Harmaa väri?

harmaapää

Hei asiantuntijat. Kuvaan paljon harrastusmielessä. Nyt mulla olisi autotallissa vajaa 30 neliötä "tyhjää" tilaa, johon voisin rakentaa autotallistudion. Jotain liekki ja pisarakuvia olen kuvannutkin siellä. Seinä ja osa katosta olisi tarkoitus maalata harmaaksi.

Onko olemassa oikea harmaa maalinumero tms, joka olisi paras siihen käyttötarkoitukseen, vai otanko randomina maalikaupan hyllyltä jonkin harmaan purkin?

Paikallinen prisma ei ainakaan tiennyt mikä on oikea väri, vaikka oli kuullutkin asiasta.

6

770

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annan ääneni käheänä

RAL 7047

• Väri jota haet on

GUIART/ 18 Harmaa

Tikkurila Harmony maalin sävytyskaava on tallennettu kauppojen sävytyskoneille nimellä Guiart / 18 harmaa.

Toisaalta, jos tekisi kaiken valaisun salamavaloilla (ja niitä ja tehoa olisi RIITTÄVÄSTI), niin täysin mattamusta huone olisi optimi. Ei tarvisi huolehtia mistään ylimääräisistä heijastuksista.

• mattamustaksi

Komppaan edellistä. Mattamusta on ainoa oikea väri jos haluaa hallitun studiovalaistuksen. Harmaa pilaa kaikki varjot.

• Valkee pohja sävy

Paljon on kiinni mitä kuvaat?
      Erilaisilla taustakankailla, siirrettävillä levyillä yms. saisit muunneltua kuvauspaikkaa merkittävästi.
      Kunhan nyt ensin löydät sen oikean "harmaan"? Miksi harmaa? "harmaakortin" takia?
      Joskus valkoista A4 arkkia käytetään harmaakortin sijasta.
      Itse maalaisin koko autovajan huolettoman valkoisella.
      Senkin saa näyttämään yllättävän harmaalta pikku kameran säädöllä ja valosta ei tule pula.
      Kumma muuten et Suomessa suuri osa autotalleista on ihan muussa käytössä kun
      autojen säilömisessä?

• 920

Mulla on studiossa neutraalin harmaaksi maalatut lattia ja takaseinä, musta ja valkoinen taustakartonki. Harmaa on hyvä perustausta, sopii moneen aiheeseen. Sivuseinillä on mustat verhot heijastusten vähentämiseksi.

Kuvauksessa käytän myös studion nurkkia, ovat paljon monipuolisempia kuin kankaat ja kartongit. Kartonkeihin ja kankaisiin ei voi paljon nojailla.

• ei hajavaloa

Mustaa sen olla pitää.

Täysin heijastamatonta mattamustaa.

Seinät/lattiat siis.

Loput tehdään sitten kuvaa varten taustapahveilla, kankailla, valaisulla yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      38
      2201
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      716
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      681
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      66
      519
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      502
    6. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      500
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      500
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      477
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      15
      470
    10. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      469
    Aihe