Vauvakuume! stressavaa

hopelovefaith

olen todella stressaantunut ja surullinen siitä että olen yrittänyt kohta 10 kuukautta enkä ole vieläkään tullut raskaaksi. Minun mielestä se on pitkä aika kun joka kuukausi odottaa plussaa. Olen vasta 23 vuotta, normaalipainoinen ja en tupakoi niin en ymmärrä. Mulle sanotaan koko ajan että älä mieti asiaa ja olet vielä niin nuori niin ehdit kyllä saada paljon lapsia. Mulle tulee tosi pahamieli siitä koska se on mun oma asia milloin haluan äidiksi, onko muilla samoja tuntemuksia?

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä unohda tärkeintä

      Miten se parisuhde?

    • Esikoinen haaveissa.

      10 kuukautta ei todellakaan ole vielä pitkä aika. Toiset yrittää monia vuosia tuloksetta saada perheenlisäystä, mutta niin ei valitettavast käy. Meillä on mennyt kaksi vuotta ja en ole kertaakaan siinä ajassa raskautunut. Meillä tosin löytyi siihen syy, nimittäin miehen siittöiden määrässä ja liikkuvuudessa. Itselläni ei vielä ole mitään todettu.

      Itse olen myös normaalipainoinen,en tupakoi ja liikun päivittäin. Tiedän kyllä tuon lauseen kun käsketään olla miettimättä niin kyllä se siitä tärppää, mutta eipä ole meillä ainakaan onnistunut. Onneksi kuitenkin elo-syyskuussa alkaa lapsettomuushoidot mikroinjektiolla ja toivon kovasti, että sillä keinolla saadaan toivottu lapsi kun normaalin keinoin ei tule.

      • kolmattakuumeileva

        Ei sitä nyt voi suoraan siihen verrata, että jotkut yrittää vuosia. Tuolla periaatteella hyvin hyvin harva yrittää pitkään. "Ei 5 vuotta ole pitkä aika, kun toiset yrittää jopa 10 vuotta".

        Aloittajalle: Suurin osa tulee raskaaksi vuoden sisällä aktiivisen yrittämisen aloittamisesta. Ellei vuodessa tule raskaaksi, niin on suositeltu lääkärissä käyntiä. Aiemminkin voi toki mennä ja sitä suositellaankin, jos esimerkiksi kierto on epäsäännöllinen. Mä menin lääkärille, kun oltiin vuosi yritetty tuloksetta ja kiertoni oli epäsäännöllisen säännöllinen (vuorotellen 20 ja 40pv). Lapsettomuustutkimuksiin ei ehditty, kun tein testin lääkärikäynnin jälkeen ja olinkin jo raskaana. (Oli ollut kaksi lyhyttä kiertoa peräkkäin). Ymmärrän tunteesi, 10kk tuntuu aivan liian pitkältä ajalta, mutta vielä voi tärpätä ns. normaaliajassa. Itse olin 21v, normaalipainoinen, kun aloimme yrittämään esikoistamme. Luulin, että toista joutuisimme yrittämään vähintään sen vuoden, mutta hän saikin alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta synnytyksen jälkeen (n. 7kk synnytyksestä).

        Tsemppiä ja voimia yritykseen! Toivottavasti tärppää pian!


      • Esikoinen haaveissa.
        kolmattakuumeileva kirjoitti:

        Ei sitä nyt voi suoraan siihen verrata, että jotkut yrittää vuosia. Tuolla periaatteella hyvin hyvin harva yrittää pitkään. "Ei 5 vuotta ole pitkä aika, kun toiset yrittää jopa 10 vuotta".

        Aloittajalle: Suurin osa tulee raskaaksi vuoden sisällä aktiivisen yrittämisen aloittamisesta. Ellei vuodessa tule raskaaksi, niin on suositeltu lääkärissä käyntiä. Aiemminkin voi toki mennä ja sitä suositellaankin, jos esimerkiksi kierto on epäsäännöllinen. Mä menin lääkärille, kun oltiin vuosi yritetty tuloksetta ja kiertoni oli epäsäännöllisen säännöllinen (vuorotellen 20 ja 40pv). Lapsettomuustutkimuksiin ei ehditty, kun tein testin lääkärikäynnin jälkeen ja olinkin jo raskaana. (Oli ollut kaksi lyhyttä kiertoa peräkkäin). Ymmärrän tunteesi, 10kk tuntuu aivan liian pitkältä ajalta, mutta vielä voi tärpätä ns. normaaliajassa. Itse olin 21v, normaalipainoinen, kun aloimme yrittämään esikoistamme. Luulin, että toista joutuisimme yrittämään vähintään sen vuoden, mutta hän saikin alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta synnytyksen jälkeen (n. 7kk synnytyksestä).

        Tsemppiä ja voimia yritykseen! Toivottavasti tärppää pian!

        Kyllä tiedän, että monet haaveilevat lapsesta 5v tai yli 10v. Monet ei välttämättä siitä huolimatta saa koskaan biologista lasta ja adoptiokaan ei sitä lasta takaa. Minusta 10kk yrittämisestä ei vielä kannata tressata, koska se ei todellakaan ole pitkä aika. Tutkimuksiin kyllä kannattaa mennä vuoden yrittämisen jälkeen. Toiset menevät ennemmin ja toiset myöhemmin. Me mentiin 1,5v jälkeen ja meillä on esteenä myös miehen työreissut, mikä myös estää raskautumista.

        Lapsettomuushoidotkaan ei sitä takaa, että lapsi joskus saadaan. Eniten tässä ärsyttää tämä epävarmuus kun mistään ei ole varmuutta tuottaako hoidot meille toivottua tulosta.


    • orchid_

      Täällä myös yksi vauvakuumeinen, vasta hiljattain olemme alkaneet mieheni kanssa yrittämään.. Nyt menee päivät ajatellessa, että joko nyt? Vaikka ollaan päätetty että tulee kun on tullakseen eikä oikein yrittämällä yritetä..

      Nyt on ruvennut olemaan vähän kummallinen olo, pissattaa jatkuvasti ja mieliteko jäätelöön on aivan valtava! Mä en siis lähes koskaan juurikaan jätskiä himoitse, mikä on ollutkin siis aika outoa.. Vatsaa on myös vihlonut ja alavatsaa polttelee. Nyt vaan mietin että kuvittelenko vai onko jotain oikeasti tapahtumassa :/ Noin viikko vielä menkkojen alkamiseen..

      Omalla kohdallani pelottaa myös sairaus, kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen vasta opettelemassa sen asian kanssa elämistä ja lääkitystä sairauteen takana vasta noin kolme kuukautta.

      Pidän peukkuja sulle että pian saisit plussattua, täälläkin elellään jänniä vaiheita :)

    • aikaa vain

      Hei, meillä yritettiin lasta yli viisi vuotta tuloksetta. Aloitimmekin ravaamaan kaikenmaailman hoidoissa, jotka nekään eivät auttaneet.
      Keskeytimme hoidot, jonka jälkeen tulin raskaaksi.
      Sen jälkeen ei ole ollut niin kovia vaikeuksia, nyt jo neljäs maha-asukki kasvamassa :)

      Voimia!

    • JeesusonKuningas

      Joo,
      vauvat taitaa tosiaan syntyä rakkaudesta,
      ei yrittämisestä ilman sitä.
      Hedelmöitys syntyy suurimmasta rakkaudesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe