Hei, mitkähän olisi sokeutumisen merkit?
Mikä on yleisin syy sokeuteen? voiko glaukooma tulla, vaikka suvussa ei aiemminkaan olisi ollut yhtäkään glaukoomaa kärsivää? miten iso mahdollisuus nuorella on sokeutua jos poissuljetaan myrkyt yms?
sokeuden merkit?
5
380
Vastaukset
- kujghfbgfv
Itsellä suvussa ei ole glaukoomaa ja minulla se todettiin 22votiaana.
- 754322211
oliko mitään oireita?
- hfbgfgdfgfg
754322211 kirjoitti:
oliko mitään oireita?
Itsellä ainut oire oli näön huonominen..
- Terveen riski pieni
Optikkokin voi mitata silmänpaineet, tosin silmälääkärin tekemä mittaus on luotettavampi.
Onko sinulla pelko näönmenetystä kohtaan? Elämään kuuluu aina riskejä, ja kaikkia riskejä ei voi ennakoida. Näkövammaisten määristä ei ole luotettavia rekistereitä Suomessa, mutta näkövammaisten keskusliiton sivulta voit katsoa arvioita lukumäärästä.
Henkilökohtaisesti sanoisin, että terveen nuoren sokeutumisriski on vähäinen. Usein lapsilla on kehitysaikainen tai perinnnöllinen syy näkövammaan. Tietysti onnettomuudet ovat mahdollisia kaikille. Eli näkövammaisuus kasvaa rajusti ikääntymisen myötä. Väittäisin, että nuorella on suurempi riski saada kuulovamma kuin näkövamma (musiikin kuuntelu kovaa ja konsertit ym).
http://www.nkl.fi/fi/etusivu/nakeminen/julkaisu/nvrek_vuosikirja/1_2_arviot_nv_lukumaarasta - asasasasasas
Kiitos, minulla ei ole mitään sairauksia, eikä allergioita... visus on sen 1.25 tai enemmän... välillä on näkynyt jotain valkosia palloja silmissä jos olen noussut istumasta tai tehnyt jotain äkkiliikkeitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424300
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1354069- 643716
- 873551
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333537Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643341- 862921
- 542835
- 252626
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142334