Tietääkö kukaan mitä rapu syö ja mitä se tekee talvella?
mitä rapu syö
16
7347
Vastaukset
- Jussi
Nuorena lähesyksinomaan pieniä pohjaeläimiä ja eläinplanktonia. Isompana kasvisravintoa, pohjaeläimiä ja kuolleita kaloja (kalanpalasyötillähän niitä usein houkutellaan rysään). Elelee hiljakseen talven yli niin kuin kaikki muutkin jäänalaiset asukit.
- Kaloja
Kyllä se syö eläviäkin kaloja, nappaa aika nopeasti.
- Jaska
Kaloja kirjoitti:
Minulla on ollut vuosia akvaariossa rapuja yhtä aikaa kalojen kanssa, mukaan lukien luonnonvaraiset rapumme jokirapu ja täplärapu. Terveitä kaloja rapu ei yleensä edes yritä tavoitella, enkä ole sen koskaan nähnyt tervettä kalaa nappaavan. Sairaaseen kalaan rapu sen sijaan käy hanakasti kiinni ja toimii näin tehokkaana pohjan puhtaanapitäjänä - ei jää kalat mätänemään! Pilaantunut kalanraato ei myöskään enää ravuille kelpaa, tuoretta sen olla pitää. Pääravintoa luonnossa ovat vesi- ja rantakasvit ja hajoava kasvijäte kuten puista tippuneet lehdet sekä pohjaeläimet. Poikasilla eläinplankton.
- Räksy
Kaloja kirjoitti:
Minulla on lemmikkinä täplärapuja.Omenoita,kalanruokaa.puiden lehtiä,porkkanaa
vihannekset yleensä,jopa kissanruokaa menee kurkusta alas lihanpalasia.Ja sormee.
Jos pistää sormen lähelle niin se tarraa kiinni saksilla ja vetää suuta kohti.Kävi niin että rapuja piti syödä niistä tulikin lemmikkiä.Hieno seuraeläin iltasella tv:n vieres. - pitää varoa
Kaloja kirjoitti:
jos kissa ulkoilee rannalla.
- 13+13=?
pitää varoa kirjoitti:
jos kissa ulkoilee rannalla.
jos se kerta iskee pinkkiin mirrilihaan kiinni. Pitää valistaa emäntää ettei mene enää pelkkä nahkapuku päällä uiskentelemaan, saattaa rapu tarrata haaruksiin kiinni muuten.
- Antifilirenssikonsum
Jaska kirjoitti:
Minulla on ollut vuosia akvaariossa rapuja yhtä aikaa kalojen kanssa, mukaan lukien luonnonvaraiset rapumme jokirapu ja täplärapu. Terveitä kaloja rapu ei yleensä edes yritä tavoitella, enkä ole sen koskaan nähnyt tervettä kalaa nappaavan. Sairaaseen kalaan rapu sen sijaan käy hanakasti kiinni ja toimii näin tehokkaana pohjan puhtaanapitäjänä - ei jää kalat mätänemään! Pilaantunut kalanraato ei myöskään enää ravuille kelpaa, tuoretta sen olla pitää. Pääravintoa luonnossa ovat vesi- ja rantakasvit ja hajoava kasvijäte kuten puista tippuneet lehdet sekä pohjaeläimet. Poikasilla eläinplankton.
Juu. Jos puhutaan kotimaisista ravuista, Jaska on selvästi väärässä. Minäkin olen pitänyt useita kertoja ja pitkiä aikoja joki- ja täplärapuja akvaariossa yhdessä kalojen kanssa. Kertaakaan en ole nähnyt ravun edes kiinnostuvan elävästä kalasta.
Vaikka se kiinnostuisikin, ravun nopeus ei ole lähelläkään kalan reaktionopeutta. Vähän sama juttu, kuin jos ihminen yrittäisi käsin tavoitella tervettä villilintua.
Luonnossa ravut syövät raatoja, pehmeitä vesikasvien osia ja lahoavia kasveja. Ravustuskaudella ne syövät sumpuissa olevia syöttejä ja joutuvat yleensä sen jälkeen pataan. Itse pidän parhaana syöttinä lahnan kylki- tai selkäpalaa, mutta parhaasta syötistä on niin monta näkemystä kuin on ravuostajia. Rapujen ollessa sumpussa olen syöttänyt niille nokkosia, harmaalepän lehtiä ja kalaa.
- kuullut olen
myös hukkuneet ihmiset ovat rapujen herkkua...
Ravun herkkua on sormi
Pistää sen saksien väliin ja tuo ravun naaman eteen ja sanoo höööö
on silmätkin vaarassa.Lemmikkinä kiva otus.
- muutakin syö
Anopin syötin joskus, vähän vastentahtoisesti nälkäänsä pikkuhiljaa pisteli.
- Niin...
Myös nokkoset ja perunat ovat rapujen herkkua.
- ravun kasvattaja
ravut syövät nakkeja
- :)
hyviä ne on :DD
- pöölöö
entä monnit?
- uguigoihövspgbj
Monnit ja ravut syövät kaikkea mitä kiinni saa
- Raputyyppi
Kuinka nopeasti rapu kulkee vesessä ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057