Modeemin asennus-tietokone päällä?

entiedä

Pitääkö tietokoneen olla päällä kun asentaa (eka kerta) kaapelimodeemin ja jättää modeemin rekisteröitymään?

16

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.

• entiedä

Kiitos nopeesta vastauksesta

• Tahtoo tietää

Miksi?

• Asetukset saa laitettua kuntoon.

• Pyyhis

Kaapelimodeemi ei todellakaan tarvitse tietokonetta jotta se voi rekisteröityä verkkoon. Ainakaan Elisan/Saunalahden kaapelimodeemissa ei edes pysty säätämään juuri muuta kuin onko wlan päällä vai ei. Voi olla, että niissä on jo nykyään on jo sellainen firmis, jota voi edes vähän säätää. Yleensä oletusasetuksilla netti toimii.

Itsellä oli pari vuotta sitten kaapelimodeemi käytössä, ja se tuli ainakin huomattua, että virta kannattaa pitää aina päällä. Joskus verkon taajuuksien etsintä voi kestää todella kauan. Yleenä kaapelimodeemi/verkko tuntui olevan paljon häiriöherkempi kuin nykyinen vdsl2 modeemi.

• Mutta kannattaa olla. Saa samantien laitettua tarvittavat asetukset kuntoon.

• Lerppa Fagerström

Mitkä asetukset? Tarvittavat arvot tulee suoraan operaattorilta joten mitään ei tarvitse itse säätää. Jos sotket tähän jotain wlan salasanoja sun muita niin ne ei kuulu taas tähän koska kyse on pelkästä rekisteröitymisestä.

• Lerppa Fagerström kirjoitti:

Mitkä asetukset? Tarvittavat arvot tulee suoraan operaattorilta joten mitään ei tarvitse itse säätää. Jos sotket tähän jotain wlan salasanoja sun muita niin ne ei kuulu taas tähän koska kyse on pelkästä rekisteröitymisestä.

Itse jouduin säätämään kun ostin uuden ADSL purkin.

• vapunen on
        vapunen kirjoitti:

Itse jouduin säätämään kun ostin uuden ADSL purkin.

" kaapelimodeemin"

hyvä ja lukee kysymuksen kunnolla.

• Koneen ei välttämättä tarvitse olla päällä. Riittää, että modeemissa on virta päällä, ja laite on kytketty seinärasiaan kaapelilla. Laite hakee automaattisesti tarvittavat taajuudeet.
      Ja sitten Vapuselle tiedoksi:
      Kaikkia kaapelimodeemeita ei pysty sisäisesti edes säätämään, vaan niiden hallinta tapahtuu keskitetysti operaattorin hallintasivujen kautta. Näin esim. on Elisa/Saunalahden Bewan C5200 ja Pace 2300C modeemien kanssa. Kunnollinen paikallinen hallintaliittymä löytyy Thomson TCW-750 ja 770 -laitteista, ja Cisco EPC3825:sta. Varmaan muistakin, mutta noita olen itse säätänyt.

• Anonyymi

Juu, ei todellakaan pysty säätämään esim. Bewan C5200 :ssa ei saa edes salasanaa vaihdettua, vaan se on tasan se, joka on koneen pohjassa. Nimittäin yritin käyttää kyseistä modeemia oman sisäverkon tekemiseen, jossa on sekä langattomia ja langallisia laitteita. Kyllä se toimii, mutta kaikki näkyy myös naapuriin ja vain herra tietää kuinka monella tuo laite on tähän mennessä ollut, eli salasana on varmaan tiedossa ympäri maailmaa. Vaikeinta oli saada vanhoja ms-dos ja win NT-koneita saada näkymään langattomalle Win7 koneelle. PIti käyttää komentojonoa ja NET-komentoja, jotta alkoi näkymään myös explorerissa.

• 12-12-13

Mitä tarkoittaa modeemin rekistöröityminen?

• Laite hakee tarvittavat kaapeliverkon taajuudet, ja tarvittaessa tuona aikana laitteen firmware päivittyy tuoreimpaan verkossa jaossa olevaan versioon. Monesti käytetään tuota rekisteröityy sanaa, tuossa itseasiassa laitteen MAC-osoite rekisteröityy operaattorin verkkoon. Tämä koko operaatio kestää muutaman tunnin.
        Tämä koskee vain kaapelimodeemeita, ADSL-laite on käyttökunnossa samantien, kun se on tunnistanut linjan.

• 12-12-13
        pmtm81 kirjoitti:

Laite hakee tarvittavat kaapeliverkon taajuudet, ja tarvittaessa tuona aikana laitteen firmware päivittyy tuoreimpaan verkossa jaossa olevaan versioon. Monesti käytetään tuota rekisteröityy sanaa, tuossa itseasiassa laitteen MAC-osoite rekisteröityy operaattorin verkkoon. Tämä koko operaatio kestää muutaman tunnin.
        Tämä koskee vain kaapelimodeemeita, ADSL-laite on käyttökunnossa samantien, kun se on tunnistanut linjan.

Jaa. Olkoon sitten niin.

Minulla operaattori tietää laitteen MAC-osoitteen (ja muillakin kaapeliverkon asiakkailla)

Modeemi toimii sekuneissa, kun sen kytkee annettiverkkoon ja sähköön.
        Ehkä tämä asia riippuu operaattorista ja modeemista.

• juu,
        12-12-13 kirjoitti:

Jaa. Olkoon sitten niin.

Minulla operaattori tietää laitteen MAC-osoitteen (ja muillakin kaapeliverkon asiakkailla)

Modeemi toimii sekuneissa, kun sen kytkee annettiverkkoon ja sähköön.
        Ehkä tämä asia riippuu operaattorista ja modeemista.

"Minulla operaattori tietää laitteen MAC-osoitteen"

kyllä varmaan operaattori tietää mutta tietävätkö ne operaattorin purkit sitä?

• 1111111111117

Ei tarvitse olla päällä. Kannattaa kuitenkin tarkistaa ensin kaikki kaapelimodeemin asetukset.

1. Disabloi ainakin Universal Plug and Play (UPnP). Sen tekemättä jättäminen on hyvä keino tulla hakkeroiduksi.

2. Admin salasana kannattaa vaihtaa.

3. Jos purkissa on käytössä WLAN, kannattaa varmistaa että salattu yhteys on käytössä.

Muitakin voi olla mallista riippuen. Käy kaikki asetukset läpi manuskan kanssa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      91
      8338
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6455
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6294
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4931
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      45
      3341
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3285
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      3222
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2869
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2826
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      53
      2817
    Aihe