MIKÄ ROTU?

miiki

Eli minkäköhän rotuinen on koira joka on kultaisen noutajan näköinen mutta ruskea (ei tumman ruskea)?

21

3801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sutku

      ...jos oot semmosen koiran jossain nähny, niin ehkä se oli kultaisennoutajan ja jonku muun risteytys.. :) tai en mä tiiä, mutta eipä tuu nyt mieleen mikä muu se vois olla.

    • lelukoira

      novascotiannoutaja?

      • Boogie

        Siis oisko Hovartti en osaa kirjitaa oikein mut onkuin kultsi mut isompi?!


      • sutku
        Boogie kirjoitti:

        Siis oisko Hovartti en osaa kirjitaa oikein mut onkuin kultsi mut isompi?!

        niin se kirjotetaan oikeen.. :) sehän tosiaan näyttää joku verran kultaiseltanoutajalta...


      • Milla
        Boogie kirjoitti:

        Siis oisko Hovartti en osaa kirjitaa oikein mut onkuin kultsi mut isompi?!

        Ai, kultsi suo isompi? Siis ai sun poikaystäväkö koiraa isompi? No on se sun kultsis nyt isompi kun koira. Mutta mulla on labratorinnoutaja koira ja se on hyvin koulutettu ja kiltti. Minun koiran nimi on Vili. Ja sen koiran ikä on 2w.

        T:Milla

        PS.Mun koira on tosi suloinen.
        Mun koira on väriltään MUSTA. =]


    • issu56

      Hovawart, kuten tässä jo on arvuuteltukin. Hoffilla vain on kapeampi kuono-osa ja muitakin juttuja, joista kyllä osaa erottaa kultaiseen!

    • paivi

      Kultaisia noutajiakin on varsin tummia. Näyttelylinjaiset ovat pääosin kermanvaaleita, mutta varsinkin käyttölinjaisista löytyy vielä tummia kultaisi, sellaisia punertavan ruskeita. Sileäkarvainen noutajakin on paljon samantyyppinen, niitä löytyy maksanruskeina ja mustina.

    • Zirrah

      Minulle lähinnä tulisi tuosta mieleen sileäkarvainennoutaja. Siitä on ruskea värimuunnos. Koon ja karvapeitteen puolesta se saattaa jonkun mielestä muistuttaa kultaista, onhan ollut osana kultaisen jalostuksessa.

      • issu56

        on huomattavasti kultaista sirorakenteisempi kyllä. Aika jännää sinänsä, että niin paljon kuin olen näyttelyissä kiertänyt, niin näkemä'ni flätit ovat aina olleet mustia.


      • Zirrah
        issu56 kirjoitti:

        on huomattavasti kultaista sirorakenteisempi kyllä. Aika jännää sinänsä, että niin paljon kuin olen näyttelyissä kiertänyt, niin näkemä'ni flätit ovat aina olleet mustia.

        Onhan se totta, että flätit ovat sirompia mutta varmaan tuovat mieleen kultaisen ihmiselle joka ei ole perehtynyt niin paljoa rotujen eroihin. Ruskea on harvinaisempi väri mutta kyllä itse ainakin niitä olen jonkun verran nähnyt, en tosin näyttelyissä ole tarkemmin katsellut.


      • issu56
        Zirrah kirjoitti:

        Onhan se totta, että flätit ovat sirompia mutta varmaan tuovat mieleen kultaisen ihmiselle joka ei ole perehtynyt niin paljoa rotujen eroihin. Ruskea on harvinaisempi väri mutta kyllä itse ainakin niitä olen jonkun verran nähnyt, en tosin näyttelyissä ole tarkemmin katsellut.

        sillä on meiltäkin usein kysytty, että onko kyseessä musta vai valkoinen kultainennoutaja ;)


      • Cindy85
        issu56 kirjoitti:

        on huomattavasti kultaista sirorakenteisempi kyllä. Aika jännää sinänsä, että niin paljon kuin olen näyttelyissä kiertänyt, niin näkemä'ni flätit ovat aina olleet mustia.

        Eikös se ole Flatti? Ja Flatti on maksanruskea, eli hiukan punertavanruskea:). Kyllä noita ruskeitaki flatteja näkyy. www.flatti.net


      • issu56
        Cindy85 kirjoitti:

        Eikös se ole Flatti? Ja Flatti on maksanruskea, eli hiukan punertavanruskea:). Kyllä noita ruskeitaki flatteja näkyy. www.flatti.net

        eli sileäkarvainen noutaja! Puhekielessä FLÄTTI!!


      • ihan kotoisesti
        issu56 kirjoitti:

        eli sileäkarvainen noutaja! Puhekielessä FLÄTTI!!

        LÄTTY


    • LuLu

      ... Sileäkarvainennoutaja. En todellakaan tiedä onko se sinkki mutta luulen ainakin. Jos joku ei ymmärtänyt mitä sinkki tarkoittaa niin se on Sileäkarvainennoutaja! ;D

      • issu56

        etupäässä musta!!


    • Mira:)

      Vastaus oli tos otsikos!!

      • vastaus

        kultainen ja nova ovat ulkonäöltään tosi kaukana toisistaan!


    • Cindy85

      Olisikohan se kultainennoutaja? Niitä on myös hiukan tummempina.., eli vaaleanruskeina. Näitä tummempiä käytetään yleensä metsästykseen tms..

    • SILEÄKARVAINEN NOUTAJA

      SILEÄKARVAINEN

    • vieras567

      Newfoundlandinkoira koira?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe