Hygienia Varnassa ja Kultahietikolla?

mammamaalta

Olemme lähdössä ensimmäistä kertaa pienten lasten kanssa Bulgariaan kahden Turkin matkan jälkeen.
Turkissa maitohappobakteerit jäivät käyttämättäja käsidesiä tuli käytettyä todella harvoin. Mitään ongelmia ei meille koitunut hygienian suhteen.
Kuinka on Kultahietikolla ja Varnassa?
Onko ruoka kuinka "puhdasta", mihin kannattaa varautua, mitä kannattaa välttää?

Asiallisista kommenteista etukäteen kiittäen;-)

8

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nabella

      Olen lähdössä neljättä kertaa Kultahietikolle kahden viikon päästä. Koskaan ei ole vatsatauti yllättänyt vaikka ihan huoletta olen syönyt ja juonut. Juomat tilaan ilman jääpaloja ja monissa ravintoloissa on pöydässä valmiina ketsuppia ja majoneesia joita en ole tohtinut syödä. Ruoka on hyvää ja puhdasta, en ole koskaan löytänyt sijaa moitteille.(Paitsi yhdessä ravintolassa oli todella mautonta ruokaa. En muista nimeä, mutta sitä mainostaa vaalea vanhempi nainen huutelemalla "terve terve paras ruoka."jne) Muutaman maitohappobakteerin söin ekan reissun alussa, mutta en kokenut niille tarvetta. Jokainen reagoi tietysti eri tavalla, tämä siis mun näkemys! Kultahietikolla on myös mäkkäri ja subway ja olettaisin että ketjuravintoloissa on aika tarkat määräykset puhtaudesta.
      Kaupunki on muutenkin siisti. Ainut miinus vessakäytännöstä, kun aina pitää siitä maksaa. Jokunen ilmainenkin vessa löytyy, mutta niiden kunto onkin sitten vähän kyseenalainen. Mutta aivan ihana paikka! Toivottavasti viihdytte! :)

      • Varnaa ilman marinaa

        Ohoh! Että oikein karmea asia kun pitää maksaa vessakäynnistä. No yrittäjät ovat ulkoistaneet kyseisen palvelun, eli voit poiketa vessaan ihan hyvällä omalla tunnolla vaikka et käytäkään ko. palveluyrityksen muita palveluja.

        Enempi naurattaa kun ajattelee, että joku valittelee sitä että joutuu maksamaan 0,25 tai jopa 0,30 euroa. Siitähän menee jo matkakassa ihan sekaisin.


      • nabella
        Varnaa ilman marinaa kirjoitti:

        Ohoh! Että oikein karmea asia kun pitää maksaa vessakäynnistä. No yrittäjät ovat ulkoistaneet kyseisen palvelun, eli voit poiketa vessaan ihan hyvällä omalla tunnolla vaikka et käytäkään ko. palveluyrityksen muita palveluja.

        Enempi naurattaa kun ajattelee, että joku valittelee sitä että joutuu maksamaan 0,25 tai jopa 0,30 euroa. Siitähän menee jo matkakassa ihan sekaisin.

        No ei se raha siinä niinkään ole se pointti, vaan se että kun olet menossa vessaan, kauhea hätä ja sitten joku mummo hyökkää käsi ojossa heilutellen pientä nenäliinan palaa. Se vie tämmösen suomalaisjuntin vessayksityisyydestä hohdon. Yritä siinä sitten toimittaa asiasi kun se "vessayrittäjä" istuu oven takana. Ja siis joo, pasilan asemalla armoton kusihätä maksaa kaks euroa, että tuo yksi leva on aika pieni. :) ei ollut tarkoitus provosoida ketään!


    • 10+3

      Samalla linjalla.. turkissa ja kreikassa joutunut aina vähän katselemaan mitä suuhunsa laittaa.. ja joka kerta jollain porukasta menny pakki sekaisin. Tuolla tuli syötyä ihan kaikkea jopa sitä auringossa muhinutta majoneesia.. Se vaalea nainen on kyllä hietikon ärsyttävin sisään heittäjä.. piti ratakiskosta vääntää että ei !

      • leena.nov2

        Hei, onko teillä tietoa tulvista jotka koettelevat varnaa ja kultahietikkoa.


      • fkkgk
        leena.nov2 kirjoitti:

        Hei, onko teillä tietoa tulvista jotka koettelevat varnaa ja kultahietikkoa.

        Tulvia ei ole ollut silloin kun minä olen sillä alueella ollut ,tarkoitan suurempia ,joskus rankkasateen jälkeen vesi nousee kaduille hieman. Suurimmat tulvat ovat yleensä Bulgarian keskiosissa lähellä vuoristoa.


      • fkkgk
        fkkgk kirjoitti:

        Tulvia ei ole ollut silloin kun minä olen sillä alueella ollut ,tarkoitan suurempia ,joskus rankkasateen jälkeen vesi nousee kaduille hieman. Suurimmat tulvat ovat yleensä Bulgarian keskiosissa lähellä vuoristoa.

        En huomannut uutisista tulvaa joka iski sille alueelle.Olen ollut siellä yleensä heinäkuussa.


    • 10+3

      Toi tilanne kiinostaa itseänikin.. olis perjantaina lähtö. Muutamaa tuttua facebookissa tavoitellu mut ei ole saanu yhteyttä ku sähköjä ilmeisesti aika pahastikkin poikki koko varnan alueella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe