja sittenpä se on ohi.
Lycka till! - hyvin menee
Paloma.se.co kirjoitti:
Jännittää tosi paljon.
Tuttavalta leikattiin pari kuukautta sitten.
Kaikki meni hienosti.
Maailma valkeni. ent. siivoojaparka kirjoitti:
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Vaikka, kylläpähän ne työnsä osaa. Siltikin ilkeälle tuntuu ajatus, että silmää sörkitään, mutta on se varmasti sen väärti ja sittenpä se on ohi.
Lycka till!Joo mutta mä lohduttaudun ajatuksella että se ei oikeestaan voi paljon huonommaksi enää mennä. Toisessa silmässä on myös alkava kaihi ja se kuulemma leikataan nopeemmin.
Kiitos :)hyvin menee kirjoitti:
Tuttavalta leikattiin pari kuukautta sitten.
Kaikki meni hienosti.
Maailma valkeni.Niin, ne on aika rutiinileikkauksia kai nykyään, mutta aina se hieman jännittää. Kiitos tukemisesta :)
- 3--#
Paloma.se.co kirjoitti:
Niin, ne on aika rutiinileikkauksia kai nykyään, mutta aina se hieman jännittää. Kiitos tukemisesta :)
Kun aika ihmisenä katsoo peliä, onko tuo mistää kotosin kun järellä tuumaa aika miehet lasten leikeissä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Niin, ne on aika rutiinileikkauksia kai nykyään, mutta aina se hieman jännittää. Kiitos tukemisesta :)
Hyvin meni ja olenkin nyt taas kotona jo. Silmä verestää hieman ja tuntuu kuin olisi joku vieras objekti, mutta maailma kirkastui ihmeesti.
- 13-8
Antakaa jokaiselle oma pallo.
- hymyn paikka
Huvittavaa, suvaitsevaisuus toisten kiinnostusta kohtaan on vähissä, jalkapallon vastustajia kehutaan ja plussataan. Kannattajat vaietaan ja sivuutetaan. Tässä ikäryhmässä todella asenteellista. Keskustele täällä sitten.
- Rimmir tänään
Samaa mieltä, ihan mukavaa katsottavaa. Ymmärrettävän näköistä , ajatellen pelin kulkua ja sääntöjä kentällä.
En itse ollut niin järin kiinnostunut jalkapallosta nuorena, kun sitä ei pelattu, vaan innostus kasvoi lasten myötä. Kumpikin lapsi pelasi jalkapalloa keskikouluiästä sinne lukioikään saakka. Oli kiva käydä katsomassa niin koti kuin vierasottelujakin, monesti seura pyysi meitä vanhempiakin mukaan seuratoimintaan.
Nyt tietenkin jälestäpäin harmittaa miksei alkanut.
Kyllä joukkuepeli antaa paljon lapsille sekä nuorille, opettaa yhteistyöhön.
Mukava kun naisetkin ovat alkaneet yhä useammassa valtiossa pelaamaan jalkapalloa.
Miinuspuolena on tuo raha ja liian pitkät ottelumatkat. - vaativaa tekemistä*
Ei oikein kiinnosta kansaivälinen jalkapalli muutenkaan.
Tällä hetkellä on pidettävä silmät tiukasti työssä kiinni ettei tule virheitä. http://www.espnfc.com/blog/wright-thompson/94/post/1896316/wright-thompson----a-trip-to-medellin-after-colombias-world-cup-win
Satuin näkemään tän aamun pakollisessa uutiskoostumusten selaamisessa facebookista. Tää on se mikä auttaa tekemään jalkapallon urheilulajien kuninkaaksi.
Linkki on luotettava ja antaa hyvän perspektiivin siitä mistä nää suuret jalkapallotähdet (monet heistä) tulevat. Adriaan Alsema joka on brittireportterin oppaana on hollantilainen lehtimies joka on asunut pitkään E-Amerikassa ja jonkinlainen tuttuni.http://www.iltasanomat.fi/jalkapallo/art-1288704826185.html
ja sitten vielä tämä ennen aamupuuroa.
Kuka on sanonut etteikö futis ole maailman upein laji: sillä on suorastaan ihmeitä tekevä vaikutus se saa rammatkin kävelemään. Jeesus!- aisinki
Pallo on pyöreä, ja pitäähän köyhillä sirkushuvinsa olla, jotta porukat eivät liikaa kiinnostuisi yhteiskunnan ongelmista, mitä nyt tappelevat toistensa ja poliisien kanssa.
Parikymmentä heppua juoksee hullun lailla pyörivän pallon perässä -hohhoi.Happamia sanoi kettu.
Onhan se nyt tosi kaameeta kun KÖYHÄT osaa pitää hauskaa ja nauraa ja tanssia ja riemuita. Ainoostaan rikkailla on oikeus siihen. Hrmh.- no miksei?
Paloma.se.co kirjoitti:
Happamia sanoi kettu.
Onhan se nyt tosi kaameeta kun KÖYHÄT osaa pitää hauskaa ja nauraa ja tanssia ja riemuita. Ainoostaan rikkailla on oikeus siihen. Hrmh.Saihan ne nytkin köyhät potkupallofanit pitää hauskaa Helsingissä ja hajoittaa tuhansien eurojen edestä erään ravintolan irtaimistoa.
no miksei? kirjoitti:
Saihan ne nytkin köyhät potkupallofanit pitää hauskaa Helsingissä ja hajoittaa tuhansien eurojen edestä erään ravintolan irtaimistoa.
Ootsä varma että ne on ihan aidosti köyhiä? Mä luulisin että ne rikkaita futishuligaaneja (en tosin tunne tapausta. Oliko Helsingissä joku ryhmä Rion faveloista tai Sao Paulon slummeista jollakin lahjamatkalla?)
Mutta ootsä niin oikeessa onhan se V.............A katsoa kun köyhät persaukiset pitää hauskaa ja on onnellisia kun itsellä ei oo kivaa vaikka on rahaa ja viinaa....olipa ne varat sitten miten tahansa hankittuja. Oliko aamukahvissasi taas etikkaa? Café Au Vinaigre?- tosi juu
Paloma.se.co kirjoitti:
Ootsä varma että ne on ihan aidosti köyhiä? Mä luulisin että ne rikkaita futishuligaaneja (en tosin tunne tapausta. Oliko Helsingissä joku ryhmä Rion faveloista tai Sao Paulon slummeista jollakin lahjamatkalla?)
Mutta ootsä niin oikeessa onhan se V.............A katsoa kun köyhät persaukiset pitää hauskaa ja on onnellisia kun itsellä ei oo kivaa vaikka on rahaa ja viinaa....olipa ne varat sitten miten tahansa hankittuja. Oliko aamukahvissasi taas etikkaa? Café Au Vinaigre?Pitääki ostaa romaanikerjäläisille ja muille köyhille potkupallot ja katsoo kun ne pitää hauskaa ja on onnellisia...
Sossussakin voisivat jakaa potkupalloja ja käskee pitää hauskaa...
- 15-11
Olet nolla ja tule olemaan!
- olikohan nälkä
Juu, tosi mielenkiintoinen laji, kun jo hampaitakin käytetään...................
- ......
Olikohan lihan himo?
...... kirjoitti:
Olikohan lihan himo?
Jospa sitä on kiusattu ulkonevista etuhampaistaan....tai jos Chiellini sanoi jotain sille, mutta ei ole tullut mitään esille. Outo tapaus, koska tyyppi puri jo kolmatta kertaa; joku lapsuuden trauma takana kait. Hoitoa se tarvii ja apua enemmän kuin mitään poisheittoja. Chiellini ei saanut mitään vammaa, pelasi koko loppuajan ja ei kukaan tarkoituksella heitä menemään loistavaa huippu-urheilijan uraa primitiivireaktion takia. Minua käy tyyppi suorastaan sääliksi.
Tulee mieleen Zidanen pukkaus toista suoraan rintaan: tyyppi kulki sen perässä ja loukkas sen äitiä ja sisarta ja soitti suutaan niin kauan että hän tulistui. Pitkä pelikielto seurauksena. Pää pitää osata pitää kylmänä vaikka kävis kuinka kuumana. Jalkapallossa tapahtuu.- julma jääkiekko
Paloma.se.co kirjoitti:
Jospa sitä on kiusattu ulkonevista etuhampaistaan....tai jos Chiellini sanoi jotain sille, mutta ei ole tullut mitään esille. Outo tapaus, koska tyyppi puri jo kolmatta kertaa; joku lapsuuden trauma takana kait. Hoitoa se tarvii ja apua enemmän kuin mitään poisheittoja. Chiellini ei saanut mitään vammaa, pelasi koko loppuajan ja ei kukaan tarkoituksella heitä menemään loistavaa huippu-urheilijan uraa primitiivireaktion takia. Minua käy tyyppi suorastaan sääliksi.
Tulee mieleen Zidanen pukkaus toista suoraan rintaan: tyyppi kulki sen perässä ja loukkas sen äitiä ja sisarta ja soitti suutaan niin kauan että hän tulistui. Pitkä pelikielto seurauksena. Pää pitää osata pitää kylmänä vaikka kävis kuinka kuumana. Jalkapallossa tapahtuu.Jääkiekossa ei tarvitse edes loukata toista, kun jo taklataan sairaalakuntoon, halvaantuneita on monta ja aivotärähdys tavallista.
- ))__((
Paloma.se.co kirjoitti:
Tulee mieleen Zidanen pukkaus toista suoraan rintaan: tyyppi kulki sen perässä ja loukkas sen äitiä ja sisarta ja soitti suutaan niin kauan että hän tulistui. Pitkä pelikielto seurauksena. Pää pitää osata pitää kylmänä vaikka kävis kuinka kuumana. Jalkapallossa tapahtuu.Puremisen voi verrata lähinnä ulostamiseen keskellä kenttää.
))__(( kirjoitti:
Puremisen voi verrata lähinnä ulostamiseen keskellä kenttää.
Ei minun mielestäni. Pureminen on primitiivireaktio ja spontaani käytös. Lapsilla yleensä puolustusreaktio. Koirilla myös? Mutta futispelaajalla? Mielestäni osoitus jostain lapsuusajan traumasta.
- turhuuksia
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei minun mielestäni. Pureminen on primitiivireaktio ja spontaani käytös. Lapsilla yleensä puolustusreaktio. Koirilla myös? Mutta futispelaajalla? Mielestäni osoitus jostain lapsuusajan traumasta.
Ei näytä aloitus kiinnostavan, vaikka itse sitä ahkerasti käyt nostamassa.
turhuuksia kirjoitti:
Ei näytä aloitus kiinnostavan, vaikka itse sitä ahkerasti käyt nostamassa.
Höpsistä. En nostanut tätä itse, vaan vastasin kommentteihin jotka tehtiin eilen. Itse olin jättänyt tän ketjun jo aivan rauhaan; viimeinen aikaisempi kommenttini oli 22. 06. Ei minua häritse se että muut ei ole kiinnostuneita. Kirjoitan ketjuihin jotka kiinnostavat MINUA, oli ne sitten aloittanut kuka tahansa. Minulla ei ole mitään tarvetta kilpailla kenenkään kanssa ketjujen suosiosta. Aika huvittava asenne.
- Rimmir tänään
Paloma.se.co kirjoitti:
Paloma, jos Soarez onkin vampyyri eikä voi mitään että ne kulmahampaat alkavat kolottaan kesken pelin ja sitten kun namupala on lähettyvillä niin ei voi millään itseään hillitä. Näit varmaankin kun hän niitä epätoivon vimmalla kaksikäsin painoi kulmahampaitaan takaisin ikeniinsä. :)
Kahta ensimmäistä puri käsivarteen ja nyt oli jo olkapäässä, seuraavalla kerralla menee kaulavaltimolle.
Mutta ajattelen näinkin että kahelihan se mies on ja vaarallinen, mitäs jos hänellä olisi Aids. Rimmir tänään kirjoitti:
Paloma, jos Soarez onkin vampyyri eikä voi mitään että ne kulmahampaat alkavat kolottaan kesken pelin ja sitten kun namupala on lähettyvillä niin ei voi millään itseään hillitä. Näit varmaankin kun hän niitä epätoivon vimmalla kaksikäsin painoi kulmahampaitaan takaisin ikeniinsä. :)
Kahta ensimmäistä puri käsivarteen ja nyt oli jo olkapäässä, seuraavalla kerralla menee kaulavaltimolle.
Mutta ajattelen näinkin että kahelihan se mies on ja vaarallinen, mitäs jos hänellä olisi Aids.Haha Rimmir tänään, ei se tyyppi mitä se puras ole kyllä mikään namupala aika ilkeen näkönen jäbä.
- ....................
Netissä näyttää elämä pyörivän.
- jarkikateen60++
Paras on aikamoinen ylisana, varsinkin jos puhutaan maailmanlaajuisesti.
Suosituin jokin jalkapallo voi olla urheilulajina, mutta PARAS ???
Millä se 'parhaus' muka mitataan?
Jokainen voi puhua vain omasta puolestaan,
ja oma mielipide on pelkkä subjektiivinen mielipiteen ilmaus.
Ei mitään muuta vaikka kannattajia olisi miljoonia ja taas miljoonia.
Maapallolla on sentään miljardeja ihmisiä ----- Ehdottomasti samaa mieltä kanssasi. On hienoa katsoa pelejä, joissa maailman parhaat, sen lajin virtuoosit, kohtaavat.
Jännitystä ja mielenkiintoa lisää se, että Afrikasta ja Etelä-Amerikasta tulee valtavan hyviä ja lahjakkaita pelaajia, lajia hallinneet eurooppalaiset mahtimaat ovat hätää
kärsimässä. Entisiä mestareita on jo nyt ulkona kisasta. Mielenkiintoista.
Jälkipyykkiä pestään monessa maassa ja "päitä putoilee". Yleensähän on niin, että jos joukkue epäonnistuu, valmentaja vaihtuu. Joskus maalivahtikin.
Jalkapallossa liikkuvat niin suuret rahat. Harvassa urheilulajissa on 60.000 -70.000 maksavaa katsojaa samaan aikaan katsomossa, ja sehän on ihan tavanomaista suurissa jalkapallomaissa.Etelä-Amerikassa jalkapallo on perinteinen suuri kansanhuvi ja myös useat sen maanosan maat ovat kunnostautuneet lajissa, mm. Brasilia on ollut monta kertaa maailmanmestari. Pidän myös siitä että jalkapallo on jokamiehen urheilulaji: kalliit varusteet, raha tai edes hyvät treenausmahdollisuudet eivät ole koskaan olleet edellytyksiä menestykseen ja huippu-uran luomiseen. Matseja pääsee myös katsomaan suhteellisen pienellä rahalla (ei tietenkään maailmanmestaruustasolla, mutta klubitasolla pääsyliput ovat ihan siedettävissä hinnoissa) ja sanosinkin että latinalaisamerikkalaiseen kulttuuriin kuuluu erityisesti jalkapallo, bailaamisen ja seurustelemisen lisäksi :)
Afrikassa jalkapallo on myös suosittua ja afrikkalaisten joukkueiden menestys on ollut hieman aaltomaista. Monet huippulahjakkuudet pelaavat eurooppalaisissa klubeissa (missä iso raha liikkuu) ja sitten maajoukkuetasolla yhteistyö onkin sitten heikompaa. Aasian aika ei ole vielä tullut, vaikka heillä on ollut paikkoja varattuna loppupeleihin jo kauan. Japani ja E-Korea pelaa sievää pallottelua, mutta pelaajat, vaikka pelitaitoa löytyy, ovat pikkasen heiveröisiä verrattuna lihaksikkaampiin ja suurikokoisempiin eurooppalais- ja latinopelaajiin (latinojoukkueissa on erittäin paljon kookkaita ja lihaksikkaita tummaihoisia, etenkin pohjoisosasta E-Amerikkaa tulevilla joukkueilla , Brasilia, Ecuador, Colombia, joissa on afrikkalaisperäistä väestöä, etenkin rannikoilla). Kaukoidän pojat ovat pikkasen helisemässä niiden kaa kentällä, etenkin kun he ovat hyökkäämässä.- Pelimies.
Toimittaja osaa myös tanssia.
http://www.youtube.com/watch?v=32pE7w2hAlI- Nainen tykkää
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei hassumpaa. Paremmin kuin ne tytöt.
Ihan hyvä tanssija, niin rytmissä menee että........
- Nainen(eronnut)
Nainen tykkää kirjoitti:
Ihan hyvä tanssija, niin rytmissä menee että........
Onko vapaa ?
- J.K.
Vai niin.
- -----
,,,,,,,,
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074416- 1862451
- 641452
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961171- 1231089
- 711036
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?951006Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a131967- 105943
Kuvaile kaivattuasi
kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁54865