olen kuullut että saattais tulla valkoisille kissoille sokeus tai muu sellainen,
kuinka suuri mahdollisuus on että se on kissalla? ei pentuina vielä ole mutta vanhempana??
otin just kaksi valkoista pitkäkarvaista kissaa...
valkosilla kissoilla sairaus..??
5
1251
Vastaukset
- uke
selvitä onko ne kuuuroja vai ei. vaikka ääni kokeella. sinisilmäiset kissat on todennäköisemmin kuuroja kun taas oransisilmäiset ovat todennäköisemmin kuulevia. siittä ääni testistä vielä, että älä tömistele tai hakkaa kovaa pintaa, koska silloin saattaa syntyä värähkyksiä, jotka jopa täysin kuuro kissa pystyy aistimaan käpäliensä herkillä polkuanturoilla.
- blondi
pahoin pelkään yleensä valkoiset kissat tulee kuuroiksi mutta jos sinulla hyvä tuuri käy niin ne pysyy terveenä uskon että ne on terveitä!!! onnea matkaan!!!
- kokemusta on
Tuskin valkoiset kissat tulevat sairastumaan sen herkemmin kuin muunkaan väriset. Syntyjään jotkut saattavat olla kuuroja, mutta ei se kuurous iän mukana tule nimenomaan valkeille kissoille. Vanhetessaan kaikki kissat voivat kärsiä kuulon heikkenemisestä.
Yksi erikoisuus lisää valkeista kissoista: nukutusaineen annostelu on todella tarkkaa valkoisille kissoille. Vein valkean kissamme eläinlääkäriin leikattavaksi, ja nukutusta aloiteltaessa kyseli lääkäri tosi tarkkaan, onko kissalla yhtään muun väristä karvaa kuin valkoisia. No kissalla kasvoi noin kymmenen mustaa karvaa kaulassa, ja johan muuttui lääkkeen annostus, ja ymmärtääkseni aika paljon! En tullut kyllä kysyneeksi saiko kisu enemmän vai vähemmän nukutusainetta.
Kissanpennun kuulon voi muuten helposti testata vaikka läimäyttämällä kädet yhteen tai viheltelemällä. - :o)
Valkoiset ja sinisilmäiset kissat ovat syntyjään kuuroja. Tämän aiheuttaa joku geenijuttu. Valkoinen kissa ei siis kuuroudu iänmyötä sen kummemmin, kuin muunkaan väriset, jos syntyjään kuulo pelaa. Jos kissalla on syntyissään vaikka yksikin toisen värinen karva, se todennäköisesti pelastaa kuulon. (Kissa ei kuuroudu, vaikka se karva tippuisi pois)
Itselläni on keltasilmäinen valkoinen kissa ja ihan umpikuuro se on. Ikää on jo 12-vuotta ja hyvin pärjäilee, mutta ei ulkoile itsekseen. Meillä on pennusta asti käytetty viittomia, jotka kissa on oppinut. Ainoa hankaluus on se, että minun pitää aina saada viittoiltua, niin, että kissa katsoo minuun päin. Tuntuu, että esim. tuntoaisti on hyvinkin herkkä kuuroilla kissoilla.
Ihosairauksia saattaa esiintyä muita värejä enemmän, mutta ne on helppo huomata ja hoitaa ajoissa. (meillä tarvitaan aika-ajoin kortisonikuuria)
Hellyytä ja huolenpitoa vain ihan samaan tahtiin, kuin muutenkin kissoille, niin kuurollakaan kissalla ei ole mitään hätää.- lumessakahlaaja
...muttei aina näin käy...
Itselläni on 9-vuotias valkoinen kissa. Syntyessään sillä oli päälaella kaks mustaa täplää jotka katosivat puolen vuoden aikana...
Ei siis ole kuuro. Sairauksia on ollut kyllä enemmän kuin toisella mustalla kissallani. Musta ei ole sairastanut koskaan mitään vaikka onkin jo 8-vuotias.
Äidilläni on myös valkoinen kisu. Sillä on siniset silmät eikä koskaan ole omistanut ainuttakaan eriväristä karvaa...silti kuulee hyvin :)
Veljelläni oli valkoinen kissa ja sekin kuuli hyvin sekä kaverillani on valkoinen pitkäkarvainen kissa eikä kuulossa ole mitään vikaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161