Onko suomessa saatavilla luonnonkiveä muunkin kuin kivijalan rakennusmateriaaliksi? Eli onko Suomessa mahdollista tehdä esim. graniittiharkoista taloa? Ulkomailla näitä olisi näköjään saatavilla, mutta onkohan tämä sitä "ei kuulu Suomeen" osastoa. ;)
Luonnonkivi
9
927
Vastaukset
- Eri asia
Ei toimi Suomessa.
http://gooby.naurunappula.com/screen/37/c7/37c7341d895351be/0/1085073.png - Ei köyhille
On mahdollista tehdä. Onhan esim. eduskuntatalokin tehty. Onko sulla lompakko kunnossa?
- Kivittelijä
Juu, onhan noita julkisia graniittirakennuksia olemassa. Mietinkin lähinnä omakotirakentajan kannalta. Onko tietoa yrityksistä, jotka myyvät luonnonkiveä rakentamiseen? Pika googletuksella löysin tälläisen: http://www.ikikivi.com/fi/tuotteet/julkisivukivet/item/perustuskivi?category_id=4
Nuokin myydään perustuskivenä, mutta kaipa samoista harkoista voisi tehdä seinätkin. Kukkaron kuntoa olisi helpompi arvioida kun olisi useampi hinnasto vertailtavana, mutta aika vaikea on löytää.
Onkohan itse rakentaminen kalliimpaa? Tarvitaanko siihen jotain erityisosaamista tms. ? - rkm
200-300 €/ neliö - asennus.
Voi asentaa itsekin, tarvitsee vain nostolaitteen, esim kaivinkone pihdeillä.- Ja päin persettä
Rälläkällä helppo leikata. Tosi helppo asentaa itse. Vahva mies nostelee käsin, mitä sitä nyt kaivinkonetta turhaan kuluja tekemään. Louhokseltakin kannattaa käydä itse räjäyttämässä, ei siihen tarvita kuin dynamiittia.ja kuljettaa voi vaikka Corollan takakontissa luukku auki.Suomi on oikein tunareiden temmellyskenttä, kaikki mahdollinen tehdään itse ja sen kyllä huomaa.
- eimeidänsyy
Ja päin persettä kirjoitti:
Rälläkällä helppo leikata. Tosi helppo asentaa itse. Vahva mies nostelee käsin, mitä sitä nyt kaivinkonetta turhaan kuluja tekemään. Louhokseltakin kannattaa käydä itse räjäyttämässä, ei siihen tarvita kuin dynamiittia.ja kuljettaa voi vaikka Corollan takakontissa luukku auki.Suomi on oikein tunareiden temmellyskenttä, kaikki mahdollinen tehdään itse ja sen kyllä huomaa.
"Suomi on oikein tunareiden temmellyskenttä, kaikki mahdollinen tehdään itse ja sen kyllä huomaa. "
Maailman kovimpiin luuluva verotus pakottaa tekemään itse. Toisaalta jos tekee paljon itse, osaa myöskin tehdä laatua ja usein paremmin kuin työhönsä kypsyneet ammatilaiset, varsinkin rakennusalalla.
- kiviä seinään
Kiilaamallahan saa kiven haluttuun muotoon ja jos tarvitsee tarkempaa niin työkalujahan on jolla saa kiven viimeisteltyä.
Aika lailla käsityötähän toi on vaikka raaka-aine olisi ilmaista niin jos sen jollakin teettää niin maksaahan se. Itse tehden sitä ei montaakaan neljöä päivässä tee ellei sitten pistä kuution kokoisia kiviä seinään. - Been there dunnit
Graniittia on ikävä työstää. Tein tapitetun porrasasennuksen. Leikkasin timanttisirkkelillä. Vesialtaasta huolimatta pölyä oli jopa ...
Minulla meni kaksi päivää 9 m2 portaiden asennuksiin. Levyt olivan sentään vain 30 mm paksuja. Hirvittää ajatellakaan, mitä paksumman graniitin leikkaaminen vaatisi.
Ei ole hyvä idea! - Kivilinna Lieto
Idea ei ole todellakaan kovinkaan hyvä, kivitalon saa aikaiseksi helpommallakin.
Meillä Turussa päin on ainakin kaksi taloa, jotka on muurattu Paraisten kaivoksen päänkokoisista kivistä.
Sitten sisäpuolelle eristys ja näyttää kivilinnalta.
Ovat olleet jo ainakin parikymmentä vuotta, eikä runko ole mennyt miksikään. Joten ilmeisen vahvaa on kunhan perustukset kestää, eikä pääse routimaan.
Materiaalit eivät ole kalliita, mutta työtä tietysti on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723