Millainen koira meidän perheelle?

_Help_

Olemme miettineet Japanese Chinia.
-Meillä ei aiemmin ole ollut koiraa.
-Haluaisimme noin Chinin kokoisen koiran.
-Perheessä on 3henkilöä.
-Koiran pitäisi olla melko hiljainen.
Chin olisi täydellinen, mutta mietin
kestääkö se olla melko kauan yksin? ( n. 6-7h ) Ja se saisi olla takapihallame vapaana sekä lenkkejä!

16

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdgdgf

Lapsiperheeseen pienten siis ei suositella pienen koon takia isompien lasten kyllä.
      Ulkotarhaan kannattaa laittaa verkko myös katoksi jos kanahaukkoja lähellä.

Koulutuskysymys yksinoloopetus. Rotu on hiljainen ja sopeutuva rauhallinen hyvin viehättävä. :)

Sopii teille hyvin jos lapset ei ihan pikkaisia. Muuten kannattaa ottaa hieman isompi vaikka amerikan cockeri tms.

• _Help_

Olen itse 11v, sisareni 13v, isällämme alkaa työt noin puoli yhdeksän ja loppuu 15.00-17.00. Koiraa olisin siis valmis lenkittään aamulla aikaisin noin puolentunnin ajan ennen kuin menen kouluun ja päivällä 13.00-15.00 kun tulen koulusta, myös iltalenkki on mahdollinen. Koira saisi olla myös ulkona, ainut ongelma on se että minä ja sisareni olemme joka toinen viikko äitillämme, äitiltä ei ole pitkä matka isän työ, mutta isä ei välttämättä kerkeisi viedä koiraa lenkille ulos aamulla mutta kelpaisiko jos koira olisi ulkona jonkin ajan ennen kuin isä menee töihin, ja ovatko Japanese Chinit karkailevaa rotua? Itse olisin valmis tulemaan melkein joka päivä lenkittämään koiraa koulun jälkeen kun olemme äitillä! Uskoisin että meille sopisi paremmin 1-2v Japanese Chin, koska pentu tarvitsee niin paljon aikaa. Ja kysyisin vielä onko suomessa paljon Japsien kasvattajia? Ja paljonko suurinpiirtein maksaa? Kiitos.

• pennun omistaja

Koira on erittäin suuri hanke, joten suosittelen että mietitte vielä koiran hankintaa. Itse hankin koirani muutama kuukausi sitten enkä ole katunut. Mutta välillä suutun itselleni kun huomaan että pentuni ei saa tarpeeksi sille kuuluvaa. Itse olen kanssa 13-vuotias mutta epäilen että et ole tarpeeksi vanha ja sitoutuvainen hoitamaan koiraasi seuraavat väh. 10 vuotta. Jokaisen koiran tulee saada ainakin kerran päivässä tehdä pitkä 1-1,5H lenkki. Meillä se sujuu helposti. Mutta toivon että mietit asiaa ERITTÄIN tarkasti, sillä se on sinun oma syysi jos joudut koirasta luopumaan. Onko kukaan samaa mieltä kanssani? Toivottavasti et loukkaantunut, ei ole tarkoitus tyrmätä ihanaa ideaasi. :(

• 4+4

Entäpä jos koira tulisi mukaan kun menette äidillenne? Koira ei pahastu, jos se ei kokoajan pääse pihalle vapaaksi. Koirallekin mieluisampaa olla siellä missä sille on aikaa. Toivottavasti äitisi suostuisi siihen sitten.

• pennun omistaja
        4+4 kirjoitti:

Entäpä jos koira tulisi mukaan kun menette äidillenne? Koira ei pahastu, jos se ei kokoajan pääse pihalle vapaaksi. Koirallekin mieluisampaa olla siellä missä sille on aikaa. Toivottavasti äitisi suostuisi siihen sitten.

4 4 on aivan oikeassa. Jos äitisi ei suostu ehdotukseesi miettisin enemmän tätä pennun hankintaa. Äitisi osoittaa kieltäytymisellään ettei ole mielellään auttamassa pennun hoidossa. Lisäksi koiran hoito/ylläpito on kallista puuhaa joten... :(

• _Help_
        pennun omistaja kirjoitti:

Koira on erittäin suuri hanke, joten suosittelen että mietitte vielä koiran hankintaa. Itse hankin koirani muutama kuukausi sitten enkä ole katunut. Mutta välillä suutun itselleni kun huomaan että pentuni ei saa tarpeeksi sille kuuluvaa. Itse olen kanssa 13-vuotias mutta epäilen että et ole tarpeeksi vanha ja sitoutuvainen hoitamaan koiraasi seuraavat väh. 10 vuotta. Jokaisen koiran tulee saada ainakin kerran päivässä tehdä pitkä 1-1,5H lenkki. Meillä se sujuu helposti. Mutta toivon että mietit asiaa ERITTÄIN tarkasti, sillä se on sinun oma syysi jos joudut koirasta luopumaan. Onko kukaan samaa mieltä kanssani? Toivottavasti et loukkaantunut, ei ole tarkoitus tyrmätä ihanaa ideaasi. :(

Mietimme kyllä :) Ja tiedän että jos koiran ottaa siitä pitää huolehtia, haluan että jos koiran otamme sillä on hyvä olla!

• _Help_

4 4 unohdin mainita että äitini luona on 3kissaa joten en usko että se onnistuisi..:/

• cats&dogs

Kyllä kissat ja koirat tulevat toimeen keskenään, mutta aika kova opettaminen voi toki olla ettei pentu vähän kasvettuaan ole jatkuvasti "kiusaamassa" niitä leikkiinkutsullaan. Ja toki kissoissakin on luonne-eroja eli joku kissoista ei välttämättä sitten koskaan tule hyväksymään koiraa lauman jatkoksi. Parhaimmilllaan tuosta voi syntyä kuitenkin erittäin hauskanen porukka jonka toilailuja kiva seurailla.

• _Help_
        cats&dogs kirjoitti:

Kyllä kissat ja koirat tulevat toimeen keskenään, mutta aika kova opettaminen voi toki olla ettei pentu vähän kasvettuaan ole jatkuvasti "kiusaamassa" niitä leikkiinkutsullaan. Ja toki kissoissakin on luonne-eroja eli joku kissoista ei välttämättä sitten koskaan tule hyväksymään koiraa lauman jatkoksi. Parhaimmilllaan tuosta voi syntyä kuitenkin erittäin hauskanen porukka jonka toilailuja kiva seurailla.

En haluaisi ottaa sitä riskiä että ne eivät tule toimeen keskenään joten ei. Mutta kestäisikö koira siis sen ajan yksin.

• _Help_
        cats&dogs kirjoitti:

En haluaisi ottaa sitä riskiä että ne eivät tule toimeen keskenään joten ei. Mutta kestäisikö koira siis sen ajan yksin.

• Kyllä varmaan
        _Help_ kirjoitti:

Kestää kyllä, mutta ei ihan pennusta saakka. Ensimmäisen vuoden aikana varmaan joudutte usein siivoustalkoisiin kun koissulle tapahtuu iso tai pienempi vahinko. Ja kun se sitten tapahtuu, niin älkää vaan suuttuko sille. Korjatkaa vaan sotkut hiljaa pois ja lähtekää lenkille sen kanssa.

• _Help_
        Kyllä varmaan kirjoitti:

Kestää kyllä, mutta ei ihan pennusta saakka. Ensimmäisen vuoden aikana varmaan joudutte usein siivoustalkoisiin kun koissulle tapahtuu iso tai pienempi vahinko. Ja kun se sitten tapahtuu, niin älkää vaan suuttuko sille. Korjatkaa vaan sotkut hiljaa pois ja lähtekää lenkille sen kanssa.

Mietimmekin että jos otamme koiran, niin otamme varmaan n. 5-6kk ikäisen Japanese Chinin. Voisitteko vielä Chinin omistajat vastata näihin kysymyksiin..:)

Kuinka usein turkkia pitää harjata?-
        Millainen talutushihna Chinille?-
        Kelpaako ihan perus koiran ruoka?-
        Mitä sairauksia rodulla on?-
        Onko mahdollista että koira on koko elinikänsä terve?-
        Paljonko mahdolliset leikkaukset/eläinlääkäri käynnit maksaa?-
        Kestääkö se olla n. 4-7h yksin?-
        Millainen se on ihmisiä kohtaan?-
        Millainen se on muita eläimiä kohtaan?-
        Karkaileeko paljon?-
        Haukkuuko paljon?-
        Vetääkö se?-
        Paljonko suurinpiirtein koira maksaa vuodessa?-

• pennun omistaja
        _Help_ kirjoitti:

Mietimmekin että jos otamme koiran, niin otamme varmaan n. 5-6kk ikäisen Japanese Chinin. Voisitteko vielä Chinin omistajat vastata näihin kysymyksiin..:)

Kuinka usein turkkia pitää harjata?-
        Millainen talutushihna Chinille?-
        Kelpaako ihan perus koiran ruoka?-
        Mitä sairauksia rodulla on?-
        Onko mahdollista että koira on koko elinikänsä terve?-
        Paljonko mahdolliset leikkaukset/eläinlääkäri käynnit maksaa?-
        Kestääkö se olla n. 4-7h yksin?-
        Millainen se on ihmisiä kohtaan?-
        Millainen se on muita eläimiä kohtaan?-
        Karkaileeko paljon?-
        Haukkuuko paljon?-
        Vetääkö se?-
        Paljonko suurinpiirtein koira maksaa vuodessa?-

Löydät kaikkiin kysymyksiisi netistä vastauksen. Koira maksaa erittäin paljon. Itse kyseinen "perhoskoira" jota olette hankkimassa maksaa tonnin luokkaa. Ruoat vuodessa tulevat maksaamsn satoja euroja. Rokotukset tulevat maksamaan paljon. Kävin ottamassa pennulleni yhden vuosittaisista rokotuksista maksoi 70€. Trimmaukset maksavat noin 40€. Valjaat maksavat 30€, talviasu koirallesi maksaa 40-80€. Koiraltani piti poistaa kynsi, se maksoi antibiootteineen 250€. Vakuutus vuodessa maksaa noin. 300€. Epäilen että koirasi ei sopeudu kissoihin, koska on jo niin vanha. (5-6kk) . Muista myös että perheessä tukee olla joku joka leikkaa koiran kynnet. Vuodessa menee helposti toista tonnia koiraan.

• :-}

Löydät kaikkiin kysymyksiisi netistä vastauksen. Koira maksaa erittäin paljon. Itse kyseinen "perhoskoira" jota olette hankkimassa maksaa tonnin luokkaa. Ruoat vuodessa tulevat maksaamsn satoja euroja. Rokotukset tulevat maksamaan paljon. Kävin ottamassa pennulleni yhden vuosittaisista rokotuksista maksoi 70€. Trimmaukset maksavat noin 40€. Valjaat maksavat 30€, talviasu koirallesi maksaa 40-80€. Koiraltani piti poistaa kynsi, se maksoi antibiootteineen 250€. Vakuutus vuodessa maksaa noin. 300€. Epäilen että koirasi ei sopeudu kissoihin, koska on jo niin vanha. (5-6kk) . Muista myös että perheessä tukee olla joku joka leikkaa koiran kynnet. Vuodessa menee helposti toista tonnia koiraan.

Älä ota koiraa! Kasva ensiksi vähän c:

• mieti nyt ..!!
        :-} kirjoitti:

Älä ota koiraa! Kasva ensiksi vähän c:

Minunkin mielestäni sinun olisi hyvä kasvaa ensiksi hiukan. :)

• _Help_

Okei :) Aika isoissa summissa pyöritään ja joo oon itekki huomannu et nykyää iha ihmistenki ruoka yms. Maksaa paljon. Ja te edelliset jokka sanoitte että älä vielä niin en oo yksin sitä ottaas ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe