Nyt on vaivannut ehkä puoli vuotta oikea silmä. Siis oikeassa silmässä on päivittäin vähän epämielyttävä tunne, siellä on jotain painetta tai ilmaa. Kun paineneln silmä alhaalta kevyesti niin sieltä kuuluu niin että sieltä tulisi ilmaa.
Optikkoni sanoi että kyynelkanavassa on ilmaa ja sen takia se aiheuttaa tollasta. Mutta kun koko pitäisi painelle silmää.
Onko jotain vakavaa tai miten tuosta pääsisi eroon. Ei varmaa kuiteskaa nii vakavaa että lääkärille pitäisi mennä, vai?!
Painetta silmässä
4
4799
Vastaukset
- silmälääkäri
Kyyneltiehyeen kautta voi tulla ilmaa silmän pintaan, mikäli tieyhissä olevat läpät eivät sulje. Tällöin saattaa esim. niistäessä, jolloin nenässä on korkeampi ilmanpaine kuin esim. kyynelkanavissa, ilmaa kulkea väärään suuntaan.
Myös esim. onnettomuuksien/iskujen jälkeen voi käydä niin, että nenän sivuonteloista on yhteys luunmurtuman jälkeen silmäkuoppaan, jolloin sidekalvon alle saattaa päästä ilmaa. Tässä tapauksessa piilee riski silmäkuopan bakteeritulehduksesta (nenässä ja sivuonteloissa on runsaasti bakteereita) ja mikäli ne pääsevät kulkeutumaan silmäkuoppaan, voi seurauksena olla jopa näköäkin uhkaava tulehdus.
Mikäli oireesi ovat siis alkaneet onnettomuuden/nyrkiniskun/pallon osuttua kyseisen silmän seudulle, olisi hyvä käydä lääkärissä ja kertoa tästä epäilystä, silloin olisivat röntgentutkimukset tarpeen ja mahdollisen murtuman korjaava leikkaus.
Kuivailemasi oireet sopisivat kyllä ennemmin ensimmäiseen mainittuun vaihtoehtoon, johon ei tuollaista vakavan infektion riskiä liity, sillä kyyneltiehyeestä ei ole yhteyttä silmäkuopan kudoksiin.- mätaas
Kiitos vastauksestasi. Optikkoni myös vastasi myös vähän noin.
En ainakaa muista että siihen on tullut joku isku, voi olla että oon saanut mutta en oo varma.
Mutta miksi se sitten yhtäkkiä on alkanut. Ei puoli vuotta sitten ollut mitään vaivaa. En edes oikeen muista koska toi vaiva alkoi mutta luulen, että pari kolme kuukautta sitten.
Jos siellä murtuma olisi niin ainakaa mitää kipua ei ole. - Optikko
mätaas kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Optikkoni myös vastasi myös vähän noin.
En ainakaa muista että siihen on tullut joku isku, voi olla että oon saanut mutta en oo varma.
Mutta miksi se sitten yhtäkkiä on alkanut. Ei puoli vuotta sitten ollut mitään vaivaa. En edes oikeen muista koska toi vaiva alkoi mutta luulen, että pari kolme kuukautta sitten.
Jos siellä murtuma olisi niin ainakaa mitää kipua ei ole.Kannatta ottaa optikolla myös varulta silmänpaineet. Maksaa max 5 e.
- pitääpä
Optikko kirjoitti:
Kannatta ottaa optikolla myös varulta silmänpaineet. Maksaa max 5 e.
vois varata ajan. toivottavasti on normaalit silmänpaineet.. voiko sen silmänpaineen mitata optikko vai vaatiiko se silmälääkärin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448