Hei
Tässä on tullut nyt runsaasti valivalia parin Luotsin käytöksestä tuolla vanhimpien huoneessa.
Toivoisin että katsoisitte hieman sormien läpi juttuja..jos kaikkeen puuttuu liian tiukasti, niin siitä kärsii huoneen järjestys sekä myös kaikkien Luotsien maine. Itse sain tänään kuraa aikalailla niskaani em. asiasta.
Mehän itse olemme niitä hyvin käyttäytyviä..ja annetaan nyt esimerkkiä heillekin. On hienoa katsoa miten eräs Luotsi nuorena henkilönä on saanut suuren suosion huoneessa ihan keskustelutaitonsa ansiosta :) huoneessa jossa yleenä karsastetaan nuorison läsnäoloa.
Muistetaan että huoneessa on chatin vanhimpia henkilöitä..on niitä hankalia ja vähemmän hankalia. Kaikkien kanssa pitäs koittaa keskustelemalla hoitaa asiat, aina se ei onnistu..sitten vasta se banni :)
Kittoos..
Ikäryhmät/Vanhimmat
3
91
Vastaukset
Hei!
Ihan totta puhut. Sääntöjen valvominen ei kärsi, jos joskus käyttäjä pääsee vähän helpommalla, sen sijaan viisas luotsi tietää milloin tulee puuttua tilanteisiin.
Luotsin tehtävä ei ole rangaista, vaan innostaa. Liiasta potkimisesta voi saada ikävän maineen josta ei pääse eroon eikä toisaalta liian herkkä potkiminen ole sitä mitä ylläpitokaan hakee luotseja hyväksyessään.
Tämän pitäisi olla hauskaa.
Terveisin,
Suomi24 Ylläpito Martta ja SagaNo nimenomaan...tervettä maalaisjärkeä saa ja tuleeki käyttää! Ja aina pitää muistaa ilmoittaa toimistaan kohteellensa jotta ymmärtäisi miksi näin toimitaan, ei kylmiltään! Ja hauskaa ajanviettoahan tän kuuluisiki ensisijasesti olla, ei mekään olla mitään yli-ihmisiä!
Minua on moitittu siitä, etten puutu vanhimmat huoneessa (entisen 50 porukat enimmäkseen) mihinkään. Näin niinkun kärkevästi sanottuna. Juttu ei ole ihan noin. Enkä suuremmalti ole ottanut kritiikistä itseeni.
Minusta noin 50-vuotiaan ihmisen tulisi olla kypsä keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa. Aivan varmasti siihen ikään mennessä on elämässä tullut vastaan ihminen, jonka kanssa ei kaikki mene hyvin. Toivoisin chättääjiltäkin osaamista, etteivät he ala kinastelemaan silloin kuin kakarat.
Olen yrittänyt neuvoa ruksin käyttöä sellaisessa tilanteessa, että joku ei siedä toista. Valitettavasti kaikki eivät osaa tätä käyttää (osaamattomuus pääkopan sisällä).
Toinen juttu on, että olen todennut, että 50-vuotiaita ihmisiä on melko turha alkaa kasvattamaan. Ei he enää opi. Toki olen joillekin nikeille yrittänyt antaa vinkkejä hyvään käytökseen. Ilahduttavana totean, että joskus näkee, kuinka joku ymmärtää hyvät tavat välttämättömäksi yhteiselossa toisten ihmisten kanssa.
Kesäkuun alussa sanoin, että tarkennan linjaani. Siitä sain kehuja. Jatkan tällä linjalla, etten pienistä asioista banni, mutta en katso yhtä paljon sormien läpi. Tilanteen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000538890824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112267Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1771368Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja171026- 61857
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41837Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37682Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75612