Heippa! Olen hakenut 3,5- ja kohta 5 -vuotiaille lapsille päivähoitopaikkaa uuden työpaikkani johdosta. Nyt tuli tieto, ettei ole tilaa päiväkodeissa, joihin olen hakenut, mutta voisi olla mahdollisuus saada lapset yksityiseen päiväkotiin.
Minulla ei ole mitään käsitystä päivähoitohommista niin voisiko joku asiasta tietävä valaista, että mitä eroa noilla on? Maksaako hoito yksityisellä saman verran? Ja mitä muuta olennaista pitäisi tietää? Paikka on ihan eri suunnalla kuin työpaikkamme, mutta jos ei kerran muualla ole tilaa.. Entäs sitten, kun isompi menee eskariin?
Ollaan saatu keploteltua lapset kotihoidossa vuorotöissä käyvinä tähän asti ja nyt molemmille vanhemmille on tulossa päivätyö.
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Yksityinen päiväkoti
3
152
Vastaukset
- Olisiko yhtään apua
Hoito on kutakuinkin samanlaista. Kukaan ei voi sanoa hoidon tasosta mitään, kun emme tiedä hoitopaikkaa. Hoito ei maksa teille sen enempää kuin, kunnallisessakaan päiväkodissa, koska oletettavasti kuntanne käyttää teihin palveluseteliä/ostaa palvelun teille ko. päiväkodista. Ainakin näin sen pitäisi mennä, mikäli kuntanne esittää muuta, ottakaa ylempää selvää asioista. Olkaa yhteydessä ko. yksityiseen päiväkotiinkin.
Yksityinen päiväkoti järjestänee tiloissaan myös eskari opetuksen.
Sitä valitettavasti ei voida aina toteuttaa että, hoitopaikka olisi sopivasti matkan varrella. Kunta on vain velvollinen järjestämään hoitopaikan jostakin. Yrittävät parhaansa mukaan toteuttaa perheiden toiveita.
Omalla paikkakunnallamme yksityinen päiväkoti on tosi suosittu ja erittäin tasokkaan pidetty hoitopaikka. Suuntautunut liikuntaan, musiikkiin ja taiteisiin. Paikat aina täynnä, sinne ei tahdo saada lastaan.- tina28
Kiitos vastauksesta. Juuri sain tiedon, että saimme paikat. Vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Kyseessä on juuri ostopalveluna toteutettava hoito, joten hinta on sama. Iloisin ja myös haikein mielin syksyä ja uusia kuvioita odotellessa...
- päiväkotilainen
tina28 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Juuri sain tiedon, että saimme paikat. Vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Kyseessä on juuri ostopalveluna toteutettava hoito, joten hinta on sama. Iloisin ja myös haikein mielin syksyä ja uusia kuvioita odotellessa...
Se voi myös erota yksityisen ja kunnallisen hoidon välillä olla, että yksityinen saattaa olla kiinni syys- ja hiihtolomat, joulunajan sekä heinäkuun eikä järjestä mitään varahoitoa, niin kuin kunnallinen keskittää loma-aikoina hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384