miten olette laittaneet keittiökaapit painuvan hirsitalon seinään kiinni? liukukoolaus upotettu hirteen(tavallaan kuin kara)/pinta 2x2 ja levy päälle, vai?
(talossa on pyöröhirsi)
keittiökaappien asennustavat
9
12444
Vastaukset
- kirvesmies2
Lyö naulalla yläosasta, anna alaosan laskeutua rauhassa.
- mökkiläinen
kun kiinnittää kaapit seinään ruuvilla, niin ne saa joskus myöhemmin helpommin alas... mikäli tarvitsee seinälle jotain tehdä...ja pitää tiukemmin kuin naula!
- monimutkaista
liian monimutkaista viritellä mitään ihmeellisyyksiä.Vie vaan turhaa työaikaa ja energiaa.
Edellisen neuvojan mukaan vaan eli ylhäältä kiinni ja alapää ilman mitään.alakaapit seisomaan omilla jaloillaan.- taito
laatoittaa kaappien välitilan, niin silloin ala ja yläkaappien etäisyys ei saa muuttua!
- SuloWilen
taito kirjoitti:
laatoittaa kaappien välitilan, niin silloin ala ja yläkaappien etäisyys ei saa muuttua!
Ikinä en ole hirsitaloon ko. kalusteita asentanut, mutta äkkiseltään tulee mieleen, että kiinnittäisin alakaapiston taakse levyn johon laatoitus tulee. Sen levyn yläpää laatoituksineen menisi yläkaapiston taakse. Yläkaapithan eivät tulisi alapäästään ollenkaan kiinni. Näin yläkaapit ikäänkuin "liukuisivat" laatoituksen päälle ja yläkaapit saisivat näin rauhassa laskeutua. Laatoitus pitää tällöin tehdä ennen yläkaappien asentamista.
- Einar Molen
SuloWilen kirjoitti:
Ikinä en ole hirsitaloon ko. kalusteita asentanut, mutta äkkiseltään tulee mieleen, että kiinnittäisin alakaapiston taakse levyn johon laatoitus tulee. Sen levyn yläpää laatoituksineen menisi yläkaapiston taakse. Yläkaapithan eivät tulisi alapäästään ollenkaan kiinni. Näin yläkaapit ikäänkuin "liukuisivat" laatoituksen päälle ja yläkaapit saisivat näin rauhassa laskeutua. Laatoitus pitää tällöin tehdä ennen yläkaappien asentamista.
Just näin kuuluu tehdä. Ja lisäksi on syytä muistaa, että naula ei tosiaankaan ole oikea tapa kiinnittää (keittiö)kaappia seinään, vaan esim kansipultti tai muu jykevä ruuvi. Itse kiinnitin oman keittiön kaapit hirteen 8cm mittaisilla kansipulteilla. Ovat pysyneet seinällä. Lautaset ja muut astiat nimittäin painaa tosi paljon ja puun eläessä naula valuu hiljakseen seinästä irti. Olen nähnyt.
Sähköasentajan kanssa pitää sitten miettiä, miten laitetaan valot kaappien alle. Jos ne laittaa seinään kiinni, täytyy niiden yläpuolelle jättää yläkaapille laskeutumisvaraa, ja jos ne pannaan yläkaapin alapintaan, täytyy johdoissa olla hieman löysää. - taito
Einar Molen kirjoitti:
Just näin kuuluu tehdä. Ja lisäksi on syytä muistaa, että naula ei tosiaankaan ole oikea tapa kiinnittää (keittiö)kaappia seinään, vaan esim kansipultti tai muu jykevä ruuvi. Itse kiinnitin oman keittiön kaapit hirteen 8cm mittaisilla kansipulteilla. Ovat pysyneet seinällä. Lautaset ja muut astiat nimittäin painaa tosi paljon ja puun eläessä naula valuu hiljakseen seinästä irti. Olen nähnyt.
Sähköasentajan kanssa pitää sitten miettiä, miten laitetaan valot kaappien alle. Jos ne laittaa seinään kiinni, täytyy niiden yläpuolelle jättää yläkaapille laskeutumisvaraa, ja jos ne pannaan yläkaapin alapintaan, täytyy johdoissa olla hieman löysää.no eikö se ole helpoin laittaa ne liukukoolaukset seinään ja kaapit niihin kiinni niin ei ainakaan tule painumisia tai liikkumisia mihinkään suuntaan
- Timpe
taito kirjoitti:
no eikö se ole helpoin laittaa ne liukukoolaukset seinään ja kaapit niihin kiinni niin ei ainakaan tule painumisia tai liikkumisia mihinkään suuntaan
Laita liukukoolaukset ja niihin kaapit sekä levy johon laatat tulee. Voita myös laittaa koolaukseen vahvan levyn ja siihen kaapit ja samaan levyyn sitten laatat. Selviät kaikkein helpommalla eikä tarvitse säätää kaiken maailman viritelmillä. Sähkötkin saat vedettyä nätisti kaappien takaa ilman virittelyjä. Olen tehnyt lukuisia keittiöitä ym. asennuksia hirsitaloon ja voin sanoa että pidemmän päälle on varmasti paras ja selkein ratkaisu.
- Make
Timpe kirjoitti:
Laita liukukoolaukset ja niihin kaapit sekä levy johon laatat tulee. Voita myös laittaa koolaukseen vahvan levyn ja siihen kaapit ja samaan levyyn sitten laatat. Selviät kaikkein helpommalla eikä tarvitse säätää kaiken maailman viritelmillä. Sähkötkin saat vedettyä nätisti kaappien takaa ilman virittelyjä. Olen tehnyt lukuisia keittiöitä ym. asennuksia hirsitaloon ja voin sanoa että pidemmän päälle on varmasti paras ja selkein ratkaisu.
Kyllä.
Näin se tehdään ja ihme että näiltä sivuilta tosiaan löytyi joku joka osaa.
Eli liukukiskoilla ankkuroidaan levy hirsiseinään ja siihen asennetaan kaikki kalusteet.
Voi laittaa ruuveilla tai täkkipultteilla kiinni(huom.täkkipulteilla laittaessasi varaa tilaa takana 10 cm. Tarkoitan kalusteita.) Itse laitan kiinni kalusteet 50 mm ristikanta ruuveilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057