Ohjaustehostimeen öljyä (Focus)

Marjo-Riitta

Focuksessani ohjaustehostimen säiliön öljymäärä on kylmässä moottorissa nippa nappa minimimäärän kohdalla. Huoltokirja sanoo määrän kuuluvan olla maximissa. Samalla huoltokirjassa lukee että ohjaustehostimen öljykanisteriin kuuluu laittaa Fordin hyväksymää automaattivaihteiston öljyä.

Mistä tämmöistä öljyä saa, ja voinko kaataa uutta öljyä vanhan sekaan? Mielestäni asia on liian vähäpätöinen syy viedä auto huoltoon jos sen voi kerran tehdä itse. Tietääkö joku?

9

6015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masa

      Moi.

      Ainakin Fordin likkeeltä saa tuota ohjaustehostimen öljyä. Muistaakseni on 1,5 l kannuissa. Kyllä voi laittaa entisen sekaan. Näin tein ittekkin kun ex Mondeosta oli vähentynyt jostain syystä minimiin. Sitten ihme kyllä pysyi max:ssa.

    • jostain

      tavaratalosta autoosastolta automaattivaihteistoöljyä ja kaadat sinne niin hyvä on.Kyllä se Fokus sen sitten hyväksyy.

    • Varaosatiskiltä

      Juu... Saa varaosatiskiltä litran purkeissa, ja jos ei osaa itse kaataa niin kyllä varaosamyyjä voi tulla avittamaan tai löytää jonkun joka auttaa. Hiukan hintavaa mutta ei mielestäni turhaa koska uusi tehostimen pumppu maksaapi noin 600egeä ja jos vielä väärän öljyn vuoksi joutuu vaihtamaan niin itseään vain voi syyttää...

    • Focus

      Moi ite ostin tampereella auto kivitilalta "oikeeta" öljyä ja maksi joku 17€ litran pönikkä ja sitä meni noin 1dl. Eli Ford liikkeeseen vaan ja on sit loppu elämäks sitä :D

    • Voortisti

      Osta tarvikeliikkeestä Mobilin automaattiöljyä, saa puolen litran pulloissa (muistaakseni, vai oliko litran?), riittää moneksi vudeksi, maksaa jotain 6€ pullo.

    • EX Fordisti

      Lisäykseen nimenomaan automaattivaihtiestoöljyä,on lisäksi punaista väriltään,halpiksista saa mm.ei kannata maksaa merkkiliikkeen tavarasta. 1 L pänikkä riittää pitkää.....n.Varauksella että ei ole iso vuoto,muuten kyllä sitä aina käytössä hiukan häviää,ei välttämättä näy edes vuotona.

    • saman kokenut

      Moi itselläni sama ongelma lauhdutinputki meni vaihtoon ja tehostimeen piti lisätä öljyä. Käyppä näyttämässä jossain korjaamossa. Lauhdutinputki on jäähdyttimen seudulla oleva putki. Vaihdettiin ja öljyn lisääminen loppui. Osa maksoi tarvikkeena n100e.

      • Anonyymi

        Jäähdytinputki, ei lauhdutin. Ainaostaan ilmastoinnissa on lauhdutin, ei missään muussa.


    • Anonyymi

      Tehostajan öljyt tuskin tarvitsee lauhdutusta, miksi ford keksi tuon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe