Vuokra-asuntojen liikkuminen Helsingissä välittäjien kautta

Kotiin

Mahtaakohan asuntoja liikkua minkä verran välittäjiltä vuokralaisille suoraan ilman ilmoittelua verkossa tai lehdissä. Onko kenelläkään tietoa aiheesta? Etsin Helsingin kantakaupungista yksiötä tai pientä kaksiota pidemmäksi aikaa. Asunnon etsiminen on työlästä, ja haluaisin löytää nyt mieleisen kodin. Sen vuoksi harkitsen välittäjän käyttämistä.

3

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa yrittää

      Ainakaan et joudu maksamaan, jollei asuntoa löydy.

    • asdfasdfadsfadsfdadf

      Oikotiellä voi jättää myös oman vuokralais ilmoituksen, jossa siis vuokralainen etsii vuokrattavaa kotia. On varmaankin ilmainen vuokralaisille, mutta vuokranantajille ilmoituksen yhteystietojen saaminen maksaa. Kun omaan ilmoitukseen viitsii tehdä ajan kanssa kertoen rehellisesti mitä arvostaa ja mitä ei arvosta, niin saat sitten hiljakseen varteenotettavia vastauksia.

      Vuokranantajana aikoinaan soittelin myös lehti-ilmoituksiin että halutaan vuokrata kaksio hki. Hyvin usein kämpässäni oli jotain "vikaa" jonkun mielestä esim. parveke puuttui tai hakijan taustoissa oli jotain vikaa enkä lämmennyt esim. ei halua maksaa markkinahintaa (samaa tasoa kuin muilla) vaan piti saada REILUSTI halvemmalla.. 20 soittelu kerran jälkeen lopetin tarjoamisen puhelimessa ja tein vain oikotielle ilmoituksen. Turhauttavaa siis myös toisinpäin jos vuokralainen on vaativa mitä hakee...

    • Kotiin

      Kiitos vastauksista! Kokeilin joskus omaa lehti-ilmoitusta, johon laitoin silloin vaatimattomammat toiveeni sijainnin ja vuokratoiveen suhteen. Sain kaksi asuntotarjousta, joista toinen ei vastannut sijainniltaan toivettani ja toinen tarjous oli muuten erittäin epämääräinen. Lehteen en siis aio ilmoitusta laittaa. Tuota Oikotien palvelua voisin kyllä kokeilla. Hyvä tietää, että vuokranantajat katsovat sitä. Kiitos vinkistä! Vaatimuksia minulla ei ole määrällisesti montaa. Vuokra on toki yksi valintaan vaikuttava tekijä, mutta olen mieluisasta asunnosta valmis myös maksamaan. Luultavasti kyselen noista välityspalveluistakin vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe