Harmaa väri?

harmaapää

Hei asiantuntijat. Kuvaan paljon harrastusmielessä. Nyt mulla olisi autotallissa vajaa 30 neliötä "tyhjää" tilaa, johon voisin rakentaa autotallistudion. Jotain liekki ja pisarakuvia olen kuvannutkin siellä. Seinä ja osa katosta olisi tarkoitus maalata harmaaksi.

Onko olemassa oikea harmaa maalinumero tms, joka olisi paras siihen käyttötarkoitukseen, vai otanko randomina maalikaupan hyllyltä jonkin harmaan purkin?

Paikallinen prisma ei ainakaan tiennyt mikä on oikea väri, vaikka oli kuullutkin asiasta.

6

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annan ääneni käheänä

      RAL 7047

    • Väri jota haet on

      GUIART/ 18 Harmaa

      Tikkurila Harmony maalin sävytyskaava on tallennettu kauppojen sävytyskoneille nimellä Guiart / 18 harmaa.


      Toisaalta, jos tekisi kaiken valaisun salamavaloilla (ja niitä ja tehoa olisi RIITTÄVÄSTI), niin täysin mattamusta huone olisi optimi. Ei tarvisi huolehtia mistään ylimääräisistä heijastuksista.

    • mattamustaksi

      Komppaan edellistä. Mattamusta on ainoa oikea väri jos haluaa hallitun studiovalaistuksen. Harmaa pilaa kaikki varjot.

    • Valkee pohja sävy

      Paljon on kiinni mitä kuvaat?
      Erilaisilla taustakankailla, siirrettävillä levyillä yms. saisit muunneltua kuvauspaikkaa merkittävästi.
      Kunhan nyt ensin löydät sen oikean "harmaan"? Miksi harmaa? "harmaakortin" takia?
      Joskus valkoista A4 arkkia käytetään harmaakortin sijasta.
      Itse maalaisin koko autovajan huolettoman valkoisella.
      Senkin saa näyttämään yllättävän harmaalta pikku kameran säädöllä ja valosta ei tule pula.
      Kumma muuten et Suomessa suuri osa autotalleista on ihan muussa käytössä kun
      autojen säilömisessä?

    • 920

      Mulla on studiossa neutraalin harmaaksi maalatut lattia ja takaseinä, musta ja valkoinen taustakartonki. Harmaa on hyvä perustausta, sopii moneen aiheeseen. Sivuseinillä on mustat verhot heijastusten vähentämiseksi.

      Kuvauksessa käytän myös studion nurkkia, ovat paljon monipuolisempia kuin kankaat ja kartongit. Kartonkeihin ja kankaisiin ei voi paljon nojailla.

    • ei hajavaloa

      Mustaa sen olla pitää.

      Täysin heijastamatonta mattamustaa.

      Seinät/lattiat siis.

      Loput tehdään sitten kuvaa varten taustapahveilla, kankailla, valaisulla yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe