Tällainen bluetooth odb lukija vaikuttaa teknisesti mielenkiintoiselta:
http://www.ebay.com/itm/ELM327-OBD2-V1-5-Bluetooth-Car-Diagnostic-Scanner-Android-Torque-Auto-Scan-Hot-/161314654560?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item258f1a4960
Automme toimii hyvin, mutta onko odb lukijasta jotain hyötyä auton ylläpidossa kotikonstein? Korjausosaamiseni on luokkaa tulppien vaihto ja itse asensin langattoman keskuslukituksen ohjauksen. Korjausopaskin meillä on. Jarrujen korjaus on liian vaativa työ minulle.
ODB lukija B5 malliin, onko käyttöä?
34+3
1
138
Vastaukset
- ari volkk
Minkä ikäinen B5? Jos ennen ~2000, niin niissä on KKL, ei OBD2. Sama liitin. Kannattaa selvittää asia.
Tutustu VCDS-ohjelmaan. (Vanha nimi vag com) Sillä voi esim sopeuttaa kaasuläpän ja lukea ne vikakoodit.
Kyllä vikakoodien luku ja niiden selvittäminen on kiinnostavaa puuhaa. Ja voi säästää huollossa, koska koodien luku on aika tyyristä.
Jos onnistuu tulppien vaihto niin kyllä jarrutkin menee. Pikkuhiljaa vain kun on se opaskin. Vikakoodien perässä tulee tehtyä kaikkea pikkukovaa ja varmuutta tarttuu.
T. Vasta vuoden rassaillut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768142Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583233- 372546
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362119- 232080
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611647
- 181609