jäähdytinneste katoaa?

pertza

Hei! tietääkö kukaan mistä kyse: Jäähdytinneste häviää tooosi paljon kylmänä auton seistessä, mutta ajossa ei yhtään (ajoa jopa 200 km), jopa nousee n. 2 cm?

5

2704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aa ja oo

No kuuma neste vaatii enemmän tilaa, eli ei varsinaisesti lisäänny. Kuuma neste on paineisena, ja jäähtyessään esim vesipumpun akselin kautta voi nestettä poistua, eli
      se paineisuus siinä jäähtyessä auttaa sitä vuotoa. Toinen paikka on lohkolämmittimen
      tiiveys moottorin lohkossa. Häviääkö nestettä siis jäähtymisen aikana, vai koko ajan,
      kun moottori seisoo kylmänä?

• pertza

Okei... eli siis onkohan semmoset isoja remontteja ja mistä sen voi tietää mistä se vuotaa? Ilmeisesti sitä vuotaa kokoajan, ainakin sen verran oli tyhjentyny säiliö (pohja ihan pilkottaa) Aiemminkin vuotanut, mutta kokoajan enemmän?

• aa ja oo

Eli vois nyt kuvitella, että moottori käy hyvin edelleen, ja neste tosiaan vuotaa ulos. Ellei kuivaa
        pohjaa auton alla.. niin vaikka sanomalehteä tai pahvia sinne alle, ehkäpä vois selvitä jotain mistä
        vuotaa. Tuskin sentään sisälle maton alle mistään lämppärin liitoksesta vuotaa? En tunne tuota primeraa
        oikein, mutta letkut.. niiden liitokset.. kyllä se vuotopaikka luulis löytyvän. Joku muovinen esim
        ilmausruuvikin saattaa vuotaa silmissä vähän.. mutta kuitenkin sitä nestettä vaan vähenee ajan mittaan
        hyvin pienestäkin syystä.

• pertza
        aa ja oo kirjoitti:

Eli vois nyt kuvitella, että moottori käy hyvin edelleen, ja neste tosiaan vuotaa ulos. Ellei kuivaa
        pohjaa auton alla.. niin vaikka sanomalehteä tai pahvia sinne alle, ehkäpä vois selvitä jotain mistä
        vuotaa. Tuskin sentään sisälle maton alle mistään lämppärin liitoksesta vuotaa? En tunne tuota primeraa
        oikein, mutta letkut.. niiden liitokset.. kyllä se vuotopaikka luulis löytyvän. Joku muovinen esim
        ilmausruuvikin saattaa vuotaa silmissä vähän.. mutta kuitenkin sitä nestettä vaan vähenee ajan mittaan
        hyvin pienestäkin syystä.

Kiitos paljon että oot jaksanu kertoa ja opastaa! Aion viedä auton korjaamolle, kun en itse osaa sille tehdä mitään...

• Anonyymi
        pertza kirjoitti:

Kiitos paljon että oot jaksanu kertoa ja opastaa! Aion viedä auton korjaamolle, kun en itse osaa sille tehdä mitään...

Pullollinen punaviinietikkaa paisuntasäiliöön niin vuodot katoaa horiopsista eikä ketut kuseksi renkaille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe