Harmaa väri?

harmaapää

Hei asiantuntijat. Kuvaan paljon harrastusmielessä. Nyt mulla olisi autotallissa vajaa 30 neliötä "tyhjää" tilaa, johon voisin rakentaa autotallistudion. Jotain liekki ja pisarakuvia olen kuvannutkin siellä. Seinä ja osa katosta olisi tarkoitus maalata harmaaksi.

Onko olemassa oikea harmaa maalinumero tms, joka olisi paras siihen käyttötarkoitukseen, vai otanko randomina maalikaupan hyllyltä jonkin harmaan purkin?

Paikallinen prisma ei ainakaan tiennyt mikä on oikea väri, vaikka oli kuullutkin asiasta.

6

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annan ääneni käheänä

RAL 7047

• Väri jota haet on

GUIART/ 18 Harmaa

Tikkurila Harmony maalin sävytyskaava on tallennettu kauppojen sävytyskoneille nimellä Guiart / 18 harmaa.

Toisaalta, jos tekisi kaiken valaisun salamavaloilla (ja niitä ja tehoa olisi RIITTÄVÄSTI), niin täysin mattamusta huone olisi optimi. Ei tarvisi huolehtia mistään ylimääräisistä heijastuksista.

• mattamustaksi

Komppaan edellistä. Mattamusta on ainoa oikea väri jos haluaa hallitun studiovalaistuksen. Harmaa pilaa kaikki varjot.

• Valkee pohja sävy

Paljon on kiinni mitä kuvaat?
      Erilaisilla taustakankailla, siirrettävillä levyillä yms. saisit muunneltua kuvauspaikkaa merkittävästi.
      Kunhan nyt ensin löydät sen oikean "harmaan"? Miksi harmaa? "harmaakortin" takia?
      Joskus valkoista A4 arkkia käytetään harmaakortin sijasta.
      Itse maalaisin koko autovajan huolettoman valkoisella.
      Senkin saa näyttämään yllättävän harmaalta pikku kameran säädöllä ja valosta ei tule pula.
      Kumma muuten et Suomessa suuri osa autotalleista on ihan muussa käytössä kun
      autojen säilömisessä?

• 920

Mulla on studiossa neutraalin harmaaksi maalatut lattia ja takaseinä, musta ja valkoinen taustakartonki. Harmaa on hyvä perustausta, sopii moneen aiheeseen. Sivuseinillä on mustat verhot heijastusten vähentämiseksi.

Kuvauksessa käytän myös studion nurkkia, ovat paljon monipuolisempia kuin kankaat ja kartongit. Kartonkeihin ja kankaisiin ei voi paljon nojailla.

• ei hajavaloa

Mustaa sen olla pitää.

Täysin heijastamatonta mattamustaa.

Seinät/lattiat siis.

Loput tehdään sitten kuvaa varten taustapahveilla, kankailla, valaisulla yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe