Häkkiin virikkeitä ja ohjeita marsujeni totuttamiseen yhteen

guineapigs

Elikkäs omistan zooplussalta ostetun lounge pieneläinähkin.(voit vaikkaa googlettaa minkälainen se on) Marsuni eivät tule toimeen keskenään, joten olen laittanut sen ns. välikaton/lattian ettei pääse siitä, kun semmoinen mahdollisuus häkissä on. Voisitteko antaa jotain virikevinkkejä häkkiin laitettavaksi? Huono puoli tässä häkissä on, kun alakerrassa ei ole kalteri katto ja osa seinistä on puuta.

Ja toinen vielä vaikeampi ja järkyttävämpi asia on se, että kun minulla oli vielä ensimmäinen marsuni, Sonja, (silloin6v) ja 3v, Narcissa, päätin ostaa kolmannen (4v) tyttömarsun, kun vanhin marsu alkoi olemaan jo aika huonossa kunnossa. Aluksi vähän nahistelivat, mutta lopulta päästivät tulokkaan(Ramonan) laumaan ja jokunen viikko olivat ihan rauhassa. En tiedä yhtään mitä siinä sitten tapahtui ja ketkä siinä tappelivat, mutta Ramonalta oli tappelussa puhjennut silmä. Mihinkään se ei ollut silmäänsä tökännyt, sillä jos tulokas näki toisenkin marsuista niin alkoi hirveä narskutus ja uhitteleminen. Ei siitä sitten mitään hyvää tullutkaan. Ramona jäi sitten yksin ja Narcissa ja Sonja olivat kahdestaan häkissä. Vuosi sen jälkeen hiukan ennen joulua Sonja kuoli päivän jälkeen täytettyä seitsemän. Nyt sitten Ramona ja Narcissai ovat olleet yksin häkeissään ja olen yrittänyt totuttaa niitä toisiinsa. Aina kun olen laittanut ne aitauksiin, jossa on kalteri välissä ne alkavat narskuttamaan hampaitaan ja uhittelemaan. Ne eivät vain yksinkertaisesti tule toimeen keskenään. Voikoolla mahdollista, että ne tottuvat vielä toisiinsa ja uskallanko tehdä niin, että laitan ne suuren katottomaan aitaukseen puolueettomalle alueelle niin että saavat itse mennä toistensa luokse ja saavat tapella keskenään ja päättää kumpi johtaa ja jos kunnon tappelu tulee niin pystyn puuttumaan väliin vai mitä te ehdottaisitte?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent. marsunomistaja

      itsellä oli aikoinaan puupalloja, oksia, purutikkuja, tunneleita...
      ensimmäinen marsuni Lotta ei aluksi hyväksynyt yhtä marsuistani Lilliä. Pidin häkissä 24/7 väliseinän kanssa, välillä laskin vapaaksi häkkiin ilman väliseinää hetkeksi valvottuna, jos uhittelu alkoi, katsoin, ettei satu, ja kun lähdin, laitoin väliseinän takaisin, pidin myös penellä puolueettomalla alueelle vapaana vhdittuna, noin tommoisia kun jaksaa tehdä joka päivä viikon-5 ajan niin pitäisi tottua, mutta jotkin ei vain totu.

      • guineapigs

        Kuulostaa hyvältä, mutta minulla ei ole tällähetkellä aitoja lainkaan, mutta tänään olemmekin menossa juuri ostamaan taikakuutioita. Katsotaan sitten miten käy :)


    • Sedä

      Aikuisten marsujen totuttaminen voikin olla aika vaikeaa. Helpoin ratkaisu olisi, että hankkisit pari uutta poikasta, ja totuttaisit niistä kaverit vanhemmille marsuillesi.

      • guineapigs

        Kahdrllekkin marsulle aika meinaa loppua joten en enää uusia aio ottaa. :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe