Auttakaa mua

yksin

Mun elämä on painajaista. Niin kauan kun mä muistan, meidän isä on lyöny mua. Mä itken nytkin niin etten meinaa nähdä näitä näppäimiä, se uhkas mua äsken vasaralla. Monta kertaa se on uhannu tappavansa mut mutta toi äskönen järkytti mut todella. Ilman äitiä mua ei varmaan enää olis elossa. Mitä mä voin tehdä, kelle mä voin kertoa? Muutamat ystävistäni tietää, mutta mua on alkanu jo hävettään tää asia enkä halua vaivata ketään enää...Oon jo 18, voisin muuttaa pois täältä helvetistä mutta pelkään ettei mulla oo varaa asua yksin..ei tätä tapahdu usein mutta sillon kun tapahtuu niin itkeskelen monta tuntia ja mietin vaan kuinka voisin tappaa sen paskan...mä en kestä enää

3

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puer86

En keksi muuta neuvoa kuin että ilmoitat poliisille. Sinun ei todellakaan tarvitse sietää sekuntiakaan tuollaista.

• MINÄ henkilökohtaisesti en totisesti halua sinun joutuvan vankilaan isäsi taposta, joten toivon totisesti ettet sorru siihen kuin ajatuksen tasolla!

Ota yhteyttä poliisiin ja tee rikosilmoitus. Isäsi pitää saada vastuuseen teoistaan, ja sinulla on avaimet siihen.

Muuta rohkeasti pois kotoa, ota yhteyttä kunnan asuntotoimistoon. Heidän asunnot on halvempia kuin yksityisellä. Myös esim. VVO:hon kannattaa olla yhteydessä. Se on alussa vaikeaa, mutta onnistuu kyllä.

Jos olet työtön, olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen, opiskellessa opintorahaan (opintotuki asumislisä). Jos raha ei riitä, mene asuinpaikkakuntasi sosiaalitoimistoon. He tutkivat kaikki mahdolliset paperisi, mutta auttavat kyllä.

SINUN terveytesi, sekä henkinen että fyysinen, on etusijalla! Lähde kun vielä voit, mitä pitempään joudut tuota kestämään, sitä enemmän sinä kärsit! Pyydä ystäviltäsi apua muuton järjestelyissä jne. ellei perheesi auta.

Tsemppiä taisteluusi, sinä tulet selviämään! Tiedän sen, koska otit jo ensimmäisen askeleen pois helvetistäsi kirjoittamalla tänne!

• aikuinen

kuule, voit saada apua hyvin monista paikoista ja menen ihmeessä keskustelemaan tilanteestasi.
      ensimmäinen paikka jossa sinua voidaan neuvoa on opisk. tai kouluterv.hoito.
      toinen paikka on sosiaalihoitaja, varaa sinne aika ja hän osaa neuvoa miten voisit menetellä ja mahd neuvoa esim siinä mitenkä taloudellinen selviämisesi
      olisi paras mahdollinen jos muutat pois.
      kolmas mahdollinen paikka on esim kriisikeskukset jos sellaisia paikkakunnallasi on.
      rohkeasti vaan liikkeelle ja asiaa hoitamaan, älä jää yksin - sinua varmasti autetaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5070
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1269
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1189
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1133
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1017
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      979
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      895
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe