Ilon ja onnellisuuden kokeminen.
Kurssi on onnellisena olemista. Onnellisuus on todellakin ilon kokemista ja sen tekeminen pysyväksi osaksi elämäämme… Kurssi sanoo, että meidän luonnollinen todellisuutemme on olla iloinen ja rakastettava. Mutta olemme opettaneet itsellemme joitakin outoja ja vihamielisiä käsityksiä. Niinpä suuri osa Kurssista on todellakin poisoppimista vahingollisista asioista joita olemme opettaneet itsellemme ja jotka estävät meitä olemasta iloisia ja onnellisia. Kun alamme päästämään irti näistä häiriötekijöistä joita olemme luoneet, alamme kokea sitä mikä on meille luonnollista. Ja se voi olla vain rakkaudellista ja ilon täyteistä.
LÄHDE: Neil Wahle: A Course In Miracles: The Living of Helen C. Schuchman & William
Onnllelista
1
119
Vastaukset
- templar
Ne; kauneudet, kauhut, mielipahat ja mielihyvät kaikkine tuntemuksineen, ne ovat ihmisestä itsestään.
Jos niitä ei kanna sisällään niitä ei ilmene.
Meissä on 'daimonisetkin piirteemme',,ei ole toista ilman toista. Realissa emme ole maailmassa yksin, siksi on sellaisiakin kohtaamisia jotka eivät tue mielihyväämme(emmekä me muiden).
Materialisen maailman eräs vahvoja lainalaisuuksia(syy&seurausta)on viisasta ottaa huomioon kun luodaan kuvitelmaa onnesta.
Pelkästään romanttiset kuvajaiset onnesta korostavat mielihyvää-->joka on käytännössä mahdotonta.
Oikeastaan sellaiset romanttiset utopiat ovat haitallisia.
Miksi?
Koska ns. "yltiö positiivinen ajattelu" pakottaa ensinäkin tomintaan jossa ollaan kuin yksin yhteisessä maailmassa,,no ainakin sellainen vaara on olemassa.
Toiseksi,,(neuropsykologia) todistetusti tapahtuu ylikorostuksissa käänteisesti niin, että se "Ei" (sana/ajatus) nostattaa "Kllän" ja päin vastoin.
Yksioikoisuuden sijaan on fiksumpaa opetella ymmärtämään itsessään olevaa kokonaisuutta,,myös ristiriitaa ja tuskaa.
Se tapahtuu ainoastaan ajan kanssa niin kirjatiedon hankkimisesta, kuin elämäkokemuksen kautta hyvätahtoisuuden hengessä.
Kokemuksiaan ja tietoa yhdistellen sitä lopulta viisastuu kun hyväksyy elämänsä faktoja, sellainen lisää todellista sisäistä rauhaa ja onnea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821339Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1691061Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125830Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123758- 77745