Hei asiantuntijat. Kuvaan paljon harrastusmielessä. Nyt mulla olisi autotallissa vajaa 30 neliötä "tyhjää" tilaa, johon voisin rakentaa autotallistudion. Jotain liekki ja pisarakuvia olen kuvannutkin siellä. Seinä ja osa katosta olisi tarkoitus maalata harmaaksi.
Onko olemassa oikea harmaa maalinumero tms, joka olisi paras siihen käyttötarkoitukseen, vai otanko randomina maalikaupan hyllyltä jonkin harmaan purkin?
Paikallinen prisma ei ainakaan tiennyt mikä on oikea väri, vaikka oli kuullutkin asiasta.
Harmaa väri?
6
498
Vastaukset
- annan ääneni käheänä
RAL 7047
- Väri jota haet on
GUIART/ 18 Harmaa
Tikkurila Harmony maalin sävytyskaava on tallennettu kauppojen sävytyskoneille nimellä Guiart / 18 harmaa.
Toisaalta, jos tekisi kaiken valaisun salamavaloilla (ja niitä ja tehoa olisi RIITTÄVÄSTI), niin täysin mattamusta huone olisi optimi. Ei tarvisi huolehtia mistään ylimääräisistä heijastuksista. - mattamustaksi
Komppaan edellistä. Mattamusta on ainoa oikea väri jos haluaa hallitun studiovalaistuksen. Harmaa pilaa kaikki varjot.
- Valkee pohja sävy
Paljon on kiinni mitä kuvaat?
Erilaisilla taustakankailla, siirrettävillä levyillä yms. saisit muunneltua kuvauspaikkaa merkittävästi.
Kunhan nyt ensin löydät sen oikean "harmaan"? Miksi harmaa? "harmaakortin" takia?
Joskus valkoista A4 arkkia käytetään harmaakortin sijasta.
Itse maalaisin koko autovajan huolettoman valkoisella.
Senkin saa näyttämään yllättävän harmaalta pikku kameran säädöllä ja valosta ei tule pula.
Kumma muuten et Suomessa suuri osa autotalleista on ihan muussa käytössä kun
autojen säilömisessä? - 920
Mulla on studiossa neutraalin harmaaksi maalatut lattia ja takaseinä, musta ja valkoinen taustakartonki. Harmaa on hyvä perustausta, sopii moneen aiheeseen. Sivuseinillä on mustat verhot heijastusten vähentämiseksi.
Kuvauksessa käytän myös studion nurkkia, ovat paljon monipuolisempia kuin kankaat ja kartongit. Kartonkeihin ja kankaisiin ei voi paljon nojailla. - ei hajavaloa
Mustaa sen olla pitää.
Täysin heijastamatonta mattamustaa.
Seinät/lattiat siis.
Loput tehdään sitten kuvaa varten taustapahveilla, kankailla, valaisulla yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758