Kannattaako adoptointi?

nekokoneko

Mitä mieltä olette? Olisin kiinnostunut ottamaan "löytökoiran" ja olen tutkinut sellaisia tahoja kuin Viipurin koirat ja Pelastetaan koirat ry. Onko kenelläkään kokemuksia kummastakaan?
Kannattaisiko minun ottaa ns erityisadoptiotapaus, eli siis jollain tavalla vammautunut tai vanha koira? Olen valmis maksamaan kalliit eläinlääkärikulut joita koirasta varmasti koituu. Lisäksi elämäntilanteeni on sellainen että voin antaa loppuelämän kodin uudelle perheenjäsenelle.

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nojaa!

      Tuo koiran ottaminen sijoitusmielessä on kyllä vähän kyseenalaista, eikä pääsääntöisesti mitenkään kannattavaa toimintaa.

      Kokemusta lähinnä naapuruston koirista sekä niiden omistajien kertomana että omakohtaisia havaintoja näistä niin itänaapurista kuin etelämmästäkin tuoduista.
      Näihin perustuen luonteet ovat joko ihan ok, tai sitten ovat dogeja from hell. Siis jopa yltiöystävällisiä tai sitten niin arkoja että pakko kantaa ohituksissa toisen ohi(kiva jos murre painaa 60kg). Osa näistä näyttäisi olevan melko lyhytikäisiä, sillä yhtäkkiä vain katoavat kuvioista vaikka koira on ollut hyvinkin nuori naapurustoon muuttaessaan. Omistajaa vain näkee enää ilman tuttua koiraansa.

      Jos koira on psyykkisesti vammautunut niin eipä välttämättä kannata ottaa. Ainakaan nuorena ja suurikokoisena. Kuten yllä mainittu, niin ne ovat juuri niitä helvetin koiria jotka ovat niin säikkyjä että hyppäävät omistajan syliin pienimmästäkin rasauksesta tai sitten hyökii jokaisen vastaantulijan päälle.

      Vanhuskoira on yleensä ihan oma lukunsa. Ne ovat niin paljon elämää nähneet etteivät enää juuri mistään jaksa hätkähtää. Sairaudet ja raihnaisuus sitten kyllä tietävät sitä rahanmenoa usein rutkasti. Ja se luopumisen päivä on valitettavan lähellä. Toki silti saattaa elää vielä kanssasi saman aikaa kuin joku huippuunsa jalostettu lyhytikäinen rotukoira.

    • kotia etsii

      Varmaan kannattaisi kysellä niitä adoptoitavia koiria Suomen Eläinsuojeluyhdistyksiltä. Heidän kanssa varmaan saisi helpommin asiat hoidettua.

      Pelastetaan ensin nämä kotimaiset koirat.

    • Hei daa

      Mulla on Viipurin koirista koira ja tuttavalla PK:sta molemmista hyvät kokemukset. Kannatan sitä valitsit sitten yhdistyksen kautta tai kotimaisen rescuen että otat kodinvaihtajan niitä meinaa riittää! Tosin VK:lla ja PK:lla on sitten myös nuoria sekä pentujakin joita Suomessa ei ainakaan mun silmään ole osunut. Sanoisin että jos kestät sen että vastaasi tulee ihmisiä jotka eivät ole yhtä mieltä ulkomaan rescuesrasi ota ihmeessä vaan jos haluat selvitä vähemmällä sanomisella ota suomalainen tosin olen koirapuistossa ollut kuulemassa kun joku rotufanaatikko keksi suomi rescuestakin ruveta sanomaan :D

      Teet niin tai näin et ole koskaan mieliksi vaikka ottaisit sen kennel koiran sekin voi olla väärästä linjasta tai kennelistä ;)

      Onnea matkaan ja ilon hetkiä koirasi kanssa!

      • Kiitos paljon! :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe