Edullista tulostusta?

apua valintaan?

Haluaisin pienen tulostimen tai monitoimilaitteen, jonka toivoisin myös olevan edullinen käytössä. Mihin merkkeihin/malleihin saa edullisesti musteet/värit? En tulosta valokuvia tms, perustulostin riittää.

3

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sffsfsg

Jos tarvitset vain mustaa, voisit harkita mustavalkolaseria. Niitä saa skannerin kanssa jo melko edullisesti. Uusi kasetti maksaa kyllä aika paljon mutta eipähän tule kuivumisongelmia. Tulostaminenhan ei koskaan ole halpaa, se kai on selvä, mutta ei mustavalkolaserilla tulostaminen ainakaan sen kalliimmaksi tule kuin mustesuihkullakaan.

Työskentelen näiden tulostimen ja kasettien kanssa ja olen viime aikoina alkanut tykkäämään enemmän ja enemmän Samsungin mustavalkolasereista. Tämä ei perustu tutkittuun tietoon vaan mutuun: mutta tuntuu, että Samsungin omistajien kanssa ei tarvitse juurikaan keskustella laiteongelmista.

• minä

Minä olen saman asian äärellä ja kuljeskellut katselemassa kaupoissa ja etsinyt tietoa netistä.
        Olen ehkä ostamassa Brotherin DCP-7055W laitteen jossa erillinen rumpu ja värikasetti. Rumpu kestää 12000 kopiota ja värikasetti n.1000 tulostetta ja värikasetti maksaa n.49 euroa. Muissa laiteissa ovat yhdessä ja maksavat lähemmäs 100 euroa. Lisäksi tässä laitteessa usb ja langaton mahdollisuus vaalea väri ei tökkää silmään vaaleasta ympäristöstä jne...

• niinnejame

Värit eivät koskaan ole halpoja laitevalmistajasta huolimatta.

Itselläni Epsonin XP-102, joka on toimiva ratkaisu skannaukseen ja satunnaiseen tulostukseen. Maksoi noin 30 ekee eli vähemmän kuin musteet.

Mustesuihkuista tarvitsee ymmärtää tulostaa koe-sivu kerran kuukaudessa, jotta kirjoituspäät pysyvät auki. Noin muuten satunnaiseen käyttöön laite sopii hyvin.

Mitoiltaan laite sopii hyvin Lundian 30 senttiselle hyllylle - tosin musta väri häiritsee hieman vaaleaan sävyyn tottunutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8479
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      105
      6702
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3850
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      86
      3679
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      170
      3077
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2979
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      48
      2972
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2889
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2496
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2094
    Aihe