Tanssin aloittaminen

Tanssi:3

Miten on, voiko 14 vuotias enää aloittaa balettia?
Olen harrastanut sitä ennen 5-6 vuotta. Taitoluistelua 4 vuotta ja sekalaista tanssia 2 vuotta. Auttaako tämä jotenkin?

Vaikuttaako ruumiinrakenne jo tässä vaiheessa jotenkin?
(Millainen ylipäätään on täydellinen tanssijan rakenne?)

Baletti olisi minulle kaikista mieluisin vaihtoehto, tosin äitini varmasti tulee nauramaan minulle kun aion kertoa tästä... Samoin kaverini, sillä he eivät kuulemma voi kuvitella minua tanssimassa balettia. Siksi tämä onkin jäänyt jo yli vuodeksi pelkäksi kuvitteluksi. Nyt kuitenkin ajattelin, jos menisin edes kokeilemaan.

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ven1

Ite täytin tänävuonna 14 :-) rakenteeltani olen hieman pyöreä mutta minulla on mielestäni ihan hyvä kunto ja oon notkee. mä harrastin myös taitoluistelua 3.5 vuotta jonka jälkeen vuoden telinevoimistelua :-) ja nyt keväällä hain yhteen tanssiopistoon tanssimaan balettia, nykytanssia, showjazzia ja akrobatiaa. Tänää just sain tietää et pääsin sinne :-)! Tietääkseni ruumiinrakenne ei vaikuta siihen että pääsetkö tanssimaan :) ite en välittäny muitten mielipiteistä vaan hain vaan sinne koska rakastan tanssimista ja olen halunnut alottaa tanssin jo pikkutytöstä xd mun mielestä sunki pitäis olla välittämättä muista ja alottaa se baletti jos itse siitä tykkäät!! Rohkeesti vaan!♡

• Dance is lifestyle

Aloita vaan!! Sanotaan että klassisen baletin kouluttautuminen aloitetaan 10v (jatkuu 18v asti, sitä enne tanssitaa satubalettia/TTP [taide tanssin perusteet]). Harrastus mielessä sulla ei oo mitää syytä jättää menemättä. Mun mielestä jos teet nyt kovasti töitä voisit jopa harkita balleriinan uraa.
      Jos tanssisit meidän tanssiopistossa sut ekaks pistettäis nuorempien ryhmään mut jos oot lahjakas voit hypätä muutaman "tason" yli.
      Ja tosta ruumiinrakeenteesta, ei sil oiskeestaan ole hirveesti väliä (ruumiinmuoto muokkaantuu tanssiessa, lihakset kasvaa, läskiä lähtee) mutta baletissa ihanoidaan hoikkaa vartaloa (helpompi hallita omaa kehoa jos on hoikka), pitkiä käsiä, jalkoja ja kaulaa. Suoraa ryhtiä ja notkeita hyvin ojennettuja nilkkoja (ryhtiä voit muokata, nilkkoja venyttää).
      Ja sitä kun istut normaalisti jalat edessäsi, pystyt nostamaan kantapään ilmaan niin että polvi pysyy maassa. Vähän vaikeasti selitetty:D
      mutta tossa on kuva siintä

http://daniellekmuir.files.wordpress.com/2014/02/hyper.jpg

jos on lisää kysyttävää kysy vain ja toivottavasti kirjoittelisit tänne vielä:)

• Dance is lifestyle

Lisään vielä että vaikka tuota kuvassa näkyvää "jalan yli ojentuvaa polvea" mikälie ihanoidaan, koska se näyttää hyvältä tanssiessa, silti se ei ole kovin hyvä juttu. Niiden mukana tulee ongelmia, esim. jos laskeudut hypyistä vähän väärin, menee polvi helpommin siljoiltaan (jos verrataan tavalliseen jalkaan).
        Ja älä ala laihduttamaan balettia varten, ei anorektikko näytä hyvältä edes tanssiessa.

• ven1
        Dance is lifestyle kirjoitti:

Lisään vielä että vaikka tuota kuvassa näkyvää "jalan yli ojentuvaa polvea" mikälie ihanoidaan, koska se näyttää hyvältä tanssiessa, silti se ei ole kovin hyvä juttu. Niiden mukana tulee ongelmia, esim. jos laskeudut hypyistä vähän väärin, menee polvi helpommin siljoiltaan (jos verrataan tavalliseen jalkaan).
        Ja älä ala laihduttamaan balettia varten, ei anorektikko näytä hyvältä edes tanssiessa.

Mulla taipuu polvet noin mikä varmaan johtuu siitä et oon aina seisonu polvet yliojennuksessa ja nyt myöhemmällä iällä mun polvet tulee välillä tosi kipeiks ja ne myös muljahtelee helposti vielä suurempaan yliojennukseen...

• Erkki.
        ven1 kirjoitti:

Mulla taipuu polvet noin mikä varmaan johtuu siitä et oon aina seisonu polvet yliojennuksessa ja nyt myöhemmällä iällä mun polvet tulee välillä tosi kipeiks ja ne myös muljahtelee helposti vielä suurempaan yliojennukseen...

Noin yleensä, pätee erityisesti urheiluun ja miksei
        tanssiin. On todella älykästä että ajattelet tuollisia
        polven yliojennuksia. Nimittäin polvet on tarkoitettu sitävarten että niillä mennään mahdollisesti vielä 90 vuotiaana eikä sitävarten
        että ne jonkun luisevan kuivakiskoisen naisen mielestä näyttää hyvältä baletissa.

Eli harasta balettia mutta pidä mielessä että ei
        se baletinopettaja ole mikään maailman älykkäin ja hyvin ihminen. Kuuntele ohjeet ja samalla suhtaudu kriittisesti jotta ei tule mitään vammoja.
        Kilpatanssissa kanssa on tuo kahjojen valmentajien ongelma. Etenkin jivessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      26
      3038
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1487
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      76
      1073
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      140
      998
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      921
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      882
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      858
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      826
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      135
      746
    Aihe