Olen tosikko. Tein tilastollisen analyysin keskusteluista. Tulos: 10 uusimmasta 8 koskee palstalla kirjoittamista. Yksi rajatapaus. Ja vain yksi oli uutta keskustelua.
Aina joskus Iltsari on tehnyt jutun itsestään tai kehittänyt hoopoaiheen jolla myydä lehteä hiljaisina kausina. Pisnes on pisnes.
Jokaisella on toki oikeus kirjoittaa mistä lystää, mutta ulkopuolisen silmin tämä palsta on kovin sisäsiittoinen.
Olkaa ystävällisiä, älkääkä vastatko minulle – vaan avatkaa uusi aihe.
Sisäpiiri pyörii
19
2097
Vastaukset
- MillaN
...kommentoida ihan pienesti.:)
Mistä löydät palstan joka ei ole sisäsiittoinen? Et mistään, jokaisella palstalla on tietty porukkansa ja ohikulkijansa.
Mutta...keskusteluun voi aina ottaa kantaa.:)- Seppojuhani
...eihän ne pienetkään meistä!
Joka palstalla on oma kirjoittajaporukkansa – se on jees. Sisäsiittoisuuden kritiikilläni tarkoitin, että keskustellaan toisista palstallakirjoittajista tai sefuista, eikä asioista. Eli se, mitä minä juuri nyt teen, on sitä, jota minä itse kritisoin. Meninkö itse rakentamaani halpaan?
Parempi olisi keskustella vaikkapa siitä, mikä on mämmin ja piimän merkitys Eurooppalaisessa ruokakulttuurissa. ???
Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin minä sanon. - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
...eihän ne pienetkään meistä!
Joka palstalla on oma kirjoittajaporukkansa – se on jees. Sisäsiittoisuuden kritiikilläni tarkoitin, että keskustellaan toisista palstallakirjoittajista tai sefuista, eikä asioista. Eli se, mitä minä juuri nyt teen, on sitä, jota minä itse kritisoin. Meninkö itse rakentamaani halpaan?
Parempi olisi keskustella vaikkapa siitä, mikä on mämmin ja piimän merkitys Eurooppalaisessa ruokakulttuurissa. ???
Älä tee niinkuin minä teen, tee niinkuin minä sanon....niin sinulle käyneen, mutta mitäs pienistä.:D
Mämmi ja piimä,
molemmat siinä,
toinen on valkea,
toinen on musta,
molemmista pääsee,
röyhtäisyjä rumia,
paukkuja kovia.
...no, onhan niillä muutakin merkitystä.:D - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...niin sinulle käyneen, mutta mitäs pienistä.:D
Mämmi ja piimä,
molemmat siinä,
toinen on valkea,
toinen on musta,
molemmista pääsee,
röyhtäisyjä rumia,
paukkuja kovia.
...no, onhan niillä muutakin merkitystä.:D:)
Oletko muuten tietoinen, että mämmi saattaa olla eräs maailman ensimmäisiä biokemiallisia tuotteita. Sen prosessi kun on ruuaksi erinomaisen mutkikas ja vaatii ihan oikeaa osaamista. Siis, jos aikoo tehdä sellaista mämmiä, jota muutkin syövät.
Kyllä joka poika safkaa tekee, mutta se se mies on, joka irvistämäti syö. - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
:)
Oletko muuten tietoinen, että mämmi saattaa olla eräs maailman ensimmäisiä biokemiallisia tuotteita. Sen prosessi kun on ruuaksi erinomaisen mutkikas ja vaatii ihan oikeaa osaamista. Siis, jos aikoo tehdä sellaista mämmiä, jota muutkin syövät.
Kyllä joka poika safkaa tekee, mutta se se mies on, joka irvistämäti syö....on se ainakin ulkomuodoltaan biokemiallisen tuotoksen näköistä, mutta maku on hyvä.:DD
Kotitekoisen mämmin mausta olen sitten toista mieltä...vaikka en sitä olekkaan maistanut.:D - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...on se ainakin ulkomuodoltaan biokemiallisen tuotoksen näköistä, mutta maku on hyvä.:DD
Kotitekoisen mämmin mausta olen sitten toista mieltä...vaikka en sitä olekkaan maistanut.:DNojoo, en minäkään kaipaa sitä yhtä versiota maistaa. Ja itse asiassa, en ole koskaan mämmiä – siis sitä toistakaan – koskaan tehnyt. Vaan lasagnea kylläkin. Ymmärrän aina vaan paremmin Karvisen ruokatottumuksia.
Röyyyh!
Se on sitten hyvä pahat ja aika rumat. - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Nojoo, en minäkään kaipaa sitä yhtä versiota maistaa. Ja itse asiassa, en ole koskaan mämmiä – siis sitä toistakaan – koskaan tehnyt. Vaan lasagnea kylläkin. Ymmärrän aina vaan paremmin Karvisen ruokatottumuksia.
Röyyyh!
Se on sitten hyvä pahat ja aika rumat....sinulla ja minulla on sitten hyvä maku.:D
Kyllä lasagne aina mämmin voittaa...eikä piimä sovi lasagnen kera.
Niin on hyvät ja rumat...moneen otteeseen katsottuna.:D - wirnix
MillaN kirjoitti:
...on se ainakin ulkomuodoltaan biokemiallisen tuotoksen näköistä, mutta maku on hyvä.:DD
Kotitekoisen mämmin mausta olen sitten toista mieltä...vaikka en sitä olekkaan maistanut.:Diltasatu?
- Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...sinulla ja minulla on sitten hyvä maku.:D
Kyllä lasagne aina mämmin voittaa...eikä piimä sovi lasagnen kera.
Niin on hyvät ja rumat...moneen otteeseen katsottuna.:DJoo, ei piimää lasagnen kanssa. Se oli Raimat.
Piimää olen joskus nauttinut illan viimeiesenä, kun joskus nuarna miesnä tuli kaljaa kapakassa lontrattua. Olipahan tarjoilijan ilme näkemisen arvoinen. Vaan kyllä piimääkin löytyi! Ammattitaitoa, nääs.
...olen aina ollut tällainen älykkö. - Seppojuhani
wirnix kirjoitti:
iltasatu?
Olipa kerran, kauan, kauan sitten...
...ja sen pituinen se. - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Joo, ei piimää lasagnen kanssa. Se oli Raimat.
Piimää olen joskus nauttinut illan viimeiesenä, kun joskus nuarna miesnä tuli kaljaa kapakassa lontrattua. Olipahan tarjoilijan ilme näkemisen arvoinen. Vaan kyllä piimääkin löytyi! Ammattitaitoa, nääs.
...olen aina ollut tällainen älykkö....piimää kokeilin minäkin yhden ainoan kerran...kotiin päästyäni se tuli kokkelina vessanpyttyyn.:DD
Ammattitaitoisia, tottahan toki...maitoakin on tarjolla.:D - MillaN
wirnix kirjoitti:
iltasatu?
...kun tuo laiffi sotki minun tämänpäiväisen satujen kirjoitustunnin.:D
Katsotaan...ehdinkö ennen aamukuutta.:D - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...piimää kokeilin minäkin yhden ainoan kerran...kotiin päästyäni se tuli kokkelina vessanpyttyyn.:DD
Ammattitaitoisia, tottahan toki...maitoakin on tarjolla.:DHmmm...
Onkohan minun persoonassani jotain kakkaista, kun jutut minun ympärilläni aika usein tuoksahtavat.
Jo vuosia takaperin Finnveran veijarit totesivat, että ”Sä olet ihan hyvä kaveri muuten, mutta aina kun me yritämme puhua kanssasi työasioista, niin sinä alat puhua pelkkää paskaa...”
Olin silloin ympäristöalalla.
Vaan onneksi tämä keskustelu ei koske sitä, mitä palstalla saa tai ei saa sanoa. - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Hmmm...
Onkohan minun persoonassani jotain kakkaista, kun jutut minun ympärilläni aika usein tuoksahtavat.
Jo vuosia takaperin Finnveran veijarit totesivat, että ”Sä olet ihan hyvä kaveri muuten, mutta aina kun me yritämme puhua kanssasi työasioista, niin sinä alat puhua pelkkää paskaa...”
Olin silloin ympäristöalalla.
Vaan onneksi tämä keskustelu ei koske sitä, mitä palstalla saa tai ei saa sanoa....on huumorintajua...eikä yhtään kakkamaista tärkeilyä.:D
Sinä muuten aloitit mämmillä ja piimällä.
Tämä meidän keskustelu onkin ihan originelli juttu.:D - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...on huumorintajua...eikä yhtään kakkamaista tärkeilyä.:D
Sinä muuten aloitit mämmillä ja piimällä.
Tämä meidän keskustelu onkin ihan originelli juttu.:DVaan miksikähän se suuri yleisö ei ole ottanut osaa? Eikö mämmi ja piimä sitten kiinnosta?
Mitä seuraavaksi?
Minulla on vettä polvessa (kai), auttaako sen hautominen jääpalapussilla? - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Vaan miksikähän se suuri yleisö ei ole ottanut osaa? Eikö mämmi ja piimä sitten kiinnosta?
Mitä seuraavaksi?
Minulla on vettä polvessa (kai), auttaako sen hautominen jääpalapussilla?...on monen mielestä vastenmielistä...ehkä siinä syy suuren yleisön puuttumisessa.
Kyllä se jääpalapussi helpottaa, mutta ehdottomasti sinun on nyt vältettävä traumoja ja liikaa suolaa.
Tulipa tästä mieleen eräs blondivitsi...hävytön se on, mutta kerronpa kuitenkin.:D
Blondi lääkärille: "Onkohan minulla keuhkoissa vettä, sillä kun rinnoista puristaa niin reidet kastuu." - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...on monen mielestä vastenmielistä...ehkä siinä syy suuren yleisön puuttumisessa.
Kyllä se jääpalapussi helpottaa, mutta ehdottomasti sinun on nyt vältettävä traumoja ja liikaa suolaa.
Tulipa tästä mieleen eräs blondivitsi...hävytön se on, mutta kerronpa kuitenkin.:D
Blondi lääkärille: "Onkohan minulla keuhkoissa vettä, sillä kun rinnoista puristaa niin reidet kastuu."Että pitää sitten välttää traumaattisia kokemuksia. Tietty.
Sinulle en uskalla blondivitsejä kertoa, kun en tiedä, minkä värinen tänään olet.
Eräs kaveri lähetti tutuilleen USA:han muutaman blondivitsin ja vastaus oli. ”Hyi miten kamalia. Missä näitä on lisää?” - MillaN
Seppojuhani kirjoitti:
Että pitää sitten välttää traumaattisia kokemuksia. Tietty.
Sinulle en uskalla blondivitsejä kertoa, kun en tiedä, minkä värinen tänään olet.
Eräs kaveri lähetti tutuilleen USA:han muutaman blondivitsin ja vastaus oli. ”Hyi miten kamalia. Missä näitä on lisää?”...olivat vakavasti otettavia...ihan totta. *naama peruslukemilla*
Olin toissapäivänä, eilen ja tänään musta...huomennakin...siis mustatukkainen.:D
Minulle voit kertoa mitä tahansa...hävyttömiä ja siveellisiä, mutta en mene takeisiin niistä hävyttömistä, että tykkääkö Varjoissa.:D - Seppojuhani
MillaN kirjoitti:
...olivat vakavasti otettavia...ihan totta. *naama peruslukemilla*
Olin toissapäivänä, eilen ja tänään musta...huomennakin...siis mustatukkainen.:D
Minulle voit kertoa mitä tahansa...hävyttömiä ja siveellisiä, mutta en mene takeisiin niistä hävyttömistä, että tykkääkö Varjoissa.:DSitä minä vaan, että kun se polven perusongelma saattaa johtua sitä, että vasen jalka on muutaman millin oikeaa lyhyempi, ja ärtyy sauvakävelystä. Ymmärrän, että luita murskaavat traumaattiset kokemukset vaikuttavat asiaan, mutta että suolakin!
Tukkajutuista voin sanoa sen verran, että minkä tukan pesussa voitan, sen naaman pesussa menetän...
Kirjahyllystäni löytty opus nimeltä ”Miehet Varjoissa” - ja siinäkin lienee sivujuonena sensuuri. Kerron sitten, jos saan sen joskus luettua.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062511Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938