Mä en saa tehä ruokaa kotona

10+4

Ja oon jo 13v. Voi kumpa kuuluisin niihin, jotka pakotettiin sinne jo ala-asteella! Meen ens syksynä yläasteelle ja alkaa köksä, ja ei kiva mennä sinne melkein täysin kokemattomana. Oon pyytäny monta kertaa muttei suostu. Miten saan suostumaan?

7

182

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikapoika13v

      Moi! Oon just seiskan päättänyt 13 (14 elokuussa) poika. En mäkää osannu tehä ruokaa enne sitä mut siellähä sitä just opetellaa.

    • outoa on

      Kyllä olis hyvä saada kokeilla keittiöpuuhia myös kotonakin. Ei teille jää mitään perintönä opittua kotoa ja kuulihan tuo ja kasvatukseenkin.

      • Nekkux

        Olin minäki aika kokematon kun köksä tuli, mutta syksyllä meen kasille, eikä mulla oo enää köksää kun otin valinnaisaineeks yhen toisen. En oo muutenkaan kokkailusta tai muusta tykännykkää. Silti sitä tulee tarviimaan tulevaisuudessa.
        Mut siellä koulussahan sitä harjoitellaan joten ei mitään hätiä. :)


      • v:n vanhemmat
        Nekkux kirjoitti:

        Olin minäki aika kokematon kun köksä tuli, mutta syksyllä meen kasille, eikä mulla oo enää köksää kun otin valinnaisaineeks yhen toisen. En oo muutenkaan kokkailusta tai muusta tykännykkää. Silti sitä tulee tarviimaan tulevaisuudessa.
        Mut siellä koulussahan sitä harjoitellaan joten ei mitään hätiä. :)

        Mä oon kohta 13v poika ja tiedän että köksään mennään harjoitteleen mutta kun kysyn että saanko tehä ruokaa niin saan mutta äiti on kokoajan vieressä nipottamassa että kastiketta pitää vatkata pohjasta asti ja lopulta se jää siihen että laitan jauhelihan pataan ja thäts it! En tajuu miks ne ei anna mun ees mitään niinkään yksinkertaista kuin spagettia ja jauhelihakastiketta!


      • masterixD
        Nekkux kirjoitti:

        Olin minäki aika kokematon kun köksä tuli, mutta syksyllä meen kasille, eikä mulla oo enää köksää kun otin valinnaisaineeks yhen toisen. En oo muutenkaan kokkailusta tai muusta tykännykkää. Silti sitä tulee tarviimaan tulevaisuudessa.
        Mut siellä koulussahan sitä harjoitellaan joten ei mitään hätiä. :)

        Itellä meni köksä päin he*****iä ei kiinnostanut mutta ylä aste loppu menin ikseen ja asuntolaan alko lopulta tympimään makaroonit nuudelit ja valmis safka yms vastaava .. Tuli sitten opeteltua muutama helppo resepti netistä ja kyllä kannatti :D tuun tulevaisuudessaki ettii hyviä ruokaohjeita ja paaljon :D ja nyt toinen vuos alkaa ja mut tunnetaan jo ns mastercheffinä yhteiskeittiössä ja yks kaunis muijaki (johon oon ihastunu) huomannu että käyn siellä usein tekee muutakin kun pitsaa / makaroonia :D no sehän tuöee heittää siinä läppää asiasta ja hauskaa on :D suosittelen kaikille opettelee tekee safkaa muutenkin kuin köksässä


    • leipuri99

      Oon nyt 15v. Sillon kun mulla alko köksä en osannut muuta kun keittää kaakaota. En edes tiennyt miten uuni laitetaan päälle. Köksässä opin perusasiat ja innostuin leipomaan. Sain välillä tehdä ruokaa. Koulun ohjeella jauhelihakastiketta, johon tulee sulatejuustoa. Olen myös tehnyt risottoa ja lihamureketta, mutta muuta en ole tehnyt. Leiponut olen, joka viikko ja olenkin päättänyt jo, että minusta tulee leipuri.

      • Nekkux

        Ihana tulevaisuus varmaan edessä kun oikein tietää mitä haluaa ja varmasti! ♡


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      737
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe