Andorra

myon

Kertokaahan kokemuksia Andorrasta? Tarkoitus olisi lahtea pidemmaksi aikaan toihin sinne..

7

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matrix

Mistä keksit lähteä Andorraan töihin? Mitä työtä menet tekemään ja kuinka pitkä työsuhteesi tulee olemaan? Entäpäs millä kielellä työskentelet siellä? Uteliaisuus heräsi, valitettavasti en pysty vastaamaan kysymyksiisi kokemuksen puuttuessa. Andorrasta on joskus ollut jotain keskusteluja täällä joten suosittelen selaileen taaksepäin juttuja jos vaikka löytyisi. Itse en ole ikinä saanut vastauksia Andorraa koskeviin kysymyksiin.

• dmz

Tarjottiin sielta paikkaa kun etsin Katalonia (erityisesti kylla juuri BCN) alueelta toita. Tarkoitus olisi lahtea toihin hotellin ravintolaan kun laskettelukausi alkaa. Pituudesta en tieda vahintaan kolme kuukautta. Englannilla ja Espanjan alkeilla aion parjata, ymmarran kylla jonkun verran ranskaakin mutta katalaania en viela osaa, mita nyt Barcelonassa ollessani muutama sana tarttunut.

• läpiajanut

Kävin Andorrassa kaksivuotta sitten ja pidin kovasti. Neljäpäivää katseltiin mestoja.
      Paikka on kyllä tosi pieni että samaa kysymystä
      kysyisin kuin edellinen, mitä töitä ajattelit
      siellä tehdä?
      Kieliä olisi hyvä puhua ranskaa ja espanjaa
      kaikki kyltit jne. on sillä "baskikielellä" joka muistuttaa espanjaa.
      Paikka on hieno ja mikäli oikeasti sinne haluat
      pidä haaveistasi kiinni, itse lähtisin aikasempien
      kokemusten siivittämänä mieluummin rannikolle
      töihin espanja tahi portugali!

Tervemenoa

• maukka

Ai kyltit Andorrassa baskikielellä, aika nero olet. Vai oisko sittenkin Katalaaniksi, joka on myös Andorran virallinen kieli. Ja turha muuten etsiä töitä ilman Ranskan, Espanjan ja Englannin taitoo, koska ainoat avoimet työpaikat löytyvät hotelleista, ja silloinkin yleensä vain sesonkiaikaan.

• sieltä
        maukka kirjoitti:

Ai kyltit Andorrassa baskikielellä, aika nero olet. Vai oisko sittenkin Katalaaniksi, joka on myös Andorran virallinen kieli. Ja turha muuten etsiä töitä ilman Ranskan, Espanjan ja Englannin taitoo, koska ainoat avoimet työpaikat löytyvät hotelleista, ja silloinkin yleensä vain sesonkiaikaan.

Joo ei sieltä mitään hommaa saa
        ellei puhu hyvin katalaania,
        espanjaa, ranskaa ja muut kielet
        on plussaa.
        Itse Andorra la Vella on todella
        tylsä peini paikka.
        Ei siellä paria päivää enempää jaksa
        edes väkisin palloilla.

• niip
        sieltä kirjoitti:

Joo ei sieltä mitään hommaa saa
        ellei puhu hyvin katalaania,
        espanjaa, ranskaa ja muut kielet
        on plussaa.
        Itse Andorra la Vella on todella
        tylsä peini paikka.
        Ei siellä paria päivää enempää jaksa
        edes väkisin palloilla.

ei sita katalaania valttamatta tarvitse osata ranska ja espanja on kylla tarkeampia vaikka katalaani onkin virallinen kieli.. pelkalla englannillakin voi saada toita! tietenkin hiukan vaikeampaa..

• Pepa

Itse olen siellä käynyt muutaman päivän visiitillä Ranskasta. Pyreneet kyllä erittäin vaikuttava vuoristo, mutta kuten jo edellä mainittiin, on se kohtalaisen pieni paikka. Mutta jos sinne menee töihin ja snoukkaamaan, eiköhän siellä aika kulu. Sieltä pääsee myös kohtalaisen hyvin pois. Bussilla esim. Barcaan tai Toulouseen n. 7 tuntia...
      Niin ja sitten ne verovapaat ostokset, tosi hyvä tarjonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe