Läppäri kastui samassa repussa olleesta vuotaneesta tölkistä. Kuivasin melko pian minkä pystyin mutta eipä enää käynnisty. Nyt aikaa pari tuntia. Käynnistäessä kuuluu hyvin vaimea sähköinen sirinä, mutta useamman yrityksen jälkeen vihreä valokaan ei enää syty. Kokeilin myös verkkovirtaan kytkettynä. Virtalähteen voinee korjata, mutta onko muisti vaarassa?
Kastunut läppäri
14
4824
Vastaukset
Muisti ei niinkään ole vaarassa jos sen ottaa ajoissa irti.
- pTTRo
Läppärissä ei oikeastaan ole veteen liukenevia osia. Kastuneen läppärin kuoret kannattaa irrottaa. Sitten läppäriä on hyvä pitää pari vuorokautta paikallaan kuivamassa, minkä jälkeen sen voi kääntää ylösalaisin päiväksi tai kahdeksi. Näin kaikki kosteus on varmasti kuivunut pois, ja läppäri käynnistyy normaalisti.
- sdffadf
Hän on jo tehnyt virheen kun on käynnistänyt koneen märkänä.
Jos sisältä kuulunut suhinaa niin tod näk jotain on jo peruuttamattomasti rikki.... - -------
Neste on sähkönjohdin ja märkänä sitä ei olisi pitänyt yrittää käynnistellä ollenkaan.
Pari vuorokautta kuivattelet, niin näkee sitten. Kannattaa ottaa näppäimistö irti jos sen saa. Samoin pohjaluukut.
- nix-o-
Jos neste oli olutta niin läppäri tuli varmaankin känniin ja sammui.
- parappa
Joo tosiaan märkänä ei kannattaisi käynnistellä ollenkaan!
Täytyy myös muistaa että toennäköisesti tölkissä oli jotain muuta kuin puhdasta vettä. Ja läppärin sisällä myäs todennäköisesti pölyä.
Läppäri olisi viisainta viedä huoltoon.
Mikäli omat taidot ja tietämys riittävät niin läppäri kannattaisi purkaa osiin ja huuhtoa vedellä ja sitten lopuksi tislatulla vedellä. Ja kuvattaa todella huolella. - Että semmosta
Kiitos vastauksista. Näyttää, että evoluutio ei aivan vielä karsinut minua ja konettani. Samppa käynnistyy nyt parin vuorokauden jälkeen ja akku on parhaillaan latauksessa. Käyttö onnistuu hiirellä ja näppäimistöllä. Täysin pois pelistä on touchpad. Lisäksi ainakin kellonaika on yli 15 tuntia jäljessä vaikka aikavyöhyke onkin oikein.
Tölkissä ollut nektari oli siideriä. Kone noin 1,5 vuotta vanha ja olen yrittänyt pitää pölyt kurissa, mutta kyllä sitä näkyy mm. näppäinten syrjissä.
Pohjasta voin itse avata HDD Memory -luukun, joka on kiinni yhdellä ristipääruuvilla. Olen valmis viemään koneen huoltoon (Expert/Gigantti), mutta mikäs varmuus siitä on, että siellä todella huuhtovat koneen osat (eivätkä vain tee jotain minimifixausta)? Lisäksi hieman huolettaa muistin vahingoittuminen huollossa: 95% kamasta on myös ulkoisella kiintolevyllä (selvisi juhannuksesta kuivana), mutta ne uusimmat...- Pentti Nelonen
Jaa että siideriä!
Tässä näemme, mitä kaikkea alkoholismi aiheuttaa.
Maksan lisäksi hajoaa koneetkin. - öliölöiiiööiliöö
Pliis, älä puhu kiintolevystä muistina. Sekoitat asioita.
Ei siitä oikein voi saada varmuutta paitsi menemällä paikan päälle tai luottamalla heihin.
- Että semmoista
Kannattaako minun avata alaluukku esimerkiksi yön ajaksi?
Nyt se taitaa olla liian myöhäistä.
- Että semmoista
Melkein kaikki toiminnot kuitenkin palautuivat tietyn ajan (kuivumisen johdosta) kuluttua. Ehkä touchpadin alle on vielä jäänyt kosteutta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804