Mä en saa tehä ruokaa kotona

10+4

Ja oon jo 13v. Voi kumpa kuuluisin niihin, jotka pakotettiin sinne jo ala-asteella! Meen ens syksynä yläasteelle ja alkaa köksä, ja ei kiva mennä sinne melkein täysin kokemattomana. Oon pyytäny monta kertaa muttei suostu. Miten saan suostumaan?

7

207

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikapoika13v

Moi! Oon just seiskan päättänyt 13 (14 elokuussa) poika. En mäkää osannu tehä ruokaa enne sitä mut siellähä sitä just opetellaa.

• outoa on

Kyllä olis hyvä saada kokeilla keittiöpuuhia myös kotonakin. Ei teille jää mitään perintönä opittua kotoa ja kuulihan tuo ja kasvatukseenkin.

• Nekkux

Olin minäki aika kokematon kun köksä tuli, mutta syksyllä meen kasille, eikä mulla oo enää köksää kun otin valinnaisaineeks yhen toisen. En oo muutenkaan kokkailusta tai muusta tykännykkää. Silti sitä tulee tarviimaan tulevaisuudessa.
        Mut siellä koulussahan sitä harjoitellaan joten ei mitään hätiä. :)

• v:n vanhemmat
        Nekkux kirjoitti:

Olin minäki aika kokematon kun köksä tuli, mutta syksyllä meen kasille, eikä mulla oo enää köksää kun otin valinnaisaineeks yhen toisen. En oo muutenkaan kokkailusta tai muusta tykännykkää. Silti sitä tulee tarviimaan tulevaisuudessa.

Mä oon kohta 13v poika ja tiedän että köksään mennään harjoitteleen mutta kun kysyn että saanko tehä ruokaa niin saan mutta äiti on kokoajan vieressä nipottamassa että kastiketta pitää vatkata pohjasta asti ja lopulta se jää siihen että laitan jauhelihan pataan ja thäts it! En tajuu miks ne ei anna mun ees mitään niinkään yksinkertaista kuin spagettia ja jauhelihakastiketta!

• masterixD
        Nekkux kirjoitti:

Itellä meni köksä päin he*****iä ei kiinnostanut mutta ylä aste loppu menin ikseen ja asuntolaan alko lopulta tympimään makaroonit nuudelit ja valmis safka yms vastaava .. Tuli sitten opeteltua muutama helppo resepti netistä ja kyllä kannatti :D tuun tulevaisuudessaki ettii hyviä ruokaohjeita ja paaljon :D ja nyt toinen vuos alkaa ja mut tunnetaan jo ns mastercheffinä yhteiskeittiössä ja yks kaunis muijaki (johon oon ihastunu) huomannu että käyn siellä usein tekee muutakin kun pitsaa / makaroonia :D no sehän tuöee heittää siinä läppää asiasta ja hauskaa on :D suosittelen kaikille opettelee tekee safkaa muutenkin kuin köksässä

• leipuri99

Oon nyt 15v. Sillon kun mulla alko köksä en osannut muuta kun keittää kaakaota. En edes tiennyt miten uuni laitetaan päälle. Köksässä opin perusasiat ja innostuin leipomaan. Sain välillä tehdä ruokaa. Koulun ohjeella jauhelihakastiketta, johon tulee sulatejuustoa. Olen myös tehnyt risottoa ja lihamureketta, mutta muuta en ole tehnyt. Leiponut olen, joka viikko ja olenkin päättänyt jo, että minusta tulee leipuri.

• Nekkux

Ihana tulevaisuus varmaan edessä kun oikein tietää mitä haluaa ja varmasti! ♡

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      40
      5220
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      160
      2743
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      106
      2262
    4. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      80
      1804
    5. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      25
      1780
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      37
      1761
    7. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      0
      1710
    8. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      91
      1583
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      67
      1505
    10. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      73
      1458
    Aihe