Painetta silmässä

ärsyttävää

Nyt on vaivannut ehkä puoli vuotta oikea silmä. Siis oikeassa silmässä on päivittäin vähän epämielyttävä tunne, siellä on jotain painetta tai ilmaa. Kun paineneln silmä alhaalta kevyesti niin sieltä kuuluu niin että sieltä tulisi ilmaa.

Optikkoni sanoi että kyynelkanavassa on ilmaa ja sen takia se aiheuttaa tollasta. Mutta kun koko pitäisi painelle silmää.

Onko jotain vakavaa tai miten tuosta pääsisi eroon. Ei varmaa kuiteskaa nii vakavaa että lääkärille pitäisi mennä, vai?!

4

4799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmälääkäri

Kyyneltiehyeen kautta voi tulla ilmaa silmän pintaan, mikäli tieyhissä olevat läpät eivät sulje. Tällöin saattaa esim. niistäessä, jolloin nenässä on korkeampi ilmanpaine kuin esim. kyynelkanavissa, ilmaa kulkea väärään suuntaan.

Myös esim. onnettomuuksien/iskujen jälkeen voi käydä niin, että nenän sivuonteloista on yhteys luunmurtuman jälkeen silmäkuoppaan, jolloin sidekalvon alle saattaa päästä ilmaa. Tässä tapauksessa piilee riski silmäkuopan bakteeritulehduksesta (nenässä ja sivuonteloissa on runsaasti bakteereita) ja mikäli ne pääsevät kulkeutumaan silmäkuoppaan, voi seurauksena olla jopa näköäkin uhkaava tulehdus.

Mikäli oireesi ovat siis alkaneet onnettomuuden/nyrkiniskun/pallon osuttua kyseisen silmän seudulle, olisi hyvä käydä lääkärissä ja kertoa tästä epäilystä, silloin olisivat röntgentutkimukset tarpeen ja mahdollisen murtuman korjaava leikkaus.

Kuivailemasi oireet sopisivat kyllä ennemmin ensimmäiseen mainittuun vaihtoehtoon, johon ei tuollaista vakavan infektion riskiä liity, sillä kyyneltiehyeestä ei ole yhteyttä silmäkuopan kudoksiin.

• mätaas

Kiitos vastauksestasi. Optikkoni myös vastasi myös vähän noin.

En ainakaa muista että siihen on tullut joku isku, voi olla että oon saanut mutta en oo varma.
        Mutta miksi se sitten yhtäkkiä on alkanut. Ei puoli vuotta sitten ollut mitään vaivaa. En edes oikeen muista koska toi vaiva alkoi mutta luulen, että pari kolme kuukautta sitten.

Jos siellä murtuma olisi niin ainakaa mitää kipua ei ole.

• Optikko
        mätaas kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Optikkoni myös vastasi myös vähän noin.

En ainakaa muista että siihen on tullut joku isku, voi olla että oon saanut mutta en oo varma.
        Mutta miksi se sitten yhtäkkiä on alkanut. Ei puoli vuotta sitten ollut mitään vaivaa. En edes oikeen muista koska toi vaiva alkoi mutta luulen, että pari kolme kuukautta sitten.

Jos siellä murtuma olisi niin ainakaa mitää kipua ei ole.

Kannatta ottaa optikolla myös varulta silmänpaineet. Maksaa max 5 e.

• pitääpä
        Optikko kirjoitti:

Kannatta ottaa optikolla myös varulta silmänpaineet. Maksaa max 5 e.

vois varata ajan. toivottavasti on normaalit silmänpaineet.. voiko sen silmänpaineen mitata optikko vai vaatiiko se silmälääkärin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe