ajo-asento?

säätöö

tsau, sain just keväällä kortin ja nyt kesän ajanu rekkaa, ni miettiny tota ajo-asentoo?
ku ite laitan penkin niin ales ja taakse, ja selkänojan ainaki 45 asteen kulmaan taakse. ja ratin kans niin taakse ja pystyyn ku saa.

ni miks jotku vanhat ukot ajaa ku leikkuupuimuria? penkki ylhäällä ja selkänoja suorassa ellei jopa etukenossa, ja ratti ihan vaakatasossa?

luulis oleva hankalaa?

9

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhdistelmäkuski

Ajo-asento on jokaiselle yksilöllinen, mutta se penkki kannattaa säätää sillain, että se on hyväksi kropallesi ja myös niin, että näet riittävästi sinne auton keulan etupuolelle.

• vbhjk

Sulla lienee saatanan pitkät kädet, kun pystyt pitämään penkin 45 ast. kulmassa ja takana...

• H. Monkey

Katos kun apinan notkeudella pystyy ohjaamaan jaloillaankin ja vilkuttelemaan varpaillaan...

• Sepeli scania110

Vanhassa 110 kanikassa ei ole kun yks asento kun säädöt edellinen omistaja tuikannut migillä kiinni eikä ole säätöjä lainkaan.

• pyhä sylvi

Aloittaja vois jäädä kotiin hieromaan Substralia leukaansa, jos vaikka alkais parta kasvamaan...

• we3fdwfdw3dffff

En mä ainakaan tykänny koskaan käyttää penkin jousitusta, jotenkin epäluonnollista pomppia puolimetriä "ilmaan" joka pompun kohdalla,
      eihän siinä voi ohjatakkaan enää silloin. Toiseksi ratti jää silloin liian alas,
      Pitkä ja hieman vatsakas kuski kun olin niin penkki vaan lattiaan ja liikkuvat taakse.
      Lyhyelle kuskille penkin säätö taas piti olla niin että istuinosa kalleenneen alaspäin että yltää jalat polkimille :) Ei noi kovin hääppöisiä kuorma-autotkaan,
      paras ohjaamo ja ajoergonomia mun autoissa oli rellunb midlum ja
      sitten kyllä aika vastaavaa oli uudessa mersun kuorma-autossa, automaatteja kaikki että oli ne kyllä aika kivoja ajaa, mesessä oli vielä ilmajousitus edessäkin että sehän meni kuin pumpuleilla tai mikä nyt olikaan.

• säädöt kohdilleen

Onhan siinä jousituksen vaimennuksessa säätö. Jäykimmälle kun laittaa, niin penkki on melkein "yhtä puuta" ja löysimmällä pomppii kuin hullun mulkku mielettömän per...

• Valdemar 32v ratissa

Nyt kesän ajanut ?????????? Eihän se kesä ole vielä alkanutkaan. Taas joku heppu joka osaa kaiken vaikka eka päivä töissä.

• ajan rennosti

Ajan aina jalka kojelaudalla. LA-mikki roikkuu pärstän edessä ja lasi tukittu viireillä. Ajan sillä asenteella että oon maanteiden kunkku, vittu pienemmät väistää!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      184
      7699
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      35
      4913
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      126
      2903
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      82
      2311
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      92
      1635
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      217
      1547
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1151
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      17
      1104
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1029
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      226
      1002
    Aihe