Radeon vs. GeForce

kumpikosnyttensit

Radeon R9 290 vs. Geforce GTX780. Elikkäs kumpi kannattaisi ostaa, pelikäyttöön tulee. Tarkoitus pelata Battlefieldiä ultra-asetuksilla. Radeonit näyttäisi olevan hieman halvempia, suunnilleen saman verran tehoja, mutta onko niillä nyt sitten jotain erityistä käytännön eroa?

Tällaisia olen katsellut:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/42427/drgcn/ASUS-R9290-DC2OC-4GD5-Radeon-R9-290-DirectCU-II-OC-naytonohj

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/31035/dmvkq/Asus-GTX780-DC2OC-3GD5-NVIDIA-GeForce-GTX780-3072-MB-naytono

11

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • objektiiviluuseri

      Tehoissa ei ole suuria eroja, muut ominaisuudet ratkaisevat. Tutustu itse aiheeseen ja päätä mikä sinulle on tärkeää, esim. lämmöt, äänekkyys, kellotettavuus, ajurit (windows/linux) ja hinta. Osa peleistä on optimoitu Nvidialle ja osa AMD:lle ja joidenkin näiden pelien osalta voi olla silmin nähtäviäkin eroja.

      Varaudu saamaan erittäin puna/viher lasein värittyneitä kommentteja. Itse en suostu edes kertomaan kumman valitsin. Tee itse valinta äläkä kuuntele muita :)

    • kumpikosnyttensit

      Kiitos, halusin vaan kuulla mielipiteitä "asiantuntijoilta" itse kun en sellainen ole :) Hiljaisuus tietenkin plussaa, kellotettavuudella ei niin väliä, sitä kun en itse harrasta. Itselläni nyt Geforce GTX680, sen tehot eivät enää tahdo riittää, muuten olen kyllä ollut tyytyväinen siihen.

      • senörtti

        Suosittelen ottamaan Radeon R9 290 sillä se on parempi battlefieldeissä kun taas GTX 780 mutta jos pelaat muita pelejä esim. Counter Strikejä suosittelen silloin ottamaan GTX 780.


    • 20+1

      Ota vain tuo R9 290X malli. Tehoa on enemmän kuin normi 290:ssa. 4Gb muistin ansiosta tuolla kortilla pelaa seuraavat kolme vuotta ihan helposti.

      • nvidia toimivampi

        AMD:n korteilla on pahojakin toimivuusongelmia ja grafiikkavirheitä tietyissä peleissä, jos peli ei ole erityisesti amd:lle optimoitu. Esim. Metro Last Light oli kuukausien ajan julkaisunsa jälkeen pelikelvoton amd:llä.
        Nvidialla sen sijaan amd:llekin optimoidut pelit ovat toimivia ja pelikelpoisia. BF4, Thief, sun muut kyllä toimivat nvidiallakin aina moitteettomasti eikä tarvitse odotella päivityksiä.


    • järki päähän NYT

      kuka vittu laittaa kokonaisen tietokoneen verran rahaa johonkin yhteen korttiin!?! äly hoi älä jätä?

      • Se, joka haluaa pelata tietokoneella.
        "Kokonaisen tietokoneen hintaisella", kuten sanoit ei sitten pelatakaan yhtään mitään.


      • fdsafdsa

        Vaikka ketju onkin vanha ja kuopattu (kuka näitä aina nostelee?) niin pakko kommentoida tuohon, että Äly hoi! Kuka luulee saavansa kunnollisen tietokoneen yhden kotikäyttöön suunnatun lisäkortin hinnalla? No tietysti sellainen käyttäjä joka ostaa sarjatuotantona tehtyjä merkkikoneita, joiden laatu kuin Pendolino-junien. Ei viikkoa ilman vikaa.


      • Amiljonääri

        Minä voin laittaa vaikka bemarin hinnan jos haluttaa. Eilen ostin huviläppärin 4000 euroo. Huomenna se menee vaihtoon kun on tyhmän näkönen.


    • Pirama
    • oma_merkki_tuttu

      Itse vaihdoin nVidiasta Radeon:iin, kun ohjain sattui hajoamaan. Hyvää Radeon:ssa on dual-head toimivuus. Näyttötilat löytyvät myös tällä kortilla erityisen tarkasti piirtyvinä, mikä on plussaa. Sen sijaan videot eivät aina pyöri niin kuin aiemmin - sitä ei tarvinnut ajatella, kun aina toimi. Nyt pitää tehdä pientä kikkailua, että saa videot toimimaan hyvin. Yleensä ne saa, mutta mielestäni Radeon:lla korkeissa grafiikkatiloissa on hiukan ongelmia tietyillä ohjelmilla pyöritettynä.
      Reilun puolen vuoden käytön jälkeen osaa korttia jo käyttää, ja kaikki sujuu niinkuin aiemminkin. Mutta silti - se vaihto ehkä oli virhe, koska kaikki kuitenkin aiemmalla ohjaimella toimi: Kortin vaihto vaan aiheutti tiettyjen käyttötapojen vaihtumisen! Softa1 softaan 2, jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe