Kuningas ja perhonen

Unitilasi on unta

Kuningas uneksi olevansa perhonen, joka lenteli autuaallisesti siellä täällä. Herättyään aamulla hän oli hämmentynyt. Oliko hän kuningas, joka uneksi olevansa perhonen, vai perhonen, joka uneksi olevansa kuningas? Hän meni tapaamaan gurua selvittääkseen asiaa. Guru vastasi hänelle: "Et ole kuningas etkä perhonen. Olet puhdas tietoisuus. Molemmat kokemukset, kuningas ja perhonen, tapahtuvat puhtaassa tietoisuudessa."

2

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitoksia. Meidän vaeltavien onkin tarkoitus kasvaa pysyvään nirvikalpa samadhiin ja siitä eteenpäin. Ensiksi voi tulla joillakin vähän muistoja, seuraavaksi tajuamme olevamme tietoisuus tuon persoonan takana. Tuo persoona koostuu kokoelmasta tuntemuksia, ajatuksia, kuvia. Persoona on kuin iso kuvakavalkaadi.

Nirvikalpan vakiinnuttamiseen voi mennä elämiäkin. Kuolemanjälkeisen elämän huippukohdassa olemme nirvikalpa samadhissa. Me jotka olemme tulleet tähän maailmaan, meidän tehtävä on vakiinnuttaa tuo kuolemanjälkeisen elämän huippukohta fyysisessä kehossa eläessämme.

Käytännössä laskemme tietoisuutemme tähän maailmaan ja kehoon. Laskeudumme maailmaan omana itsenämme, puhtaana tietoisuutena, siinä tavoitteemme.

Tuntemukset, ajatukset ja kuvat muuttuvat: niissä ei ole pysyvää lepoa. Kun asteittain kasvamme virtaavien tuntemusten ja ajatusten hämmennyksestä selkeyteen, huomaamme olevamme kuin hiljainen tietoisuuden kenttä. Tietoisuuden kenttä on tietoinen noista ilmiöistä, esim. persoonasta, vasta sitten, kun se kiinnittää huomionsa näihin.

Kun tietoisuus palaa omaksi itseksensä, se lakkaa kiinnittämästä huomiota mielenliikkeisiin.

• JeesusonOlemassa

Ajatella, että kristitty miettisii
      onko perhonen?
      Hahhahhahhan?
      Todellakin ihmisen vapaus
      olla kuinka saatanan typerys on äärtöntä.

Niin,
      jos ollaan tosissaan.
      Niin tämä hindulainen sekopäisyys
      ei ole kaikiltaosiltaan epäpätevää.
      Ihmisen tulee todella erottaa
      maallinen ja henkinen.
      Mitä hinduilla ei ole on Jeesus.
      Siksi ovat tyhmiä.
      Jeesus on tie, totuus ja elämä.
      Siis Jeesusta seuraamalla
      löytää oikean totuuden.
      Kuka teistä on elänyt
      Jeesuksen Evankeliumin mukaan.
      Joka haluaa arvostella.
      Arvostelkoon totuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4632
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1927
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1620
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      125
      1154
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1101
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1046
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      943
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe