Mistä vyökotelo

mikämikämikä?

CZ 97 B .45 cal pistooliin?

Pariin alan liikkeeseen olen laittanut kyselyn mutta vastausta ei ole tullut.

Joitakin yleiskoteloita löytyy mutta ei merkkikohtaista, CZ 75:seen kyllä löytyy mutta ei tuohon 97 B:hen.

Samoin on muiden osien kanssa, esim kahvalevyjä tai kumikahvaa en ole Suomen tarjonnasta löytänyt.

13

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressu.

      http://www.bianchi-intl.com/model-um92ii-universal-military-holster-with-trigger-shield

      Et kertonut minkälaista haet, mutta tuossa on yksi aika hyvä. Suojaa asetta hyvin. Ei mikään pikaveto, jos sellaista haet. Hantaurus myy ja netistä saa tilaamalla vaikka mistä. Itse käytän CZ Shadowssa, joten pitäisi kyllä CZ97 myös mahtua. Kotelo on conduraa ja sen saa muokattua hyvin pistoolin mittoihin.

      Miksi ostit harvinaisen pistoolin? Pitäisi olla aika selvää, että iripalikoita saa vain kaikkein yleisimpiin vehkeisiin. Aselakiuudistus pysäytti asekaupan aika tehokkaasti, joten mitään muitakaan palikoita ei kannata pitää hyllyssä pienen kysynnän takia. Valitukset asiasta kannattaa lähettää omalle kansanedustajalle ei asekauppiaalle.

    • mikämikämikä

      En ajatellut asiaa sen tarkemmin kun ostin ko. aseen, aikaisempi ase oli CZ 85 ja siihenhän löytyi kaikenlaista ja sitten siirryin muutaman muun aseen kautta takaisin CZ:taan mutta kaliiperiin .45 ja kas huomasin että tämäpä ase johon ei oikein mitään löydy, no en kyllä kaipaa muuta kuin hyvää koteloa kumikahvat olis poikaa. Kyllä CZ on tarkka puioliautomaatiksi ja keikkapiippuiseksi vakiopelinäkin ja luotettava ja myös koko teräksinen vaikkakin tuo koko teräksisyys ei enää nykypäivänä ole mikään huippujuttu, ns. kuttaperkka aseetkin jo nykypäivänä huiman kestäviä ja yhtä hyviä kuin teräksiset ja ehkä vetävät pidemmän korren kun ajatellaan painoa joka tuntuu jos asetta pitempään kantaa vyöllä ja joutuu esim juoksemaan, saa olla kotelo napakasti vartalossa kiinni ettei keinu ja kiiku, kevyempi ase siinä parempi.

      • ressu.

        Itse en pidä muovipyssyistä lainkaan. Ne ovat ammuttaessa vähän liian kevyitä ja yläpainoisia. Umpirautainen setori painaa juuri mukavasti, että nopeassa ammunnassa rekyyli pysyy hallinnassa. Painosta en näin siviilihommissa ole pahemmin haittaa kun asetta ei joudu päiväkausia mukana kanniskelemaan. Hyvä, tukeva ja suojaava kotelo on nopeammassa liikunnassa mukava, mutta hidastaa käyttöä. Itse en avokoteloista juuri perusta, niiden huonon suojan takia. Jos ajassa vähän häviää, niin se täytyy sitten osumilla kompensoida.


    • mikämikämikä

      Jees, vähän samantapaiset on mietteet noista muovipyssyistä mutta uskon että ne on ihan kelpo pelejä ja onpa yksi 9mm "klokki" ollutkin ja olin siihen muuten tyytyväinen mutta näin "konservatiivisena" hieman epäilytti perinteisen varmistimen puuttuminen joten palasin takaisin CZ:taan. "Klokki" oli kyllä yläpainoinen varsinkin silloin kun lipas jo tyhjä ja piipun tärinä huomattavsti nopeampaa kuin painavammalla 97 B:llä. Nykyään vaan ammunta jäänyt vähemmälle ajan puutteen vuoksi ja ampumaradat kaukana, eikä viitsi täällä korvessa metsissä ja soramontuilla paukutella.

    • ksdjfhg

      Tervehdys
      Kuulemma, jo pitemmän aikaa rapakon takaiset markkinat ovat imeneet Euroopasta
      käytännössä lähes kaikki CZ:t, varaosien saatavuutta myöten. Nykymarkkinat Suomessa niin pienet, ettei tavarantoimittajaa kiinnosta.

    • mikämikämikä

      Terve vaan! Mutta kyllä muihin CZ:hin viri-osia saa mutta taitaa olla niin harvinainen tuo CZ 97 B että siihen ei mitään löydy.

      Mikä lie tuossa 97B:ssä että sen suosio ei ole kovin suuri, liekö hinta vai juuri se että mitään palikoita ei markkinoilla ole saatavana.

      • ksdjfhg

        Piti käydä vielä kuvahausta vilkaisemassa tuota 45:sta, kun ei niin tiiviisti tule enää
        alaa seurattua. Myönnän, alkoi kuola valumaan. Olen kanssa vanhan koulun jäsen.
        Terästä ja puuta. Koska tuo 45 versio on tullut markkinoille? Asenahka tapaa tulla
        aina jälkijunassa. Weikkaan, että se on yksinkertaisesti sen verran harvinainen (vielä?), että holsterivalmistajat eivät ole sitä vielä noteeranneet?
        45 markkinathan ovat toki olleet jo kymmeniä vuosia 1911-mallisten läpikyllästämät,
        ja siinä ohessahan on sitten vähemmistönä muut mallit.
        Muuten, oliko omassasi jo vakiona puiset kahvalevyt?
        Sinänsä noista holstereista, ihan ensimmäisenä aloin muistella noita 80-90 luvulta
        lähtöisin olevaa asenahkaa esim. galco, desantis, bianchi, kramer jne. Desantiksen juurethan menee 100 vuoden taakse.
        Kävin vilkaisemassa CZ:n nykymallistoa ja on näköjään "hieman" kasvanut siitä, kun
        aikoinaan ostin oman 85:n. Silloin oli vain yksi kumpaakin se 7.65 m83, muistaakseni. Kyllähän tuo isompi versio näyttäisi hyvältä tuossa 85:n vieressä.
        Totta vieköön.


    • mikämikämikä

      Tuo Cz 97 B on humattavasti kookkaampi kuin Cz 85 joka oli minullakin -90 luvulla, Kyllä on puu materiaalina kahvalevyissä ja hyvín säilyneet.

      Mielestäni hyvin tarkka kuten myös on 75/85 ynnä muut saman perheen aseet. Ainoa muovi-osa 97 Bertassa palautinjousen kara ja ase toimii myös ilman tätä karaakin kun kokeilin, jousi ei pääse mihinkään ja jos karsastaa muoviosaa niin tuollaisen sorvaa vaikka teräksestä.

      Hinta noussut siitä kun omani ostin, muistaakseni vuosi 2005 tai 2006, luvastahan sen näkisi tarkemmin mutta jotakuinkin noita aikoja oli, heti kun näin aseen tiskillä ja kädessäni hypistelin niin oli pakko saada ja silloin lähti "klokki" vaihtoon ja en kyllä kadu.

      En tiedä pitääkö enää paikkansa että Tsekin poliisi ja armeija tuota käyttää, onko myyntipuheita ja jos totta niin ovatko jo siirtyneet kuttaperkka-aseisiin joka on nykyään suuntaus.

      Itse tykkään siitä että ase on painavan tuntuinen ja jämäkkä eikä niin kuin klokki jonka runko notkuu kun sitä vääntelee, sinällänsä toimivuuteen sillä ei ole merkitystä mutta klokki ei ollut läheskään noin tarkka kuten 97 B, eipähän nuo mitään tarkkuusaseita ole mutta olisihan se nyt hyvä jos 25 metristä kaikki on edes 8 ringissä pistoolitaulussa sen enempää pingottamatta..helppo ampua.

      Joskus radalla unohtuneet kuulosuojaimet pään päälle ja siitä muistona jatkuva tinnitys vasemmassa korvassa, kuulovaurio tuli vuonna 2008, oli vielä peltiseinä korvan vieressä.

      • ressu.

        Sitä palautinjousen karaa ei kannata tehdä metallista.SP-01 mallisiin saa metallisen ohjurin, mutta se ei toimi kunnolla. Ilmeisesti ohjurista tulee liian painava ja se ei pysy rekyylissä paikoillaan. Itse olen kokeillut sitä ja muutama kiusallinen toimintahäiriö on sotkenut suorituksen.Karan takapää pompaa pois paikoiltansa ja junttaa itsensä umpijuntturaan. Itse olen ampunut samalla muivipuikolla lähes 10 000 paukkua ilman ongelmaa. Pitäisi varmaan uusia samalla kun vaihtaa palautinjousta. Moniko tietää, että palautinjousi kannattaa vaihtaa muutaman tuhannen välein, sillä se kuoleentuu ja luisti alkaa hiljalleen paukuttamaan runkoon. Minulla on myös vanha 80-Lukulainen CZ85 ja siinä on alkuperäinen kaksipuolinen lustisalpa, jota ei ole koskaan tarvinnut uusia. Salpahan katkeaa ensimmäisenä jousen ollessa liian löysä.


    • mikämikämikä

      Ok, mutta tuossa 97 B.ssä ei kyllä kara pääse mielestäni pomppaamaan pois paikoiltaan vaikka onkin pientä kynnystä vasten piipun takapäässä mutta luisti ottaa vastaan loput, mietin tuota kuinka karan paino voi vaikuttaa niin paljon??..ehkä se voi, luistihan liikkuu taaksepäin ja piippu kara nytkähtää hieman vaan taaksepäin että piippu pääsee keikkaamaan..no eipä tuota karaa nyt tartte teräksiseen vaihtaa kun tuo muovinenkin toimii. Itse en ole edes tuhatta paukkua ampunut pistoolillani.

      Juuri tuosta cz85:sta aikoinaan kertoivat että siinä se kaksipuolinen lukitussalpa murtuu ajan myötä mutta lie juuri syynä se että jousi kuoleutuu ja salpa ottaa vastaan kovempia iskuja. itselläni kyllä kesti salpa cz85:ssa vaikka tuli ammuttua aika paljon mutta ei varmaan vielä niin paljoa että oliis ollut jousen vaihdon aika.

    • mikämikämikä

      Tnx..katsos vaan, löytyi kumiset kahvalevyt! Kiitos paljon, vielä kun löytyis ko. aseelle sopiva kotelo, oikein muotoon sopiva, noita yleis-koteloita nyt on mutta aika tylsän näköisiä mutta niihin tyytyminen jos ei merkkikohtaista löydy, uskon että niitäkin on, en ehtinyt katsoa noita ed. mainittuja linkkejä kaikkia läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2204
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1448
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1055
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe