Hepskukkuu!
Olen juuri saanut valmiiksi urakoimani kissahäkin takapihalleni.Hyvä minä!!
Kaikki on muutoin kunnossa, mutta haluaisin vinkkejä sen sisustamiseen. Häkin koko on 4x4 metriä, korkeus 180cm ja rakennan ainakin siltatunnelin ikkunasta häkkiin. Muu sisustus on vielä auki, samoin pohjaratkaisu.
Mikäli saan hyviä vinkkejä esim. erilaisten "koppien " ja tunnelien rakentamiseksi ym.ym, niin mainitkaa samalla mistä materiaalista kannattaa rakentaa mitäkin.
Minä kiitän.
Kissanhäkki
3
178
Vastaukset
- Jussin mamma
Koppi, vaikkapa pieni koirankoppi on hyvä, jos lämmitys, niin aina paranee ja kisuli voi olla ulkona vaikka talviyön, jos sattuu huvittaan, niinkuin mun kattia, joka lähtee ulos pikkutunneilla oli keli mikä vaan. Toinen asia, minkä laittaisin, olis jokin katos johon sijoittaisin kissanvessan, parikin vatia.
Itse tein vessakatoksen vanhasta pöydästä jonka päälle heitin kestopressun ja pöydän annelle vesifanerin lisäsuojaksi. Vadit on helppo vetää puhdistettavaksi, kun nostaa pressunkulmaa.
Kissani tykkää myös tunneleista, eli talon seinää vasten nojalleen laitetuista levyistä joiden takana on kiva vaania.
Kopin ja vessan katto ovat suosittuja paikkoja, samoin pihlaja, joka kasvaa keskellä tarhaa. Siis jokin kiipeilypuu sellaiseen kohtaan, ettei kissa pääse siitä hyppäämään karkuun
Tarhan somistuksena on pari kukkapenkkiä ja kissan leikkipaikkana kiviraunio. Onhan kivenkoloja kiva tarkkailla.
Joten vain mielikuvitus on rajana kissantarhan rakentamisessa - eräitäaatelmuksia
raakalauta kopin seiniin ja vesifaneri tai pelti katoksi. Maalaamaton lankku portaiksi kopin katolle. Kissat tykkää kynsiä luonnonpuuta.
Soman häkistä saat kun teet sinne kukkalaatikon jasiihen jotain kestävioä myrkyttömiä kukkia, vaikkapa orvokkeja ja samettiruusua. Ja jos kissa istuu kukkien keskelle, niin antaa istua.
Joku tunneli, vaikkapa pari laudoista koottua pötkelä joista kissa voi kulkea läpi, ja kiipeilyteline, sellainen sadetta kestävä, vaikkapa tervaskanto tai kelopökkelä kolmella oksalla. Pöytä, tuoli, aurinkovarjo, ja kissalle tarjoilu pöydälle, Käy vitsistä vieraille, ja kissa nauttii kun saa kävellä pöydällä!
Vessalaatikkoa pitäisin varsin tärkeänä elementtinä, samoin vesiastiaa. Jos on maapohja, kyläv heinää ja istuta saraseiniä kissan vihreäksi, jos on valettu tai laatoittu pohja, tee viljellaatikoita joihin kylvä kissanruohoa. - kisumammeli
Meidän tarhassa on vain eri korkeudella olevia kestopuusta tehtyjä hyllyjä ja tikkaat johon olen ruuvannut 20 cm välein askelmat. niitä pitkin pääsee ylös asti.
Meidän aitaus on 3x3 m ja olen ostanut siihen sellaisen polyrottinkipaviljongin joka tekee aitauksesta esteettisemmän näköisen ja tarjoaa kissoille sadesuojaa kattoineen.
Eli tuon koko ja rivaripihan pienuus määräävät aitauksen koon, mutta lisänä kissoilla on samankokoinen valokatettu ja aidattu terassi jossa ympäriinsä hyllyjä seinillä katonrajassa ja niiden päälle naulattu terassimattopätkät liukastumisen estämiseksi ja kiipeily/loikoilupuu. Terassilla on myös erilaisia muita köllöttelypaikkoja.
Terassin ja aitauksen välissä kulkee samasta muovitetusta vihreästä metalliaitaverkosta tekemäni tunneli josta seinät ja katto on tehty.
Nyt on aikomus kehitellä aitaukseen tilanpuutteen rajoissa sinne lisää jotain.
Meidän kissat vaan ei juurikaan kiipeile joten harvoin on hyllyt käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129