Mahtaakohan asuntoja liikkua minkä verran välittäjiltä vuokralaisille suoraan ilman ilmoittelua verkossa tai lehdissä. Onko kenelläkään tietoa aiheesta? Etsin Helsingin kantakaupungista yksiötä tai pientä kaksiota pidemmäksi aikaa. Asunnon etsiminen on työlästä, ja haluaisin löytää nyt mieleisen kodin. Sen vuoksi harkitsen välittäjän käyttämistä.
Vuokra-asuntojen liikkuminen Helsingissä välittäjien kautta
3
149
Vastaukset
- Kannattaa yrittää
Ainakaan et joudu maksamaan, jollei asuntoa löydy.
- asdfasdfadsfadsfdadf
Oikotiellä voi jättää myös oman vuokralais ilmoituksen, jossa siis vuokralainen etsii vuokrattavaa kotia. On varmaankin ilmainen vuokralaisille, mutta vuokranantajille ilmoituksen yhteystietojen saaminen maksaa. Kun omaan ilmoitukseen viitsii tehdä ajan kanssa kertoen rehellisesti mitä arvostaa ja mitä ei arvosta, niin saat sitten hiljakseen varteenotettavia vastauksia.
Vuokranantajana aikoinaan soittelin myös lehti-ilmoituksiin että halutaan vuokrata kaksio hki. Hyvin usein kämpässäni oli jotain "vikaa" jonkun mielestä esim. parveke puuttui tai hakijan taustoissa oli jotain vikaa enkä lämmennyt esim. ei halua maksaa markkinahintaa (samaa tasoa kuin muilla) vaan piti saada REILUSTI halvemmalla.. 20 soittelu kerran jälkeen lopetin tarjoamisen puhelimessa ja tein vain oikotielle ilmoituksen. Turhauttavaa siis myös toisinpäin jos vuokralainen on vaativa mitä hakee... - Kotiin
Kiitos vastauksista! Kokeilin joskus omaa lehti-ilmoitusta, johon laitoin silloin vaatimattomammat toiveeni sijainnin ja vuokratoiveen suhteen. Sain kaksi asuntotarjousta, joista toinen ei vastannut sijainniltaan toivettani ja toinen tarjous oli muuten erittäin epämääräinen. Lehteen en siis aio ilmoitusta laittaa. Tuota Oikotien palvelua voisin kyllä kokeilla. Hyvä tietää, että vuokranantajat katsovat sitä. Kiitos vinkistä! Vaatimuksia minulla ei ole määrällisesti montaa. Vuokra on toki yksi valintaan vaikuttava tekijä, mutta olen mieluisasta asunnosta valmis myös maksamaan. Luultavasti kyselen noista välityspalveluistakin vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600