Suomalainen kateus !

Miss runoilija

Vain me suomalaiset olemme kateellista kansaa, missähän mahtaa olla vika. Kuka tietää ?

48

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss runoilija

      Että kun naapuri sattuu ostamaan vaikkapa uuden auton, pitää hankkia vähän vielä kalliimpi vaikka ehkä ei olisi varaakaan.

    • Miss runoilija

      varmasti kehu jos sinulla on vaikkapa uusi kampaus tai jokin vaate.

    • Miss runoilija

      meillä suomalaisilla.

      • Miss runoilija

        kehuvat vapaasti. Esim. ihanat amerikkalaiset ovat aina kehumassa vaikka ei aina niin aihettakaan olisi.


    • Miss runoilija

      mitään lääkettä, kuka tietää.

    • Miss runoilija

      Olen siitä kummallinen tyyppi että en kertakaikkiaan osaa olla kateellinen, taidan olla vähän hullu, se taas totean.

    • Miss runoilija

      kateellinen ja kenelle. Kun kuitenkin olet.

      • Miss runoilija

        sitä edes tunnustamaan..............


      • Miss runoilija
        Miss runoilija kirjoitti:

        sitä edes tunnustamaan..............

        edes yhden kateuden aiheen niin silloin sinulla on vielä toivoa, et olekaan niin kateellinen kun luulet.


    • Miss runoilija

      Kateus, se on kavala juttu
      siltä ei välty outo eikä tuttu.
      Se on paha tauti kavala loinen
      mistähän johtuu hirvitys moinen.

      • Blösö

        Kateus vie kalan vedestä Hämähäkin taikinasta
        on mun mielestä hyvin sanottu
        valitettavasti olet oikeassa
        kyllä ollaan kateellisia vaikka mille
        varmaan moni on sullekkin tuotteliaisuudesta
        ja rohkeudesta kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta


      • Miss runoilija
        Blösö kirjoitti:

        Kateus vie kalan vedestä Hämähäkin taikinasta
        on mun mielestä hyvin sanottu
        valitettavasti olet oikeassa
        kyllä ollaan kateellisia vaikka mille
        varmaan moni on sullekkin tuotteliaisuudesta
        ja rohkeudesta kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta

        Kiitti sanoistasi. Minä kun olen sen verran sitkeä sissi että en kovin helposti loukkaannu mistään. Joskus tuntuu että saan vain pontta siitä mitä enemmän minua kritisoidaan.


    • Miss runoilija

      Kun tuttavani asunnon osti
      niin entinen naapuri hänelle kosti.
      Otti suuren lainan varten uutta taloa
      ja nyt rypee veloissa, ei näe missään valoa.

    • Miss runoilija

      Kuka tietäis kateuteen lääkkeen hyvän
      joka poistais katkeruuden syvän.
      Sillä suomalainen on paha pala niellä
      kun se tahtoo kulkea kateuden tiellä.

      • Miss runoilija

        Onneksi, saan olla kateudesta vapaa
        mut joka päivä sellaisia ihmisiä tapaa.
        Jotka vain, moittivat, eivät ketään kiitä
        heille mikään ei ole hyvä, riitä.


    • Miss runoilija

      kun minua ottavat päähän niin kovasti kateelliset ihmiset että voin jopa sanoa heille suoraan että taidat olla vähän kateellinen.
      Näin olen menettänyt muutaman tuttavani mutta väliäkö sillä.

    • Miss runoilija

      omaa tietokonetta tällä hetkellä joten kirjoittelen kirjastossa mutta kun sekin on aiheuttanut kateutta.......... Sinä se vaan aina kirjoittelet siellä kirjastossa vaikka sinulla on kotonakin kone(ei toimi kun tuli kait joku virus).

      • Miss runoilija

        sekin kun ostin keinonahkaisen pitkän takin... halpakin se oli. AI... sulla on varaa ostella tollasia takkeja vaikka et pysty tietokonettasi korjauttamaan............... VOI VITSI....


    • Miss runoilija

      Kun menin muutama vuosi sitten matkalle Turkkiin.... Mitä sää sinne, sehän on ihan muslimimaakin... sanoivat ne jotka eivät koskaan käy itse missään.............. ja jatkoivat... eikö oo ihan tyhmää mennä sinne itteensä tappamaan.

    • Miss runoilija

      olla kateeton............. KOETTAKAA perässä.

    • Miss runoilija

      Että täällä, juuri suomi24. sen palstoilla ovat fiksuimmat tyypit, eivät kai niin kovin kateellisia mutta ehkä vähän jotkut.

    • kansaa

      Taas ihan höpö juttu kaikissa kansakunnissa kateellisia pilvin pimein.

      • Miss runoilija

        kyllä kateus on supi suomalainen perusjuttu vaikka muissakin kansoissa esiintyy kateutta mutta ei niin suuressa määrin kun suomalaisissa.


    • Miss runoilija

      olet silloin hyvä tyyppi kun haluat tunnustaa kateutesi...... Mikset sitä tekisi....
      Koeta nyt edes......... ei se maksa mitään.

    • Miss runoilija

      sille että nyt tällähetkellä tietsikkani on rikki ja saan kirjoitella ILMAISEKSI.

      • Miss runoilija

        kyllä sun nyt kelpaa kun säästät rahaa paljon kun käytät kunnallisia palveluita(kirjastoa), mitä sillä ylimenevällä aiot ostaa ??????????
        Sanon että panen pankkiin korkoa kasvamaan... HEH..


    • Miss runoilija

      Täällä vain yksin kirjoittelen kateudesta maan
      ja tuskin vastauksia saan.
      Johtuneeko kaikki kateudesta vai mistä
      kun ei porukka kommenttejaan pistä.

      • amiliina

        kaikki lähtivät markkinoille !:)


    • miss runoilija

      Kertokaa kuka julkkis voisi olla kiitoksen arvoinen, ei niistä aina kannata etsiä varjopuolia ja virheitä, eihän.
      Minun mielestäni mm. Esa Saarinen on yksi kivoimpia julkkiksia ja toinen on Jaajo Linnonmaa.

      • miss runoilija

        50cent ja Eminenm, amerikkalaisista.


      • miss runoilija
        miss runoilija kirjoitti:

        50cent ja Eminenm, amerikkalaisista.

        Näyttelijä Hannele Lauri.


    • miss runoilija

      KUKA julkkis on teidän mielestänne mainitsemisen arvoinen vai onko ketään?????????????????????????

      • miss runoilija

        olisi kiitettävän ja ylistämisen arvoinen ihmisenä.


    • ville

      olen kateellinen Miss runoilijan runosuonelle.

      • Miss runoilija

        Kiitti rakas VILLE. Mulle saakin olla kateellinen.


    • miss runoilija

      Tiesittekö että kateellinen ihminen on kateutensa lisäksi vielä rumakin sillä kateus rumistuttaa.............

      • miss runoilija

        Kateelliset siis ovat rumia paitsi ne jotka ovat minulle kateellisia.. He ovat kauniita.


      • miss runoilija
        miss runoilija kirjoitti:

        Kateelliset siis ovat rumia paitsi ne jotka ovat minulle kateellisia.. He ovat kauniita.

        Kadehtikaa joukolla minua, rakastan sitä ken itseäni kadehtii, se tekee minut ylpeäksi itsestäni. Kohottaa kummasti vankkumatonta itsetuntoani.


    • muovimatto

      Minua kammoksuttaa tämä suomalaisten kateus. Olen asunut nuoruudessani Australiassa ja siellä ei ollut ollenkaan tälläistä kateutta, kun mihin törmää täällä Suomessa. Kateus aiheuttaa täällä sen, että aletaan juoruamaan kateuden kohteesta pahaa. Etenkin tälläistä tekevät huonon itsetunnon omaavat ihmiset. Jos on hyvä itsetunto, niin tälläiseen ei sorru.

    • maksaamaksaa

      en vastausta mistä johtuu ???
      Vaan se kateutta on vaikka pienen pienestäkin asiasta, kun vaikka on uudet kengät !!! hih, ei hitto, kai nyt jokaisella sentään pitänee kunnon kengät, tms. voi apua, huh, huh.

      - sitten toinen kommentti: mistäs ostit, paljonko MAKSOIT …..

    • ei.ole.kadehdittavaa

      Minä olen varmaan se joka kysyn mistä ostit paljonko maksoit. Siinä ei ole mitään kateutta vaan silkkaa tiedonjanoa.
      Onpa ikivanha ketju mutta tuolla joku kirjoitti että kun naapuri osti auton niin toinen hankki paremman. Eihän se ole kateutta lainkaan. Nuorena yhdellä ainoalla koko talossa oli työtämme vastaava kunnon tutkinto ja parempi palkka. Minäkin hankin työn ohessa itselleni. Se oli tavoitteellisuutta ja kovaa työtä, ei kateutta. Kateutta on se että haluaa toiselta pois sitä mitä tämä on saanut hankituksi. Esim. työkaverini kaivoi äitiyslomalta tullessaan kaikki selliset hommat, mitkä hän katsoi virheellisiksi. Saman työnhän voi tehdä ainakin kahdella eri tavalla. Hän esitteli ne esimiehelle ja vaati että hyvänmiehen lisäni pitää ottaa pois ja se otettiin. Näin hänelle jäi satasen parempi palkka kuin minulle. Se on kateutta.

    • Kansantautinumeroyksi

      Metsäläisyydessä. Se on vielä niiin hirveän lähellä, vaikka takanapäin.

    • karmeakateus

      Kateus on sairaus, joka tuhoaa ihmistä ja ympäristöä.
      Se pitäisi käsitellä tässä yhteiskunnassa niin että se poistuu. Varmaan aivan mahdotonta.

      Kateus on ihmisen perisynti, yksi niistä kunniaan ja valtaan liittyvistä tekijöistä.
      En tiedä pitääkö paikkansa mutta sanotaan että on kahdenlaista kateutta:
      Venäläinen kateus = tuhotaan naapuri, jos sillä on enemmän kun mulla
      Amerikkalainen kateus= kerran naapurilla on, niin minä hankin hienomman.

      Mutta kateus ei kai kiusaa kaikkia ihmisiä? Tai ainakin se on joillan ikävän voimakasta ja toisilla ei juurikaan näy eikä vaikuta.

      • ei.ole.kadehdittavaa

        Missään niemessä en itseltäni kateuden tunteen haluaisi tuhoutuvan. Se kuuluu negatiivisiin tunteisiin kuten viha, mustasukkaisuus, halveksunta, alemmuus, epätoivo, tyytymättömyys, turhautuminen jne. Olen kokonainen vain silloin, kun pystyn tuntemaan kaikki tunteet. Ehkä toisia on vain hitusen ja toisia enemmän. Vain kaikki tunteet kokemalla pystyn tuntemaan myös ilon, riemun, tyytyväisyyden jopa onnen.
        On sitten eri asia opetella tunteiden kanavointi. Tuo kertomasi venäläinen kateus (ettei vaan vähän leimaava ilmaisu) on just sitä toista ihmistä tuhoavaa, pahansuopaa kateutta.


      • Kateusviekalatkin

        Esim. "mustasukkaisuus" ei ole tunne, se on mielen pipi. Pyri mieluummin tuntemaan edes hieman positiivisemmin, koska luettelemasi jutut kaventavat katsantokantaasi maailmasta ja estävät henkistä olemustasi kehittymästä. Ts. ne eivät ole hyvästä ihmiselle, olivatpa ne tuntemuksia tai mustan mielen ominaisuuksia.


      • ei.ole.kadehdittavaa
        Kateusviekalatkin kirjoitti:

        Esim. "mustasukkaisuus" ei ole tunne, se on mielen pipi. Pyri mieluummin tuntemaan edes hieman positiivisemmin, koska luettelemasi jutut kaventavat katsantokantaasi maailmasta ja estävät henkistä olemustasi kehittymästä. Ts. ne eivät ole hyvästä ihmiselle, olivatpa ne tuntemuksia tai mustan mielen ominaisuuksia.

        Pääosin olen valoisa, eli koen elämän paljon (en hieman) positiivisesti, kuten jo kerroin, pystyn tuntemaan iloa ja onnea. Mutta myös negatiiviset tunteet kuuluvat ihmiseen, silloin kun niitä tunteita herättävä tapahtuma sattuu kohdalle. Ikävät tapahtumat pitää käsitellä, vain siten negatiiviset tunteet haihtuvat kulloisenkin asian kohdalta, mikä sitten aiheuttaja milloinkin lienee.
        Kysyn sinulta. Jos sinulla on parisuhde ja tykkäät kovasti kumppanistasi. Hän menee vieraisiin. Mitä tunnet tätä vierasta kohdetta kohtaan. Eikö oikea tunne ole mustasukkaisuus. Minulla oli, olen sen kokenut, mutta käsittelyn jälkeen pääsin tunteesta lopullisesti eroon. Totta on että akuutilla hetkellä kokee mielensä sairaaksi kun meinaa pakahtua, mutta uskon että niin kuuluu olla. Putosin jaloilleni ja siltä osin elämä ok.


      • Kalteritangou

        Kumppanini on, tai ainakin oli mustistyyppi. Sain siitä niiin tuta, että päätin, etten ikipäivänä alennu sellaiseen. En omista häntä, hänellä on lupa mennä ja olla ihan miten hän itse halajaa. Mikä minä olen aikuista ihmistä estämään, jos hän tahtoo. Jokaisen pitää elää oma elämänsä eikä avioliitto tarkoita vankilaa, vaikka monille se on juuri sitä.


    • Anonyymi

      Kateus on kansainvälinen ja ihmisyyteen kuuluva ominaisuus. Emme me suomalaiset voi sitä omia.

      Yleensä kun puhutaan suomalaisista ja kateudesta, sillä tarkoitetaan niitä toisia, ei siis itseä. Tällä logiikalla muut suomalaiset ovat kateellisia mutta minä en; ei siis kukaan.

      JOka maassa on kateellisia ja vähemmän kateellisia. Onneksi nuorempi sukupolvi on aina meitä vanhempia viisaampia eikä enää hoe tuota turhaa hokemaa suomalaisten kateellisuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe