Nopea virustarkistus ilmoittaa tarkistetuksi eri määrän kohteita peräkkäin suoritetuilla tarkistuksilla. Esim. 23996, 6099, 6101, 6101.
Miksi ensimmäisen kerran jälkeen tarkistetaan paljon vähemmän kohteita? Olen ollut huomaavinani, että jos tarkistettujen kohteiden määrä vaihtelee jatkuvasti toisesta tarkistuksesta eteenpäin, koneessa tai nettiyhteydessä on jotakin hämärää. Mitään viruksia tarkistus ei ilmoita yleensä löytäneensä. (Win7/IE/MSE/ADSL).
Nopea virustarkistus?
10
145
Vastaukset
Nopeaa tarkistusta ei kannata käyttää. Se kun ei tarkista läheskään kaikkia kansioita ja tiedostoja.
- Väärin?
Minä tarkistan pikatarkistuksella kerran viikossa, täydellä tarkastuksella taas joka kerran kuukaudessa. Onko tämä siis väärin?
Väärin? kirjoitti:
Minä tarkistan pikatarkistuksella kerran viikossa, täydellä tarkastuksella taas joka kerran kuukaudessa. Onko tämä siis väärin?
Ei mutta melko turhaa kylläkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
- 0hm0
vapunen kirjoitti:
Ei mutta melko turhaa kylläkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Juu.
Täysin tarpeetonta jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Kuitenkin sinäkin käytät noita ohjelmia. - Siis hä?
0hm0 kirjoitti:
Juu.
Täysin tarpeetonta jos osaa huolehtia tietoturvasta.
Kuitenkin sinäkin käytät noita ohjelmia.En nyt oikein ymmärrä.. Siis mikä on turhaa / tarpeetonta?
Siis hä? kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä.. Siis mikä on turhaa / tarpeetonta?
Noi tarkistukset. Ei niitä tarvitse tehdä viikottain. Riittää että muutaman kerran kuukaudessa.
- 9-pallox
vapunen kirjoitti:
Noi tarkistukset. Ei niitä tarvitse tehdä viikottain. Riittää että muutaman kerran kuukaudessa.
Turhaa se on silloinkin jos osaa huolehtia tietoturvasta.
- yksityisyys
Tosi on, mutta perusteellinen tarkistus taas kestää pari tuntia. Kone tuntuu huomaavan hämäryyksiä ilman käyttäjän käynnistämää virustarkistustakin. Kun valkoinen lippu ilmoittaa ongelmasta, vilkaisen, mistä on kyse. Tosi hyvin tuntuu Win7-peruspaketti toimivan.
Lisäksi tuo MSE riittää perussuojauksi mutta ei muuhun.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2013/10/06/microsoft_security_essentialsin_ei_ole_tarkoituskaan_suojata_tietokonettasi_tehokkaasti- yksityisyys
Niin moni haluaa rahastaa tietoturvalla, että on vaikeata uskoa enää keneenkään. Minulla oli joskus ZoneAlarm, mutta se tuntui vain sotkevan, joten vaihdoin peruspakettiin. En ole huomannut mitään ongelmia, mutta en latailekaan koneelleni mitään. Harvalla on varmaan näin askeettinen selailijan peruspaketti - Win7/IE/MSE/Silverlight/Adoben Flash ja Reader.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457422
- 324088
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522366- 532327
- 432268
- 372258
- 162246