Nikon D810 voi näköjään ennakkotialta

Ilmestyy...

11

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entisillä mennään

      Miksi pitäisi? Vanhenee käsiin, ennen kuin montakaan vuotta on ehtinyt kulua!

    • floppi?

      D810:
      – 36.3MP (new Sony sensor?)
      – no optical low pass filter
      – ISO 64-12800
      – no 4k video

      Mahtaisiko Nikonin hätäilyyn olla syynä SonyA7s?
      Keskeneräinen kameramalli markkinoille?

      • ensimmäinen?

        Sulantoblogissa
        ”D810 on ensimmäinen digitaalinen järjestelmäkamera, jonka ISO-herkkyysalue ulottuu … aina ISO 12 800:aan”

        Mitähän Sulanto tuolla tarkoittaa kun Sony pistää n. 10 kertaa paremmaksi
        Sony A7s ISO 100–102400 (50–409600)


      • Ei tarkoita
        ensimmäinen? kirjoitti:

        Sulantoblogissa
        ”D810 on ensimmäinen digitaalinen järjestelmäkamera, jonka ISO-herkkyysalue ulottuu … aina ISO 12 800:aan”

        Mitähän Sulanto tuolla tarkoittaa kun Sony pistää n. 10 kertaa paremmaksi
        Sony A7s ISO 100–102400 (50–409600)

        Ei tuo ole Sulannon tekstiä. Hän on vain kopioinut Nikonin tiedotteen sellaisenaan. "Alla Nikonin tiedote."


      • ....
        ensimmäinen? kirjoitti:

        Sulantoblogissa
        ”D810 on ensimmäinen digitaalinen järjestelmäkamera, jonka ISO-herkkyysalue ulottuu … aina ISO 12 800:aan”

        Mitähän Sulanto tuolla tarkoittaa kun Sony pistää n. 10 kertaa paremmaksi
        Sony A7s ISO 100–102400 (50–409600)

        Onkohan Sony A7s sitten myös Floppi?

        "Vain" 12,2MP kenno.

        Oikeasti vain propellipäiset pikselintuijottajat välittävät noista spekseistä. Osaava kuvaaja saa hienoja kuvia vaikka 5 vuotta vanhalla digikameralla. Kameravalmistajat taitavat saada rahansa juuri näiltä propellipäiltä.
        https://www.ray.fi/sites/default/files/pelituottajat_Lasse.jpg


      • .... kirjoitti:

        Onkohan Sony A7s sitten myös Floppi?

        "Vain" 12,2MP kenno.

        Oikeasti vain propellipäiset pikselintuijottajat välittävät noista spekseistä. Osaava kuvaaja saa hienoja kuvia vaikka 5 vuotta vanhalla digikameralla. Kameravalmistajat taitavat saada rahansa juuri näiltä propellipäiltä.
        https://www.ray.fi/sites/default/files/pelituottajat_Lasse.jpg

        "Osaava kuvaaja saa hienoja kuvia vaikka 5 vuotta vanhalla digikameralla. "

        En ole osaava, mutta oli 5 vuotta vanha runko joka oli hyvä.

        Nyt pitää etsiä uusi kamera.
        Ei millään huvittaisi.
        Tylsää touhua ja maksaakin ihan liikaa kamojen ostelu.


      • ladamies_nyt_ja_aina kirjoitti:

        "Osaava kuvaaja saa hienoja kuvia vaikka 5 vuotta vanhalla digikameralla. "

        En ole osaava, mutta oli 5 vuotta vanha runko joka oli hyvä.

        Nyt pitää etsiä uusi kamera.
        Ei millään huvittaisi.
        Tylsää touhua ja maksaakin ihan liikaa kamojen ostelu.

        En tiedä pisteviivamiehen Sony flopista mutta jos käyttää kuviaan muuhunkin kuin nettikäyttöön ja kymppikuviin niin kyllä pikselimäärästä on apua.

        Tietysti monessa kohden auttaa iso ISO määrä mutta sen voi osin korvata toimivalla vakaajalla sekä vakaalla kädellä ja pahimmassa tapauksessa jopa jalustalla jos kyseessä ei ole liikkuva maali.

        Itse olen havainnut D800 pikselimäärässä vain yhden huonon asian ja se on kovalevyn riittämättömyys läppärien tapauksessa, noita kuvia kun sinne on alkanut kerääntyä jo vuosia jos ei vuosikymmen sitten.

        Pientä kiinnoistusta tunnen tuota D810 kohtaan mutta eläkeläisen tulee harkita mihin rahansa käyttää. Joskus aiemmin hieman vierastin tuota anti-alias filtterin puutetta mutta nyt kuvattuani kolmisen tuhatta kuvaa D7100 rungolla ilman ensimmäistäkään Moirea, ainakaan havaittuna, tuo syy on menettänyt merkityksensä.

        Nyt vaan tarttis saara rahhoo. Näin hieman murteita sekoitellen.

        Mikä se on "ylihinta" arvoisa aakkossekamelska? Hintahan on aina oikea kun kauppa syntyy. Aikoinaan D800 ennakkotilauksia oli niin runsaasti jotta joidenkin saaminen venyi kuukausien päähän alunperin luvatusta. Työeläkeläinen tosin vain seurasi sivusta.


    • kjdfqwgd

      Voihan sitä tilata, jos haluaa ylihintaa maksaa.

    • ...
    • Venaa vuosi?

      Totuus on vaa semmone jotta Suomi on tommonen välistävetäjä jälleenmyynti marginaalimarkkina alue jotta
      voihan sitä mennä vaikka rautakauppaan ja nähä siellä näytelyssä jotain nättiä tilaustavaraa
      jopa maksaa esi käsirahan mutta kokonaan eriasia on millon sen saa?
      Ja millä toimitusajalla?
      Kauppias on kyllä hanakka tekeen kaupat..mutta tavara voi viipyy.
      Nopeemmin saa jos käy itte hakemassa ulkomailta joskus jopa halvemmalla.
      Normisti kaikkia uusia malleja joita muualla kyllä on jo ei edes kannata tuoda Suomeen.

    • ihmettäjakummaa!

      On vanhanaikaista kamaa jo ilmestyessään... jos milloin sitten ilmestyy.
      Miksi ihmeessä moisista ominaisuuksista pitäisi maksaa etupainotteisesti ja ylihintaisesti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe