Työpajoista...

harmittaaaa!!!

Moi, päätin tehä uuden ketjun ku edellinen oli vuoldelta 2006. Niin mitä mieltä olette tällaisista nuorten työpajoista, jossa voi esim. olla työkokeilussa tai kuntoutuksessa? Olin itse tällaisella pajalla ja kivaa oli, mutta muutama asia jäi häiritsemään... Kertokaa tekin, jos teillä on samantyyppisiä kokemuksia.

Elikkäs olin työpajalla viime tammikuusta helmikuuhun ja alku meni todella hyvin. Ihmiset olivat ihania, toiminnat mukavia ja työilmapiiri muutenkin leppoisa. Kaikki oli hyvin ja ystävystyin erään tyypin kanssa melkein heti. Ongelmia oli kuitenkin tulossa...
Ensimmäinen ns. ''outo'' asia oli se, että pajan ohjaajat pitivät itseään melkeimpä jumalina ja pajan säännöt olivat aika tiukat. Nipotusta ja valitusta pikkuasioista, ihmisten riidat ja kaverini potkut... Olihan näitä ja tämäkö on sitä syrjäytymisvaarassa olevien nuorten palvelua täh? No ei todellakaan. Ohjaajat pomottivat meitä kuin pikkupentuja, ei saatu leikkiä Ponileikkiä koska siinä sanotaan ''peppu'' O___O ja yms lapsellista hömpötystä koko sääntörupeama niillä. Huoh sanon minä ja ne leikit oli suoraan päiväkodista, HUOM pajoillahan on melkeimpiä aikuisia ihmisiä...
Lisäksi minua jäi ärsyttämään pajan antama ei kiusata -kuva itsestään. Haha! Kyllä vaan kiusattiin ja ohjaajat eivät puuttuneet asiaan millään lailla. Erästä tyttöä haukuttiin läskiksi ja sain itse paniikkikohtauksen erään kiusaajan vuoksi. -,- Kiitos hänelle!

6

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoittaja^

      ohoh, kappalejako meni vähän hassusti mutta hyvä, kun sain tämän asian ulos. heti helpotti oloa! :)

    • suru1

      Työkkärin työpajoissa kohtelu on ala arvoista. Kyttäämistä. Ne eivät työllistä. Joka olisi pää asia.lastentarhoja aikuisille.

    • asdfrewq

      Hyvin kirjoitettu siitä, millainen porukka päätyy työpajoihin. Ohjaajilla pitäisi olla tiukemmat otteet, kovempi kontrolli ja jämäkkä luonne näiden kasvattomien ja kurittomien kanssa.

      • harmittaa!

        Kiitos. :) Näinhän se on mutta ei sääntöjen nyt noin tiukkoja tarvitsisi olla ja ohjaajien käytös voisi olla ystävällisempää.


    • joopa joo

      "ei saatu leikkiä Ponileikkiä koska siinä sanotaan ''peppu'' O___O ja yms lapsellista hömpötystä"

      Ei voi olla totta! Ei ole aikuisten ihmisten touhua Ponileikit ja peppuilu. Valitat, että oli kuin lastentarhassa. Mutta silti harmittelet, ettei saatu leikkiä Ponileikkiä. Joopa joo. Miten noista tehdään työhön kykeneviä?

      • harmittaa!

        Pidä sinä joopa joo kuule turpas kiinni! Yritin asiani tänne fiksusti kirjoittaa ja en saa muuta ku vittuilua vastaan! -,- Itse olin pajalla kiltti ja tein just niinku käskettiin, joten syy ei ainakaan ollut minussa. Ääliö, tuo ponileikkijuttu viittasi pajan typeriin sääntöihin eikä siihen, että valittaisin. :P Oot epäkohtelias ja voisit lukee viestini kunnolla ennen ku auot päätäs.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe