Urheiluhieroja

Selkähierontaanko?

Hierooko urheiluhieroja ei urheilijoitakin? Asun paikassa jossa lähellä toimii urheiluhieroja. Tavalliselle hierojalle olisi yli 30 km matka. Selkäni on jo pidemmän aikaa ollut kipeä, kolottaa ja juilii ja uskoisin hieronnasta olevan apua. En ole kuitenkaan mikään urheilija vaan tavallinen jonkin verran ylipainoinenkin nainen maha- ja kyllä, selkämakkaroineni. Olen yrittänyt itse hieroa niskaani ja venytellä mutta eipä ole kummemmin helpottanut. Joku tietysti sanoisi, että laihduta ja ala harrastaa liikuntaa, niin pääset selkäkivuistasi, mikä varmasti totta voisi ollakin, mutta tilanne on nyt kuitenkin tällä hetkellä mikä on. En ole kehdannut soittaa paikalliselle urheiluhierojalle, jos hän hierookin vain timmejä urheilijoita ja kokisi ällöttäväksi jos joku pullukka tulisikin hierottavaksi. Ei hieman yli puolen tunnin matka tavalliselle hierojalle mahdottomuus tietysti olisi, mutta helpompi olisi vaan mennä silti tuohon lähemmäs. Mutta miten on, hierovatko urheiluhierojat mielummin vain urheilijoita/kuntoilijoita? Kuinka paljon ällöttää hierottavan ylipaino hierojia, rehellisesti?

6

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvi olla

Ei urheiluhieroja tarkoita että hieroisi vain urheilijoita, valtaosa urheiluhierojien asiakkaista on ei-urheilijoita.

Urheiluhierojan käyttämä tekniikka ja hierontaotteet eroavat vain klassisesta hieronnasta, siinä se ero.

• ei tarvi olla

niin ja se on ihan yksi lysti onko siinä hierottavana luuviulu vai läski. Työtä se on ja maksava asiakas jota hierotaan, ei hieroja ehdi katsastamaan jokaisen ulkonäköä ja valikoimaan asiakkaitaan.

• ap.

Jep, kiitos vastauksestasi.

• Hieronta helpottaa

Olen myös käynyt urheiluhierojalla. Sain vinkin hyvästä hierojasta ja puh numeron. Olin jo käynyt kauan kun huomasin vasta hänen mainoksistaan, että on urheiluhieroja. Ja ei ollut mikään sporttinen olemus tällä hierojalla. Oli liikakiloja ihan kiitettävästi. Eli ei se urheiluhieroja aina edes sitä tarkoita, että hieroja olisi joku atleetti. Ja hyvin työnsä teki. Eli rohkeasti vaan urheiluhierojalle

• Hippulat vinkumaan

Sinne vaan urheiluhierojan luokse vaivojen kanssa. Kaikilla hierojilla on koulutuksen pohjatiedot varsin samanlaiset, joiden perusteella suoritetaan klassista hierontaa, mihin kuuluvat hyvin tavanomaiset työperäisten vaivojen hoidot ym. lihasjumit / kiputilat lihaksistossa.

Urheiluhierojilla löytyy lisäpraktiikkaa erityisesti liikkuvien ja aktiivisesti treenaavien ihmisten lihashuoltoon. Hierontaotteet ovat monipuolisia. Sinne kuuluu myös erilaisia venytyksiä, palauttavia hierontoja jne... Usein näitä hieronta-otteita sovelletaan aivan tavalliseen hierontaankin.

Ei tarvitse olla mikään urheilija ja aktiivitreenaaja, jotta voisi mennä urheiluhierojalle. Useimmiten urheiluhierojat ovat jotakin lajia taikka lajeja harrastaneet, niin sitä kautta on hyvä käytännön näkemyskin asioihin.

• urheiluhieroja

Siis urheiluhieroja saa klassisen hieronnan opin, mutta sen pitää ymmärtää, missä vaiheessa urheilija tarvitsee hieronnan milläkin voimakkuudella. Jos on kisa illalla,niin eihän urheilijaa silloin kovaa hierota jos ollenkaan. Muttaniktäkin urheilijoita jotka sinä päivänä sen haluu. Ja totta kai hierotaan ns. tavallisia ihmisiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2804
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2077
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1882
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1766
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1521
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1234
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1020
    Aihe