Nopea virustarkistus ilmoittaa tarkistetuksi eri määrän kohteita peräkkäin suoritetuilla tarkistuksilla. Esim. 23996, 6099, 6101, 6101.
Miksi ensimmäisen kerran jälkeen tarkistetaan paljon vähemmän kohteita? Olen ollut huomaavinani, että jos tarkistettujen kohteiden määrä vaihtelee jatkuvasti toisesta tarkistuksesta eteenpäin, koneessa tai nettiyhteydessä on jotakin hämärää. Mitään viruksia tarkistus ei ilmoita yleensä löytäneensä. (Win7/IE/MSE/ADSL).
Nopea virustarkistus?
10
139
Vastaukset
Nopeaa tarkistusta ei kannata käyttää. Se kun ei tarkista läheskään kaikkia kansioita ja tiedostoja.
- Väärin?
Minä tarkistan pikatarkistuksella kerran viikossa, täydellä tarkastuksella taas joka kerran kuukaudessa. Onko tämä siis väärin?
Väärin? kirjoitti:
Minä tarkistan pikatarkistuksella kerran viikossa, täydellä tarkastuksella taas joka kerran kuukaudessa. Onko tämä siis väärin?
Ei mutta melko turhaa kylläkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
- 0hm0
vapunen kirjoitti:
Ei mutta melko turhaa kylläkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Juu.
Täysin tarpeetonta jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Kuitenkin sinäkin käytät noita ohjelmia. - Siis hä?
0hm0 kirjoitti:
Juu.
Täysin tarpeetonta jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Kuitenkin sinäkin käytät noita ohjelmia.En nyt oikein ymmärrä.. Siis mikä on turhaa / tarpeetonta?
Siis hä? kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä.. Siis mikä on turhaa / tarpeetonta?
Noi tarkistukset. Ei niitä tarvitse tehdä viikottain. Riittää että muutaman kerran kuukaudessa.
- 9-pallox
vapunen kirjoitti:
Noi tarkistukset. Ei niitä tarvitse tehdä viikottain. Riittää että muutaman kerran kuukaudessa.
Turhaa se on silloinkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
- yksityisyys
Tosi on, mutta perusteellinen tarkistus taas kestää pari tuntia. Kone tuntuu huomaavan hämäryyksiä ilman käyttäjän käynnistämää virustarkistustakin. Kun valkoinen lippu ilmoittaa ongelmasta, vilkaisen, mistä on kyse. Tosi hyvin tuntuu Win7-peruspaketti toimivan.
Lisäksi tuo MSE riittää perussuojauksi mutta ei muuhun.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2013/10/06/microsoft_security_essentialsin_ei_ole_tarkoituskaan_suojata_tietokonettasi_tehokkaasti- yksityisyys
Niin moni haluaa rahastaa tietoturvalla, että on vaikeata uskoa enää keneenkään. Minulla oli joskus ZoneAlarm, mutta se tuntui vain sotkevan, joten vaihdoin peruspakettiin. En ole huomannut mitään ongelmia, mutta en latailekaan koneelleni mitään. Harvalla on varmaan näin askeettinen selailijan peruspaketti - Win7/IE/MSE/Silverlight/Adoben Flash ja Reader.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525280- 813870
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3222275Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661912Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171788Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561362Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172